آیا تولید محتوا باعث سئو بیشتر میشود ؟
من هم در اوایل دوران وبمستریم ، مثل برخی وبمسترها اشتباه فکر میکردم ! من فکر میکردم که فقط تولید محتوا باعث میشه که ما از گوگل بازدید بگیریم و همین و بس !
بعد که در وبسایتم به موفقیت نرسیدم ، تصمیم گرفتم به دنبال تخصص سئو برم و در کنار اون مباحث تولید محتوا رو هم دنبال کنم. تو این راه متوجه شدم گوگل یا موتورهای جستجوی دیگه ، الگوریتم هایی در خصوص تولید محتوای زیاد ندارن ! بلکه اونها ترجیح میدن سایت همیشه بروز باشد .
این ۲ جمله رو اکثر وبمستر ها ناخواسته اشتباه متوجه میشن !
بروز بودن با تولید محتوای زیاد فرق میکنه !
بذارید براتون توضیح بدم :
ببینید از نظر گوگل ، سایت یا وبلاگ اگر تا هر ۱۴ روز یک محتوا انتشار بده ، اون سایت بروزه ! یعنی برای بروز بودن ، تاریخ آخرین محتوای شما باید حداکثر برای ۱۴ روز پیش باشه !
اگر سایت شما اینچنینه یعنی سایتتون از نظر گوگل بروزه و مشکلی وجود نداره !
اما با یک حساب سر انگشتی میبینیم اگر ما هر ۲ هفته یه محتوا تولید کنیم و اونو انتشارش بدیم ، بعد ۱ سال کاری ما فقط ۲۶ محتوا تونستیم تولید کنیم !
اما یک وبسایت دیگه روزی یک محتوای یونیک تولید میکنه ! که در سال میشه ۳۶۵ محتوا
الان هر ۲ سایت از نظر گوگل بروز هستند ولی مطمنا سایتی که ۳۶۵ محتوای یونیک داره آمار بازدیدش قابل مقایسه با سایت اولی نیست!
تولید محتوا باعث سئو بیشتر نمیشود !
۲ تا سایت X و Y رو در نظر بگیرین که هر دو سایت هر روز در یک زمینه ی تخصصی خاص که شرایط برابری از لحاظ آمار بازدید کلمات کلیدی دارند ، محتوا تولید میکنن.
بعد ۱ سال کاری هر کدام ۳۶۵ محتوای یونیک دارن.
سایت X سئو خوبی داره و سایت Y هم مشکلات زیادی از لحاظ سئو .
آمار بازدید ویا میزان فروش این دو سایت اصلا شبیه به هم نخواهد بود !
تولید محتوا در کنار سئو خوب یک کلید موفقیت توی بازار رقابتی کسب و کار اینترنتی محصوب میشه !
کلام آخر ؛
تولید محتوای زیاد با سئو نامناسب و به روز نبودن سایت همراه با سئو عالی جزو سریعترین راه ها برای عدم موفقیت محصوب میشوند. تولید محتوا و سئو سایت مثل ۲ بال پرنده هستند که اگر یکی از از آنها ضعیف یا حتی نباشد ؛ پرنده نمیتواند پرواز کند.
اگر تجربه یا سوالی در این خصوص دارید میتوانید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.
0 دیدگاه