ابزارهای کاربردی یک بازاریاب محتوا

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

استفاده از ابزارهای گوناگون باعث میشود کار بازاریابی محتوا رنگ و بوی حرفه ای بودن به خود بگیرد. اگر شما تصمیم دارید تا در بازاریابی محتوا یک حرفه ای شوید باید استفاده ابزارهای مربوط به کارتان را بدانید و از آنها در کارتان به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

سوالی که امروز باید از خود بپرسید این است که چقدر با ابزارهای بازاریابی محتوا آشنا هستید ؟ و چقدر با استفاده از آنها به رشد خود کمک میکنید ؟ این میزان حرفه ای بودن شما را در این شغل مشخص میکند !

حال ، برای شروع میخواهیم آن دسته از ابزارهایی را که گوگل در اختیار ما قرار داده و برای بازاریابی محتوا نیاز است را برایتان خلاصه کنیم.

ابزارهای رایگان گوگل :

گوگل فقط موتور جستجو نیست ، این سایت ابزار های کاربردی فراوانی را بصورت رایگان در اختیار کاربرانش قرار میدهد که هرکس بسته به تجربه و تخصصی که دارد از آن  استفاده میکند.

 

۱_گوگل ادوردز google adwords (keyword planner)

ابزار های بازاریابی محتوا

ابزاری رایگان برای بدست آوردن کلمات کلیدی در موتور جستجوی گوگل میباشد.همانطور که میدانید کلمات کلیدی نقش اساسی در تعیین ورودی از موتور جستجو ایفا میکنند…و استفاده از کلمات کلیدی که رقابت برای آنها کمتر است و نیز بازدید هدفمند تری را برای تان ایجاد میکند میتواند بهترین گزینه برای انتخاب کردن باشد.

البته در حال حاضر این ابزار برای کاربران داخل ایران (با آی پی ایران) محدود شده است ، ولی از کلمات فارسی پشتیبانی میکند.

 

۲_گوگل آنالیتیکس google analytics

ابزار های بازاریابی محتوا

این ابزار گوگل ،اطلاعات آماری کاملی را همچون اطلاعاتی از مطالب ، مخاطبان ، بازدیدها و… را در اختیار ما قرار میدهد که با کمک این داده های ترافیکی میتوانیم استراتژی های بازاریابی خود را تغییر و یا برای درآمد بیشتر آن را بازنویسی کنیم.

البته در حال حاظر این ابزار برای کاربران داخل ایران (با آی پی ایران) محدود شده است ، ولی از سایت های فارسی پشتیبانی میکند.

 

۳_گوگل وبمستر تولز google webmaster tools

ابزار های بازاریابی محتوا

یک ابزاری را در نظر بگیرید که بصورت رایگان دائما سایت ما را از لحاظ سئو چک میکند و به ما گزارش هایی از قبیل لینک های خراب ، کدها و سورس های خراب ، خرابکاری های دیگر سایت و همچنین داده های آماری از جمله  ایندکس شدن مطالبتان ، ایندکس شدن عکس هایتان ، آمار ورودی های روزانه ما از گوگل و … را میدهد.

اگر شما آشنایی با نحوه کارکرد این ابزار آشنا نیستید ، توصیه میکنم حتما آن را فرا بگیرید چرا که از مهمترین و مفیدترین کارهایی می باشد که شما باید برای سایتتان انجام دهید.

این ابزار برای کاربران ایرانی محدودیتی ندارد .

 

۴_گوگل ترندز google trends

ابزار های بازاریابی محتوا

یک ابزار کاملا کارامد از طرف گوگل که میتواند به ما در پیدا کردن کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارمان کمک کند.

همچنین در این ابزار میتوانیم روند رشد برند خودمان را در گوگل ببینیم و یا آن را با سایر رقبای خودمان مقایسه کنیم و بدین صورت به نقاط قوت و ضعف خود پی ببریم.

این ابزار برای کاربران ایرانی محدودیتی ندارد.

 

۵_گوگل داکس google docs

ابزار های بازاریابی محتوا

این ابزار در روند تولید محتوا مورد استفاده قرار میگیرد.همانطور که میدانید تولید محتوای با کیفیت است که امروزه شما را از سایر رقبایتان متمایز میکند و باعث موفقیت شما و کسب و کارتان میشود ، پس برای یک محتوای حرفه ای باید از ابزار حرفه ای نیز استفاده کرد.

این ابزار میتواند :

     -(غلط های املایی شما را بررسی کند.

    -(تعداد دقیق کلمات متن را با آمار های دقیق دیگر در اختیارتان قرار دهد.

    -(میتوانید از مدیر بازاریاب یا هم تیمی هایتان برای بررسی مطلب نوشته شده کمک بگیرید.

    -(میتوانید خیلی ساده عکس های خود را در مطلب جای دهید.

    -( و امکانات بیشمار دیگر…

 

۶_گوگل شیت google sheets

ابزار های بازاریابی محتوا

اگر شما از مناطق مختلف زمانی و مکانی ، بصورت تیمی ، کار بازاریابی محتوا را انجام میدهید ، بهترین ابزاری که میتواند به هماهنگی شما  با تیمتان کمک کند بی شک گوگل شیت است .

در گوگل شیت میتوانید اطلاعات روزانه خود را ثبت کنید  و پیگیری تغییرات صورت گرفته را با هم تیمی های خود به اشتراک بگذارید تا ناهماهنگی بین اعضای تیم صورت نگیرد .

 

۷_گوگل پلاس googleplus

ابزار های بازاریابی محتوا

این شبکه اجتماعی گوگل نتوانست رقیب جدی برای شبکه های اجتماعی دیگر باشد ولی با اینحال ابزار خوبی برای بازاریابان محتوا به شمار میرود.

با شیر (share) کردن مطالبتان در این شبکه اجتماعی اعتبار خاصی نزد گوگل خواهید داشت ، توصیه داریم محتوایتان را علاوه بر شبکه های اجتماعی دیگر در گوگل پلاس هم قرار دهید.

 

۸_گوگل مای بیزینس google my businss

ابزار های بازاریابی محتوا

این ابزار رایگان است و میتواند برای شرکتها و کسب و کارها مفید باشد.

در حقیقت این ابزار اطلاعات دقیقی از کسب و کارتان را در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد و همینطور شما میتوانید نظرات افراد را راجع به کسب و کارتان بدانید و آن را بررسی کنید و همچنین میتوانید با استفاده از آن خدمات و محصولات خود را به مخاطبان نمایش دهید.

 

۹_تقویم گوگل google calendar

میتوانید با این ابزار افراد تیمتان را از برنامه های روزانه و آتی خود مطلع سازید ، میتوانید رویداد های مهم سال را همچون سمینار های مهم مشخص کنید تا در روز موعد آن را فراموش نکنید.

اگر شما مدیر یا سرپرست بازاریابان محتوا هستید این یک ابزار کلیدی برای شما میباشد.چرا که میتوانید برنامه ها و کارهایی که اعضای تیم در روزهایی خاص میخواهند انجام بدهند را مدیریت و یا حتی برایشان برنامه ریزی کنید.

 

۱۰_گوگل میل Gmail

ابزار های بازاریابی محتوا

یکی از بهترین سرویس دهنده های ایمیل با رابط کاربری آسان و بسیار ساده میباشد.ابزاری که برای استفاده از خدمات رایگان گوگل ، حتما باید یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید.

ابزاری که خیلی راحت میتوانید به آن اعتماد کنید و اطلاعات شخصی خود را در آن نگه داری کنید.

 

اینها ابزارهای گوگل برای بازاریابی محتوا بودند ؛ حال ابزار های مفید دیگری نیز وجود دارند که در اینجا بدان اشاره خواهیم کرد.

یکی از همین ابزارها سایت پارس کدرز میباشد.

ابزار های بازاریابی محتوا

یک بازاریاب محتوا باید بسیار حرفه ای و باهوش عمل کند ؛ او همواره باید در مورد مسائل و چالش های مختلف به تهیه مطلب بپردازد ؛ محتوا نویسان باهوش از تجربه افراد دیگر نیز استفاده میکنند ، چرا که میدانند نمیتوانند همه چیز را خودشان تجربه کنند.

شما در این سایت میتوانید افراد زیادی را با مهارت ها و تخصص های مختلف پیدا کنید که آنها میتوانند برایتان در ازای مبلغ اندک ، با استفاده از تجربه هایشان محتوایی اختصاصی تهیه کنند. حال میتوانید تجربیات گرانبهایشان را با هدف گذاری عالی به یک محتوای خوب تبدیل کنید.

همچنین میتوانید با تخصصتان به افرادی که به تخصص شما نیاز دارند کمک کنید و درآمد کسب کنید. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید

ابزارهای بعدی مورد نیاز بازاریابان محتوا شبکه های اجتماعی هستند .

با توجه به اینکه در مورد شبکه اجتماعی کوکل پلاس گفته شد در اینجا به بررسی شبکه های اجتماعی دیگر میپردازیم.

 

فیسبوک :

ابزار های بازاریابی محتوا

یکی از بهترین و موفق ترین شبکه های اجتماعی دنیاست که متاسفانه از ایران در دسترس نیست ، ولی شما اگر کسب و کاری دارید که میتوانید محصولات و یا خدمات خود را به خارج از کشور نیز ارائه دهید ، هنوز برای شما عالی میباشد . ضمن اینکه با به اشتراک گذاری مطالبتان در این سایت ، کمک شایانی به رنک مطالبتان نزد گوگل خواهید کرد.

 

اینستاگرام :

ابزار های بازاریابی محتوا

یکی از بهترین شبکه های اجتماعی برای محتوای تصویری می باشد که با استفاده از آن خیلی راحت میتوانید کسب و کارتان را از طریق عکس ها و فیلم های کوتاه معرفی کنید.

 

یوتوب  و آپارات :

ابزار های بازاریابی محتوا

بهترین روش برای بازاریابی محتوای  ویدیویی بکار میرود ، شما میتوانید از ویدیو های بلند نیز استفاده کنید .

سعی کنید که برای خود کانالی داشته باشید تا بتوانید با به اشتراک گذاری ویدیو های خود طرفداران خاص خودتان را در این شبکه های اجتماعی پیدا کنید.

 

تلگرام :

ابزار های بازاریابی محتوا

امروزه کاربران ایرانی زیادی از تلگرام استفاده میکنند ، این یک فرصت است که میتوانید با ساختن یک گروه برای مخاطبانتان ، افراد علاقه مند دیگری را نیز که به محتوای شما اهمیت میدهند را جذب کنید.


فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.