چرا باید از تلگرام در بازاریابی محتوایی استفاده کنیم؟

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

حتما بارها با کانال‌ها یا گروه‌هایی روبه‌رو شده‌اید که از تلگرام در بازاریابی محتوایی خود استفاده کرده‌اند. به نظر شما استفاده از تلگرام در بازاریابی محتوایی ضروری است یا نه؟ با ما همراه باشید تا این مسئله را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

داشتن ارتباط با مشتریان فعلی و احتمالی از مهم‌ترین و درعین حال پرزحمت‌ترین اقدامات برای هر کسب‌وکاری است. زیرا موفقیت هر پروژه به نحوه‌ پاسخ شما به نیاز مشتریان مربوط می‌شود. پس از آغاز کسب‌وکارتان، به یک منبع اطاعاتی برای مشتریان نیاز پیدا می‌کنید. در ابتدا یک وبلاگ برای انتشار مطالب کفایت می‌کند. اما به‌تدریج که کسب و کارتان رشد کرد، به‌دلیل فضای رقابتی موجود در بین برندها باید به دنبال راه‌های جدیدی برای دسترسی و ارتباط با مشتریان، رسیدگی به شکایات، پاسخ به سوالات و نظرات، انتشار و اشتراک‌گذاری محتوا و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی باشید. بنابراین، زمان آن فرا می‌رسد تا به شبکه های اجتماعی جدیدی نظیر: فیسبوک، توئیتر، لینکداین یا اینستاگرام بیوندید. یکی این شبکه‌های اجتماعی که امروزه مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می‌گیرد (مخصوصا درایران)، تلگرام است.

استراتژی مناسب برای شبکه های اجتماعی -کاور

استفاده از تلگرام در بازاریابی محتوایی، به چند دلیل مهم، مزیت بسیاری دارد:

  • برخورداری از طراحی خوب
  • امنیت بالا
  • عدم فیلترینگ در ایران
  • نداشتن هزینه
  • تعداد کاربران فعال در ایران
  • قابلیت به اشتراک‌گذاری و لینک‌دهی مناسب و در نتیجه بهبود سئو

این ویژگی‌ها، تلگرام را به منبعی بسیارخوب برای بازاریابی و کسب و کار آنلاین تبدیل کرده است. دراین مقاله قصد داریم به دو ویژگی اصلی این شبکه اجتماعی پیام‌رسان بپردازیم که باعث شده استفاده از تلگرام در بازاریابی محتوایی جذابیت و کاربرد بیشتری داشته باشد.

کانال تلگرام  استفاده از کانال تلگرام در بازاریابی محتوایی

به‌وسیله پیام رسان تلگرام می‌توانید یک کانال بسازید.  ساخت یک کانال، نیازمند تخصص خاصی نیست. کافی است یک حساب کاربری داشته باشید تا کانال را راه اندازی کنید و محتوا را با مخاطب اشتراک بگذارید. از این پیام‌رسان برای پاسخ به سوالات، عرضه محصولات جدید، گسترش اخبار مربوط به برند و فروش استفاده کنید.

ویژگی‌های کانال تلگرام

 

   نداشتن محدودیت

به‌وسیله یک کانال تلگرام می‌توانید با تعداد بسیار زیادی از مخاطبان  در ارتباط باشید. هیچ محدودیتی برای تعداد پیام‌ها وجود ندارد. همچنین می‌توانید فایل‌هایی با حجم بسیار بالا را برای آن‎ها ارسال کنید.

   گزارش

به محض این‌که مطلبی منتشرشود، مخاطب متوجه می‌شود و به‌ همین دلیل هم احتمال بیشتری وجود دارد که آن پیام‌ها را بخواند. از طرفی، تلگرام قابلیت نمایش تعداد مشاهده‌کنندگان هر پست را داراست و می‌توانید ببینید چند نفر مطلبی را ملاحظه کرده اند.

    ادمین

ادمین تلگرام

مدیریت کانال و تنظیمات مربوط به آن تنها برعهده ادمین اصلی است. درصورت تمایل، ادمین اصلی می‌تواند از ادمین‌های دیگری کمک بگیرد. بنابراین هرکسی اجازه‌ی انتشار مطالب را نخواهد داشت.

 کانال عمومی و خصوصی

یکی دیگر از مزایای استفاده از تلگرام برخورداری از کانال های خصوصی است. وقتی کانالی می‌سازید، تعیین می‎کنید که این کانال عمومی (دسترس همگان) باشد و  یا خصوصی (تنها کاربرانی که ادمین بخواهد اجازه ورود دارند). وقتی می‌خواهید تنها برای تعداد اندکی از افراد (تازه واردها یا مشتریان وفادار)  مطلب بگذارید از کانال خصوصی استفاده کنید در غیر این‌صورت، استفاده از کانال‌های عمومی توصیه می‌شود.

   استفاده از ربات تلگرام در بازاریابی محتوایی

یکی دیگر از ابزارهایی که تلگرام دراختیار کاربران خود قرارداده، ربات‌ها هستند. کارهای ربات توسط نرم افزار انجام می‌شود و گزینه های منحصر به‌فردی را پیش روی شما قرارمی‌دهد که از جمله آن می‌توان: آموزش، بازی، جستجو، یادآوری، ارتباط با دیگران، دسترسی به خدمات بیشتر، اطلاع رسانی و برنامه ریزی را نام برد. . یک ربات می‌تواند به‌طور خودکار به پیام پاسخ دهد، ویدیو، تصاویر و مستندات را ارسال کند، پرداخت‌های مشتریان را دریافت کند و یا پرسشنامه‌ای را در اختیار فرد قرار دهد. با استفاده از ربات‌ها امکان خطای انسانی پایین می‌آید و دیگر به دستیار، مدیر ومتخصص نیازی نیست.

 ساخت ربات

ربات تلگرام

برای ساخت ربات، به یک برنامه‌نویس متخصص و باتجربه و با مهارت‌های برنامه نویسی پیچیده نیاز ندارید. تلگرام روند ساخت ربات را ساده کرده و یک دستورالعمل مرحله به مرحله را به شما ارائه می‌کند.

اگر تازه کار هستید از@chatfuelbot  استفاده کنید و چنان‌چه مهارت برنامه نویسی دارید، مستقیما به صفحه سازنده بروید و دست به کار شوید.

اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، تلگرام دروازه تازه‌ای پیش روی شماست که در ورای آن فرصت‌های زیای برای گسترش آنلاین تجارت انتظارتان را می‌کشد و با مدیریت درست به منبع فوق العاده‌ای برای ترویج و تبلیغ محصولات،  اشتراک مطالب، بالابردن آگاهی نسبت به برند، ایجاد وفاداری در مشتری و درنهایت افزایش فروش منجر می‌شود.


فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.