الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و چگونه عمل میکند؟؛بررسی الگوریتم مرغ مگس خوار

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

میتوان گفت یکی از هوشمندترین الگوریتم های منتشر شده توسط موتورهای جستجو الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل است.

این الگوریتم در ۲۱ آگوست ۲۰۱۳ و در پانزدهمین سالگرد تاسیس شرکت گوگل رونمایی شد و کارایی آن با الگوریتم های دیگر گوگل فرق دارد.

فرق الگوریتم مگس خوار با الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن چه میباشد ؟

مرغ مگس خوار همچون الگوریتم های دیگر گوگل ضد اسپم نیست .

وظیفه این الگوریتم شناسایی و انتخاب بهترین جواب ها برای جستجوی انجام شده از بین میلیاردها صفحه موجود در اینترنت است .

ترکیب این الگوریتم با گوگل پاندا سایت هایی که از نظر محتوا کارآمد و بهینه بودند را توانست به رنک های بهتری برساند نه صرفا سایت هایی که از کلمات کلیدی بهینه استفاده میکردند !

عملکرد این الگوریتم چگونه است ؟

الگوریتم مرغ مگس خوار معنا گراست . یعنی به دنبال معنای محتوای یک سایت یا خود سایت میباشد.

برای مثال همانطور که در عکس زیر مشاهده میکنید اگر کلمه ی “حسابداری” را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید ، گوگل به شما این صفحه ها را پیشنهاد میدهد.

و علاوه برآن چند پیشنهاد برایتان کنار میگذارد .

قبل از الگوریتم مرغ مگس خوار :

بدین صورت بود که اگر حسابداری را جستجو میکردید صفحاتی که بیشترین کلمات کلیدی درباره “حسابداری” را داشتند برای شما به نمایش در می آمدند ، و ممکن بود چند نتیجه تکراری با یک عنوان حاصل شود ، ولی مرغ مگس خوار مترادف ها را پیدا کرده و آنها را نیز به شما نشان میدهد تا بتواند به شما در پیدا کردن موضوعتان کمک کند.

چه تغییراتی را باید در محتوایمان بکار ببریم تا از مرغ مگس خوار رنک بهتری بگیریم !

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

از نظر عنوان موضوع

عنوان های مطلب خود را کامل و مرتبط به موضوع بنویسید :

قبل از آمدن این الگوریتم ، عنوان های کوتاه و دارای کلمات کلیدی از نظر گوگل ، بهینه و سئو به حساب می آمد ، ولی این با آمدن الگوریتم کاملا برعکس شد ، عنوان های بلند که متفاوت با کلمات کلیدی باشند از شانس بهتری برخور دارند.

عنوان های بلند و کاملا مرتبط با موضوع ، دیگر از اصول سئو شناخته میشوند ، البته اگر عنوان مطالبتان هم مشکل داشته باشد ، این الگوریتم به گونه ای برنامه ریزی شده که اگر محتوایتان مفید و مرتبط با جستجو بود عنوانتان را خودش بهینه میکند.

از نظر محتوا : 

الگوریتم مرغ مگس خوار از متفاوت بودن موضوع محتوای شما از سایرین خوشش می آید و به مطالب و محتوای شما علاقه نشان میدهد.

برای مثال اگر امروزه ۱۰۰ محتوا برای ورزش داریم ، شما یک محتوا راجع به ورزش فوتبال بنویسید.

اگر ۱۰۰ موضوع راجع به ورزش فوتبال داریم شما راجع به یک تیم خاص بنویسید.

اگر ۱۰۰ موضوع راجع به تیم خاص داریم ، شما راجع به یک بازیکن خاص بنویسید.

اگر ۱۰۰ موضوع راجع به بازیکن خاص داریم ، شما راجع به خصوصیات اخلاقی آن بازیکن بنویسید.

و همینطور به بخش های کوچکتر تقیسیم کنید تا موضوع محتوای خود را پیدا کنید و راجع به آن بنویسید ؛ اصلا نگران این نباشید که اگر راجع به خصوصیات اخلاقی یک ورزشکار بنویسید در موتورهای جستجو جایی نخواهید داشت،

نه به هیچ وجه اینگونه نیست . رفتار شناسی این الگوریتم نشان میدهد که در صورتی کلمه  مادر را جستجو کنید ،مرغ مگس خوار موضوعات زیرشاخه را نیز را نیز در جستجو های خودش لحاظ خواهد کرد.

نظر شما درباره این الگوریتم چیست ؟


فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.