انواع محتوا ؛ ۱۰ نوع از انواع روشهای تولید محتوا برای سایت

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

روش های تولید محتوا برای سایت ، زیاد است ؛

در این بخش قصد داریم تا انواع روش های تولید محتوا را به شما معرفی کنیم و به توضیح مختصری از هر کدام بپردازیم.

انواع محتوا

تولید محتوای متنی۱_ تولید محتوای متنی

به محتوایی که در آن فقط از کلمات استفاده شده باشد ، محتوای متنی میگویند .

محتوای متنی معمولا کوتاه است و در گوشه کنار سایت ها برای توضیح قسمتی از وبسایت و یا توضیح درباره چیزی نوشته میشود. این نوع محتوا در متن های طولانی و محتوای بلند ، معمولا بصورت محتوای PDF انتشار داده میشود.

یک نمونه از محتوای متنی در سایت وب اپراتور :

تولید محتوا

تولید محتوای عکس۲_ تولید محتوای بصری

این نوع محتوا شامل تصاویر متعدد یا گالری عکس است ، که موضوعی را به تصویر میکشند .

محتوای بصری انواع محتلفی دارد ، که از جمله مهمترین و پرکاربردترین آنها میتوان به عکس های اینفوگرافی اشاره کرد . اینفوگرافی در شبکه های اجتماعی یا در مقالات آموزشی بیشترین کاربرد را داراست.

 

تولید محتوای اسلایدشیر۳_تولید محتوای اسلاید شیر

این نوع محتوا که تلفیقی از چند عکس نوشته است، در کشور های اروپایی و آمریکایی طرفداران زیادی دارد. در ایران نیز ، این نوع محتوا در تولید محتوای سایت فرهنگ سازی نشده است و مدیران و وبمستران ایرانی به ندرت از این نوع محتوا استفاده میکنند.

نمونه ای از یک محتوای اسلایدشیر در وب اپراتور را از اینجا ببینید.

 

تولید محتوای ویدیویی۴_تولید محتوای ویدیویی

محتوای ویدیویی ۶۰ برابر بیشتر از محتوای متنی در مغز انسان قابلیت پردازش دارد.
این نوع محتوا بیشترین طرفدار را در بین سایر محتوا دارد. بسیاری از شرکت های بزرگ اینترنتی سرمایه گذاری ویژه ای در بخش محتوای ویدیویی انجام داده اند.

اگر دوست دارید در مورد محتوای ویدیویی بیشتر بدانید این محتوای سایت دیجیاتو را از دست ندهید.

 

تولید محتوای پادکست۵_تولید محتوای صوتی یا پادکست

پادکست نیز در بین انواع محتوا ، طرفداران خاص خودش را دارد .

این محتوا به دلیل استفاده از فرهنگ گوش دادن فایل های صوتی آموزشی در اتومبیل ، یا گوش دادن با هندزفری در گوشی های اسمارتفون ، برای یادگیری موضوعی ،بهترین گزینه است. معمولا در متن های آموزشی طولانی و داستانی طولانی ، از این نوع محتوا استفاده میشود ، همچنین در متن های خبری نیز از پادکست یا محتوای صوتی یا رادیوویی استفاده میشود.

 

تولید محتوای تلفیقی۶_تولید محتوای تلفیقی

این نوع محتوا از ادغام چند نوع محتوا تولید میشود. برای مثال :

 

  1. محتوای متنی + محتوای بصری یا تصویری
  2. محتوای ویدیوویی + محتوای متنی
  3. محتوای متنی+ محتوای ویدیووی + محتوای تصویری + محتوای پادکست

این نوع محتوا برای سایت ها و وبلاگ ها ، بیشترین کاربرد را دارد. این UXC برای سایت ، ( UXC = تجربه کاربری محتوا ) به دلیل سئو بهتر ، به مرور زمان شکل گرفته است ، و کاربران به آن عادت کردند و علاقه بیشتری نشان میدهند. ضمن اینکه انواع محتوا و سبک های محتوا را اعم از آموزشی ، کپی رایتینگ ، خبری و… را تحت پوشش قرار میدهد.

وب اپراتور اولین سامانه ای است که تولید محتوای تلفیقی را با سئو کامل برای سایت های فارسی زبان انجام میدهد.

تولید محتوای کپی رایتینگ۷_تولید محتوای کپی رایتینگ

تولید محتوا ی کپی رایتینگ ، بیشتر در سایت های فروشگاهی و یا وبسایت هایی که نیاز به فروش محصول یا ارائه خدماتی دارند دیده میشود .در کپی رایتینگ از محتوای تلفیقی ، متنی + بصری بیشتر استفاده میشود.

تولید محتوای آموزشی۸_تولید محتوای آموزشی

تولید محتوای آموزشی از حساس ترین بخش های تولید محتوا بشمار میرود . این نوع محتوا شامل توضیحات کامل درباره موضوعی یا رفع مشکلی که خواننده دارد تولید میشود.

محتوای آموزشی باید در عین کامل و جامع بودن ، از اصول و قوانین سئو نیز پیروی کند .

تولید محتوای خبری۹_تولید محتوای خبری

محتوای خبری ، معمولا از افراد موثق و مورد تایید ( خبرنگار ) توسط سایت های معتبر و تایید شده منتشر میشود. محتوای خبری تنها محتوایی است ( در بین انواع محتوا ) که شامل قانون کپی رایت  ( COPYRIGHT ) نمیشود !

مهمترین بخش محتوای خبری (سرتیتر و تیتر) میباشد.

تولید محتوای شاخص۱۰_ تولید محتوا شاخص

این نام را تیم وب اپراتور روی این نوع محتوا نام گذاری کرده که شاخه ای جدید از انواع روشهای تولید محتوا است.

محتوای شاخص از دیگر محتوای سایت ارزشمند تر است .همچنین این محتوا کرنر استون است.محتوای شاخص از نظر سئو محتوا کاملا برتر از دیگر محتوای سایت است.

محتوای شاخص ، کاملا هدفمند است و طبق اصول بازاریابی محتوا ، و استراتژی محتوای مورد استفاده سایت ، به منظور افزایش بازدید کاملا هدفمند نوشته میشود.

وب اپراتور به عنوان اولین سامانه محتوا و تولید محتوای سئو در کشور افتخار این را دارد تا با ارائه محتوای با کیفیت ، مشکلی از مشکلات وبمستران و مدیران سایت را در راه رسیدن به موفقیت حل کند و همواره در تلاش است تا نظر خوانندگان خودش را جلب نماید .

از این رو ، از پیشنهادات و انتقادات شما در جهت بهبود کمی و کیفی سایت استقبال میکنیم ، لطفا ما را در بخش نظرات ، از کیفیت کارمان آگاه کنید.

دسته‌ها: تولید محتوا

فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.