+ اهمیت AMP از زبان موتور جستجوی گوگل

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

AMP یا Accelerated Mobile Pages به پروژه جدید گوگل گفته میشود که در راستای تجربه سریعتر وبگردی در تلفن همراه است. این یک گام بزرگ از طرف شرکت گوگل است که میخواهد تجربه ای سریعتری از وبگردی را در اختیار کاربران اینترنتی قرار دهد.

اما AMP از چه چیزی تشکیل شده است و چه تاثیری در صنعت بازاریابی اینترنتی دارد ؟

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ ، گوگل با معرفی “پروژه سریع صفحات موبایل یا AMP” اعلام کرد که این پروژه یک ابتکار جدید با هدف «بهبود عملکرد سایت برای موبایل» است.

این آخرین پیشنهاد گوگل به وبسایت ها برای نمایش صفحات موبایل است.

فقط چند ماه پس از اعلام این خبر ، شاهد رویداد های بیشتری در سطح جهانی با رویکرد تجربه کاربری وبسایت از تلفن همراه بودیم که در این محتوا نیز قصد داریم تا AMP را بصورت کامل به شما معرفی و از کارایی اش در بازاریابی اینترنتی بگوییم.

AMP چیست و چه کاری انجام می دهد؟

َAMP چیست؟

به عبارت ساده، صفحات سریع موبایل یا AMP یک نسخه نمایش جداگانه سایت برای تلفن های همراه است که با استفاده از زبان HTML نوشته شده و استفاده می شود.

این نسخه HTML که به نام AMP HTML نیز شناخته می شود، اکثرا عناصری را ایجاد می کند که صفحات وب را برای بارگذاری سریعتر در تلفن همراه سازگار میکند و کدهای جاوا اسکریپت و اسکریپت های اضافی را از بین می برد.

گوگل می گوید که یک صفحه ای که با AMP HTML ایجاد شده است می تواند تا ۸۵ درصد سریع تر از نسخه غیر AMP آن صفحه بارگیری کند.

مطمئنا با این رویکرد جدید گوگل ، بازاریابی اینترنتی با موبایل دستخوش تغییرات بسیاری خواهد شد.

در حالی که برخی از جنبه های AMP نیازمند یک رویکرد جدید برای تبلیغات در تلفن همراه است ، تعدادی دلایل دیگر نیز وجود دارد که چرا با AMP می تواند یک ایده فوق العاده باشد.

صفحات AMP در رتبه بندی جستجو در نتایج بالا قرار می گیرند.

amp وب اپرتور

از زمان ظهور الگوریتم Google Mobilegeddon در سال ۲۰۱۵ ، ما ماهم دریافتیم که تعامل یک سایت با تلفن همراه ، یک عامل مهم در رتبه بندی جستجو است ،و همینطور سایت هایی که تست mobile friendly گوگل را پاس می کنند ، بالاتر از نتایج جستجو از دیگر سایت ها هستند.

و همچنین مشخص شده است صفحات سریع موبایل، که به طور خاص برای بارگذاری سریع طراحی شده اند و تجربه ای عالی در تلفن همراه ارائه می دهد، می تواند تاثیر فوق العاده ای در رتبه بندی سایت شما داشته باشد.

AMP میزان CTR مطالب سایت شما را در نسخه موبایل به شدت افزایش میدهد ، چرا که در کنار ریچ اسنیپت سایت شما ، یک ستاره خاکستری با رعد و برق به نمایش در می آید که نشانگر سریع بودن نمایش سایت در تلفن همراه است.

رندر سریع تر برابر است با نمایش های بیشتر صفحه و بیشتر نمایش ها
طبق گفته Kissmetrics

۴۰% از کاربران وب ، اگر صفحه طولانی تر از سه ثانیه طول بکشد، که احتمالا به وسیله مسائل سیگنال در تلفن همراه تشدید می شود، صفحه را ترک خواهند کرد.

پس به نظر می رسد صفحات تلفن همراه AMP گزینه مناسبی است چرا که هیچ کس نمی خواهد آگهی ببیند و یا یک پیام خاص از یک نام تجاری را بخواند.

گوگل اطمینان می دهد که ترافیک AMP می تواند بیشتر و دقیق تر باشد.AMP دارای پشتیبانی بومی برای ابزار گوگل آنالیتیک است، اما شما همچنین می توانید از گزینه های دیگر مانند Chartbeat، comScore و Adobe Analytics برای تجزیه تحلیل ترافیک و اطلاعات رفتاری کاربر استفاده کنید.

کنترل آگهی دقیق

گوگل بعد از راه اندازی AMP نشان داد که چقدر به فضای تبلیغات در موبایل اهمیت میدهد و نه تنها نمیخواهد این فضا را از بین ببرد بلکه این فضا را کاربردی تر و بهینه تر از قبل نیز کرده است.

از جمله قابلیت هایی که در نسخه AMP گوگل است میتوان به این قابلیت ها اشاره کرد.

  • توانایی اندازه گیری دقیق ترافیک تبلیغات با سرورهای تبلیغاتی انتخابی شما
  • پشتیبانی از منابع و فرمت های مختلف (از جمله تبلیغات بومی)
  • کنترل کامل بر مکان های تبلیغاتی و اندازه گیری قابلیت مشاهده

تصویری از صفحات تلفن همراه Accelerated The Guardian، نشان می دهد که تبلیغات در وسط متن قرار دارد که یک بطری عطر زیبا را در برابر یک پس زمینه از گل رز قرمز نشان می دهد.
گوگل تصریح کرده است که محتوای آگهی در AMP باید سریع، امن و زیبا باشد.

(امن یعنی استفاده از HTTPS اجباری است)

به طور خلاصه، با راه اندازی صفحات سریع موبایل، گوگل انتظار دارد تا بازاریابان به لحاظ لحن خود و محتوا رقابت کنند که این کار بر اساس دیدگاه شان درباره اینکه چه چیز بهتر است مطابقت دارد.

اما با سرعت بارگذاری سریعتر و تعامل با کاربر بهتر در تلفن همراه، همراه با ویژگی های ساخته شده AMP و نفوذ که Google در عرصه اینترنت، به نظر می رسد یک حرکت ارزشمند است.

برای تست AMP سایتتان روی عکس زیر کلیک کنید.

تست AMP

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]
دسته‌ها: سئو موبایل

فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستممتخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.