Warning: mysqli_num_fields() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/webopera/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 3182
اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟ و چه رابطه ای با سئو سایت دارد؟ – ⋆ وب اپراتور ⋆

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست ؟ و چه رابطه ای با سئو سایت دارد؟

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

افزایش آگاهی، دریافت بک لینک، افزایش فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و افزایش ورودی ارگانیک به سایت. همه این‌ها از عواملی هستند که بر بهینه‌سازی سئو سایت شما بیشترین نقش را دارند. برای هرکدام، روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که هر سروکار یا بازاریاب اینترنتی باید جداگانه آن‌ها به کار ببرد؛ اما می‌توان گفت که تکنیکی وجود دارد که شما می‌توانید همه این عوامل را به‌راحتی باهم به کار ببرید و در زمان کمتری و خیلی مؤثرتر به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

یکی از این تکنیک‌ها که در چند سال اخیر بیشتر از همه موردتوجه و استفاده قرارگرفته است، اینفلوئنسر مارکتینگ است. اصلاح و کلمه‌ای که شما بارها در حوزه بازاریابی آن را شنیده‌اید و انواع آن‌ها در تلویزیون، بیلبوردها و شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرده‌اید؛ اما اینفلوئنسر مارکتینگ به چه معناست و چرا بیشتر شرکت‌ها و برندها امروزه از این روش برای تبلیغات و افزایش بازدید سایت خود استفاده می‌کنند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

متأسفانه همانند بقیه تکنیک‌ها که در کشور ما به‌اشتباه معنا می‌شود، اینفلوئنسر مارکتینگ از این مسئله مستثنا نبوده و دچار انحرافاتی در اصل خود شده است.

اینفلوئنسر مارکتینگ به معنای استفاده از چهره‌ها و افراد محبوب و البته معروف در جامعه برای تبلیغ و برند سازی محصولات و خدمات است. اینفلوئنسرها افرادی شناخته‌شده برای اکثریت جامعه هستند که در همه‌جا به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی طرفداران زیادی دارند.

متأسفانه این تفکر غلط در جامعه به وجود آمده است که هر شخصی که با استفاده از تکنیک‌های نادرست و سبک توانسته باشد در دنیای مجازی معروفیت به دست بیاورد، جز گروه اینفلوئنسرها قرار می‌گیرد؛ اما اینفلوئنسرها افراد محبوب و شناخته در جامعه هستند که کل مردم چه آن‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی هم نیستند، به‌خوبی آن‌ها را می‌شناسند و به‌نوعی یک الگوی مثبتی برای طرفداران خود هستند.

ازآنجاکه اینفلوئنسرها طرفداران زیادی در جامعه دارند، بیشتر شرکت‌ها سعی داشته تا از این پتانسیل تبلیغات برای افزایش سئو سایت خود استفاده کنند.

بیشتر مردم تبلیغات ارائه‌شده توسط اینفلوئنسرهای محبوب جامعه را به‌شدت دنبال می‌کنند و ترغیب به ورود به سایت برای مشاهده و خرید محصولات و خدمات می‌شوند؛ برای اینکه آن‌ها می‌دانند اینفلوئنسرهای محبوب به‌هیچ‌وجه خدمات یا محصولات و در کل سایتی را که به ضرر مردم است، به‌هیچ‌وجه تبلیغ نکرده تا به اعتبار و آبروی حرفه‌ای خود خدشه‌ای وارد کنند.

اطلاعات تکمیلی در مورد برندینگ آنلاین

چگونه اینفلوئنسر مارکتینگ باعث افزایش سئو سایت می‌شود؟

  1. اینفلوئنسرها باعث افزایش بک لینک به سایتتان می‌شود

همان‌طور که گفتیم، افراد تبلیغات ارائه‌شده توسط اینفلوئنسرها را در اینترنت به‌شدت دنبال می‌کنند. کاربران به محصولات، خدمات و وب‌سایت معرفی‌شده در تبلیغات آن‌ها را دنبال می‌کنند که این می‌تواند باعث افزایش بک لینک و ورودی سایت و درنتیجه افزایش فروش محصولات و استفاده از خدمات شود.

نکته مهم زیر را باید در این موضوع رعایت کنید:

  • در تبلیغات ویدئویی، تصویری و غیره در دیگر صفحات مانند آپارات، اینستاگرام، حتماً لینک سایت خود را معرفی کرده و قرار دهید. (لینک باید قابل کلیک خوردن hyper link باشد.)
  1. اینفلوئنسرها محتوای شمارا تولید می‌کنند

در دنیای امروزه دیجیتال و اینترنت که اطلاعات حرف اول را می‌زند، سایتی برنده است که محتوای و مطالب اورجینال و باکیفیت را در سایت خود قرار دهد. وقتی شما از یک شخص معروف و محبوبی برای تبلیغات خود استفاده می‌کنید، به‌نوعی یک محتوا تولید کرده‌اید.

به‌عبارتی‌دیگر خود شخص مانند یک محتوا اورجینال است که کاربران حتی باوجود تکراری بودن شخصیت در دیگر تبلیغات، بازهم آن‌ها را دنبال می‌کنند تا نوع تبلیغ ارائه‌شده توسط آن‌ها را دریابند.

  1. شبکه‌های اجتماعی شمارا دگرگون می‌کنند

بهترین مکان برای استفاده از اینفلوئنسرها برای ورود به سایت، شبکه‌های اجتماعی است. اگر تبلیغات ارائه‌شده به‌صورت مناسبی تهیه شود و محتوای باکیفیتی برای آن در نظر گرفته شود، میزان اشتراک‌گذاری آگهی در شبکه‌ها افزایش پیدا خواهد کرد و درنتیجه این می‌تواند هم‌رتبه و فالوورهای شبکه‌های اجتماعی و درنتیجه ورود به سایت را افزایش دهد.

کاربران ترجیح می‌دهند تا تبلیغاتی پستی در شبکه‌های اجتماعی را که توسط اینفلوئنسرها ارائه می‌شود را نسبت به دیگر نوع بیشتر به اشتراک بگذارند.

اما چه استراتژی‌هایی باید به کار برد؟

  1. از آن‌ها بخواهید که به بررسی محصولات شما بپردازند

بهترین راه برای افزایش آگاهی کاربران، بررسی و نقد محصولات است. کاربران وقتی‌که قصد خرید محصولی را دارند، ابتدا به بررسی خود محصول و سپس نظر و نقد دیگران خریداران می‌پردازند و در صورت مثبت بودن اقدام به خرید می‌کنند. اگر این نقد و بررسی توسط اینفلوئنسرها ارائه شود، توجه کاربران را بیشتر به سمت خود جلب می‌کند؛ برای همین سعی در هنگام ساخت یک تبلیغ و نمایش آن توسط اینفلوئنسرها، حتماً به بررسی و نقد محصول و خدمات بپردازید.

دو نکته مهم را در این مسئله در نظر بگیرید:

  • لازم نیست که به بررسی تمامی جزئیات بپردازید، بلکه باید موردی را در نظر بگیرید که بیشتر از بقیه کاربردی است.
  • حتماً در تبلیغ خود چگونگی استفاده و رفع نیاز قسمت موردبررسی شده را نشان دهید. کاربران تا وقتی‌که به چشم خود ویژگی‌های یک محصول را به‌صورت عملی نبینند، آن را خرید نخواهند کرد و چه‌بهتر که این ویژگی‌ها توسط یک شخص محبوب و معروف جامعه نشان داده و تائید شود.
  1. از محتواهای ویدئویی استفاده کنید

ویدئو بهترین نوع محتوا است که می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند. کاربران مانند گذشته دیگر حوصله خواندن متون بلند را ندارند و ترجیح می‌دهند که در کمترین زمان و به بهترین شکل مطلب و نیاز خود را دریافت کنند.

برای همین یک قالب ویدئویی تهیه کنید که اینفلوئنسر در آن به توضیح محصول و خدمات و معرفی سایت شما می‌پردازد و در آخر کاربران را ترغیب به بازدید از سایت می‌کند. فقط مانند قبل بازهم توصیه می‌کنیم که حتماً در ویدئو خود ویژگی‌ها و چگونگی استفاده از آن‌ها را نشان دهید و صرفاً تبلیغ به‌صورت بیانی نباشد.

  1. یک مسابقه برگزار کنید

مسابقه بهترین راه ورود کاربران به سایت است؛ اما دغدغه اصلی بیشتر مالکان سایت‌ها چگونگی جذب کاربران است. بیشتر آن‌ها اقدام به تبلیغ بنری و غیره در دیگر سایت برای اطلاع‌رسانی مسابقه خود می‌کنند؛ اما بهترین راه استفاده از اینفلوئنسرها برای جذب کاربر است.

حتی بسیاری از همین شرکت‌ها از خود اینفلوئنسرها برای مجری روز مسابقه استفاده می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند که در تمامی مراحل از ابتدا تا انتها همراه برند باشد.

اما دو نکته خیلی مهم را در نظر بگیرید:

  • اینفلوئنسر حتماً باید در خصوص مسابقه، جزئیات، چگونگی مسابقه، معتبر بودن، تاریخ قرعه‌کشی و علت شرکت در مسابقه را بیان کند.
  • برای اینکه بتوانید ورودی مستقیم را دریافت کنید، حتماً لینک دقیق صفحه را در تبلیغ اینترنتی قرار دهید تا کاربر بعد از ورود به سایت، اقدام به ثبت‌نام در مسابقه کند.

یک نمونه از اینفلوئنسر مارکتینگ

شرکت کاله -> گامنو -> با تبلیغ پنیر ویلی

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم -متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.