Warning: mysqli_num_fields() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/webopera/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 3182
بازاریابی محتوا چیست ؟مراحل بازاریابی محتوا – ⋆ وب اپراتور ⋆

بازاریابی محتوا چیست ؟مراحل بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا چیست ؟ content marketing

قبل از اینکه به توضیح بازاریابی محتوا بپردازیم اجازه دهید ، معنی محتوا را بررسی کنیم ! ببینیم به چه چیز هایی محتوا گفته میشود.

محتوا چیست ؟

محتوا میتواند یک عکس باشد که شما با گوشی موبایلتان گرفته اید.

میتواند یک نقاشی باشد که هنرمندی آن را کشیده است ، میتواند یک شعر باشد که شاعری آن را سروده یا میتواند داستانی باشد که نویسنده ای آن را نوشته است

حتی محتوا میتواند فیلمی باشد که کارگردانی آن را ساخته باشد.

و همچنین میتواند طرح گرافیکی باشد که گرافیستی آن را طراحی کرده  یا میتواند آهنگی باشد که خواننده ای آن را خوانده و یا حتی قطعه ای باشد که نوازنده ای آن را نواخته باشد.

در حقیقت محتوا همه چیز است ، هر اثری که دارای اطلاعاتی از خود باشد یک محتواست .

خوب حال که معنی محتوا را درک کردیم پاسخ به این سوال برایمان آسانتر میشود که بازاریابی محتوا چیست ؟

علم به دست آوردن ثروت از طریق تولید محتوا را بازاریابی محتوا میگویند.

یادتان باشد وقتی راجع به آن صحبت میکنیم منظور ما کپی رایتینگ نمی باشد.

حال چگونه میتوانیم از طریق محتوا درامد کسب کنیم ؟

بازاریابی محتوا

دقبقا همینجاست که این مبحث برای ما ایرانی ها عجیب به نظر میرسد ! مگر میشود محتوا را فروخت ؟!

بله دقیقا درست است ، این داستان از آنجا عجیب میشود که ما عادت به خریدن محتوا  نداریم ! مگر یک آهنگ را میشود فروخت ؟ مگر دانلود آهنگ خریدنیست ؟

بگذارید با یک مثال درک آن را آسانتر کنیم :

یک کارگردان  وقتی فیلمی میسازد ، با فروش فیلمش به درامد میرسد. یعنی کارگردان اقدام به تولید محتوا میکند و پس از آن با فروش آن به درآمد میرسد .پس محتوا را میتوان فروخت :

درحال حاظر که شما این مطلب را میخوانید

یک عکاس در حال فروختن عکس هایش از طریق بازاریابی محتوا است.

و یک هنرمند در حال فروختن آثار باستانی اش

و یک خواننده در حال فروختن آلبوم جدیدش

و یک نویسنده در حال فروختن محتوای پر طرفدارش

و یک معلم در خال فروختن آموزشش

و یک تاجر در حال فروختن تجربیاتش

پس میشود محتوا را فروخت ! و داستان از آنجا جالب میشود که هرکسی با توجه به تجربیات ، علاقه مندی ها و هنری که کسب کرده است ، چیزی برای فروختن دارد.فقط باید راه و روش بازاریابی محتوا را یاد بگیرد و از آن در زمینه کاری خودش بهره ببرد.

این دقیقا همان هدف بازاریابی محتواست .

 

مراحل بازاریابی محتوا :

۱_مشخص کردن اینکه یک فرد چه چیزی میتواند بفروشد :

بازاریابی محتوا

هر شخصی باید روی توانایی های خودش تمرکز و مهمتر از همه به خودش اعتماد داشته باشد ، دنیای اینترنت دنیای بزرگی است ،و بازار هدف بسیار بزرگی دارد. تجربه ها و توانایی های شما هرچند که از نظر شما به چشم نیاید اما همیشه افرادی هستند که در دنبال همین تجربیات و هنرهای شما هستند ، فقط باید اعتماد به نفس اجرای آن را داشته باشید.

بعد از شناخت تجربیات و توانایی ها و کسب اعتماد به نفس لازم قدم دوم آغاز میشود

۲_آموزش ها و روش های تولید محتوا و بازاریابی آن

اکثر مردم ، نوشتن و ساخت محتوا را با بازاریابی محتوا اشتباه میگیرند ، نوشتن محتوا کاری است که نویسندگان انجام میدهند ! اگر قرار بود که نویسندگان همان بازاریاب محتوا باشند که الان دنیا پر از نویسندگان پولدار بود !

این همان چیزی است که تکنیک نوشتن محتوا را با تکنیک نوشته بازاریابی محتوا متمایز میکند . تبدیل یک محتوا ، به یک محتوای درآمدزا ، یکی از هنر های بازاریابان محتواست .

تشخیص دادن  یک محتوا و یک محتوای بازاریابی شده کاریست که فقط یک بازاریاب محتوا میتواند انجام دهد ، چرا که محتوایی که میخواهد بازاریابی شود اصول و قواعد خاص خودش را دارد.

پس از یادگیری آموزش ها و روش های این مرحله به مرحله سوم آن میرسیم که نام تجاری یا برند نام دارد ، در حقیقت آخرین مرحله ، اصلی ترین هدف بازاریابی محتواست :

۳_برندینگ branding

برندینگ در بازاریابی محتوا

در نظر داشته باشید که رسیدن به درآمد در بازاریابی محتوا زمان میبرد ؛ اینگونه نیست که شما بعد از شروع کردن آن خیلی زود به درآمد برسید؛ بازاریابی محتوا زودبازده نیست.

این پشتکار و صبر است که در بازاریابی محتوا یک برند موفق میسازد و از طریق برند است که درآمد شما تضمین میشود.

الریس درباره اهمیت برند میگوید :

 

آینده بازاریابی محتوا چیست ؟

بازاریابی محتوا

هرچه ارزش و تاثیرگذاری تبلیغات کم و کمتر میشود ، بازاریابی محتوا خودش را بیشتر نشان خواهد داد.
البته بازاریابی محتوا هیچ ربطی به تبلیغات ندارد ! اما این درک نکردن چرایی تبلیغات برای کسب و کارهاست که این اشتراک را بوجود آورده است .

در این مقاله به بررسی تفاوت بازاریابی محتوا با تبلیغات پرداختیم.

 

آیا محتوا پادشاه است ؟

محتوا پادشاه است

داستان از آنجا شروع شد که بیل گیتس (ثروتمندترین مرد دنیا) در یکی از سخنرانی هایش گفته بود محتوا پادشاه است ؛و همینطور هم شد. امروزه میبینیم گرایش افراد به محتوای خوب و جذاب زیاد شده است ، مایکروسافت که از همان موقع اقدام به بازاریابی محتوا در زمینه های فعالیتش کرد ، الان دارای کسب و کاری به ارزش ۳۴۰ میلیارد دلاری است .

در حال حاضر نیز شرکت های زیاد و معروفی به بازاریابی از طریق محتوا پرداختند که از جمله معروف ترین آنها میتوان به :

ردبول Redbull  ، آمریکن اکسپرس ، Adobe ، جنرال الکتریک ،آی بی ام ، هاب اسپوت اشاره کرد.

 

فرق محتوا و بازاریابی محتوا

فرق محتوا و بازاریابی محتوا

همانطور که گفتیم بازاریابی محتوا و ساخت محتوا دو مقوله کاملا متفاوت است :

بگذارید برایتان مثالی بزنم : وقتی اسم ویکی پدیا را میشنوید به چه چیزی فکر میکنید ؟ بله درست است سایتی که در مورد همه چیز و همه کس محتوا دارد ، اگر اسم ویکی پدیا به گوشتان خورده و از آن استفاده کردید به جد میتوانید بگویید ویکی پدیا به یک برند تبدیل شده است آن هم فقط از طریق محتوا…

بازاریابی محتوا چیست؟

در حال حاظر محتوای مفید و خوب پادشاهی میکند پس میتوانیم بگوییم که محتوا یک پادشاه است ، اما صرفا با پادشاهی نمیشود به درامد رسید ، چرا که نیاز به آشنایی با سرفصل های استراتژی محتوا و تکنیک های بازاریابی محتوا مقدور میباشد.

معرفی یک شبکه اجتماعی که از طریق بازاریابی محتوا فعالیت میکند :

یک کانال را در شبکه اجتماعی تلگرام پیدا کردم که از طریق بازاریابی محتوا فعالیت میکند.

نام این کانال MLI ENGLISH میباشد

این کانال برای علاقه مندان آموزش به زبان انگلیسی می باشد ، اما به جای اینکه همانند خیلی از مردم مستیقیم افراد را دعوت به کلاس های دوره خودش و ثبت نام در آموزشگاهش کند از طریق تکنیک های بازاریابی محتوا ، اقدام به جذب مخاطب هدف کرده است .

این کانال عکسنوشته های انگیزشی  ، ترجمه آهنگ های انگلیسی ، علاقه مندان آموزش زبان را به خودش جذب کرده ، و حتی علاقه مندان به عکس نوشته های انگیزشی را ترغیب به آموزش زبان انگلیسی میکنند.

با اینکه هنوز وجود کم و کاستی هایی احساس میشود ، اما به درستی کار بازاریابی محتوا را انجام میدهد و یک نمونه کامل برای فعالیت در حوزه بازاریابی محتوا است.

ویژگی های بازاریابی محتوا :

  • پس از یادگیری بلافاصله با هزینه اندک قابل اجراست.
  • ساخت مشتری وفادار
  • کسب شهرت در بلند مدت
  • دیگر هیچ چیز جز خودتان نمیتواند برندتان را نابود کند.
  • پیدا کردن مسیر های جدید کسب درآمد در حوزه کاریتان
  • افزایش ناگهانی سرمایه (دوره چندین ساله)
  • آینده از آن شما خواهد بود.

 

به طور کلی بازاریابی محتوا علم کیمیاست ، چرا که داشتن مشتری وفادار همانند طلاست. فرزین اعتماد.

اگر شما سوالی برایتان پیش آمده و یا تجربیاتی در خصوص بازاریابی محتوا دارید ، آن را از طریق نظرات با ما به اشتراک بگذارید.