برندینگ آنلاین چه اهمیتی دارد و چطور باید آن را تقویت کرد؟
برندسازی آنلاین یا برندینگ آنلاین چیست ؟
یکی از مهمترین اقدامات پس از تاسیس یک شرکت،عمل برندینگ (برندسازی) و مخصوصا برندینگ آنلاین است. برای داشتن شهرت و اعتبار، نمیتوانید تنها به بیلیورد و تبلیغات محدود شوید. شناختهشدن نیازمند سختکوشی و زحمت فراوان است.
پیش از این، تمرکز روی بازاریابی رانشی بود. بازاریابی رانشی(مانند: چاپ تبلیغات) به این معنی است که شما به دنبال مشتری بروید. درصورتیکه امروزه مردم به بازاریابی کششی تمایل بیشتری نشان میدهند. در بازاریابی کششی (مانند بازاریابی آنلاین ) این مشتری است که بهدنبالتان میآید. بههمیندلیل، شرکتها موظفاند بر روی برندینگ کششی یا آنلاین تمرکز بیشتری داشته باشند.
دیگر دورهی استفاده از دفترچههای راهنمای تلفن گذشته است. امروزه منبع کسب اطلاعات دربارهی یک شرکت، میزان حضور آن در فضای اینترنت است. البته حضور داشتن بهتنهایی کفایت نمیکند. باید حضور مستمر داشتهباشید. مثلا اگر سایت یا حساب کاربریتان را بهحالخود رها کنید، کسی با برندتان همراه نخواهد شد. بخاطر داشته باشید که قرن بیستویکم، عصر تکنولوژی است و شرکتهایی که با این روند همراه نمیشوند، بدون شک از قافله عقب خواهند ماند.
حال سوال اینجاست که برندینگ آنلاین چه اهمیتی دارد؟
-
در گوگل و دیگر موتورهای جستجو دنبال می شوید
اگر کسی نام شرکت شما را بشنود و درباره شما کنجکاو شود، با موتورهای جستجو بهدنبالتان می گردد. وبسایت ندارید؟ در شبکههای اجتماعی حساب کاربری ندارید؟ خب! مشتری هم نخواهید داشت. مردم در اینترنت به دنبال ارجاعات به شرکتهای ثبتشده هستند. پس اگر هیچ کجا اثری از شما نباشد، انگار اصلا وجود خارجی ندارید.
مطلب مزایای داشتن وبسایت برای کسب وکارها را در وباپراتور بخوانید.
-
اعتماد مشتریان را جلب میکنید
ما احساس مهمبودن را دوست داریم. ممکن است همیشه به یک کافهی خاص سربزنید چون صاحبان آنجا نامتان را بخاطر دارند و میدانند نوشیدنی مورد علاقهتان چیست. همین موضوع درباره برند هم صحت دارد. مشتریان مایلاند شما را فالو (دنبال) کنند و با شما دوست شوند.
برای شناخت بیشتر مخاطبان و مشتریانتان مطلب مخاطب هدف چیست؟;نقش مخاطب هدف در بازاریابی محتوا را در وباپراتور بخوانید.
-
دسترسی خود را افزایش میدهید
امروزه، همه چیز در جهان دستبهدست می چرخد. پس کار شما به محل خودتان محدود نمیشود. بلکه میتوانید به کل کشور یا حتی سرتاسر جهان دسترسی داشته باشید. اگر می خواهید مردم دور و نزدیک به برندتان بپیوندند و به شرکتتان دسترسی پیدا کنند، باید در اینترنت حضور داشته باشید.
مطلب کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از اینترنت ،شروع آموزش کسب درآمد را در وباپراتور بخوانید.
-
زمام امور را در دست میگیرید
تصورکنید که در اینترنت جایی برای برندتان در نظر نگرفته باشید. اگر افراد دیگری خودشان را بهعنوان شرکت شما جا بزنند، آثار منفی ویران کنندهای در انتظارتان خواهد بود. مثلا چندی قبل شرکت برتیش پترولیوم با فردی که در توییتر، خود را مسئول روابط بین الملل این شرکت معرفی کرده بود، برخورد کرد. زیرا موجب بدنامی شرکت میشد.
فراموش نکنید! خوش نامی یعنی قدرت.
هفت راه موثر برای تقویت برندینگ آنلاین و بالابردن میزان حضور برندتان در اینترنت
در این قسمت با ۷ روش کلیدی برای بالابردن حضور برندتان در اینترنت آشنا خواهید شد:
-
رعایت انسجام در برندینگ:
ابتدا هدف تجاری خود را تعیین کنید. استفاده از بسترهای مختلف تبلیغاتی (مانند: وبسایتها، وبلاگها، شبکههای اجتماعی و سایتهای اشتراکگذاری اسناد) برای دسترسی به مشتریان امری طبیعی است. از اینرو، داشتن یک استراتژی منسجم برای بردندینگ اینترنتی در این کانالها اهمیت دارد چون باعث شناختهشدن و قویتر شدن برندتان می شود.
۲٫ بهینهسازی (سئو) سایت
ساخت یک سایت و ادارهی آن از مهمترین ابزارهای برندینگ در هرحرفهای است. حال آنکه بهینهسازی وبسایت، برای داشتن عملکردی مطلوب در موتورهای جستجو، یکی از اولین کارهایی است که شرکتها باید برای بالا بردن میزان مراجعات به سایت و دیده شدن برندشان، به آن بپردازند.
-
حضور مستمر در رسانه های اجتماعی
تجارت در رسانههای اجتماعی یکی از روشهای مؤثر و مقرونبهصرفه برای گسترش کسبوکارهای کوچک و بزرگ بوده و میزان دیده شدن برند را افزایش می دهد. تجارت در رسانههای اجتماعی، میزان شناخت و وفاداری به برند را بالا برده و فروش را افزایش میدهد. افزونبراین، تجارت در رسانههای اجتماعی به کسبوکارهای کوچک و بزرگ این امکان را میدهد تا به مخاطبان در سرتاسر جهان دسترسی پیدا کنند.
-
تولید و پخش محتوای باکیفیت:
از بهترین راهها برای تقویت برندینگ آنلاین و شناخته شدن در اینترنت، تولید محتوای باکیفیت است. تولید محتوا درواقع یکی از موثرترین روشها برای توسعهی تجارت بوده و به شناختهتر شدن برند کمک میکند.
تولید محتوای باکیفیت برای بازاریابی موفق یک ضرورت است.
مطلب چهار اشتباه رابج در بازاریابی محتوایی که مشتریان را دلسرد میکند را در وباپراتور بخوانید.
-
بازاریابی بهوسیلهی اخبار
ارائه و پخش اخبار روشی مؤثر و کمهزینه برای دیدهشدن و شناختهشدن برندتان است. حضور در اخبار گوگل، پوشش رسانه ای بیشتری را برای برندتان بههمراه خواهد داشت.
-
استفاده از بازاریابی ویدیویی
مهم نیست در چه اندازه و سطحی از تجارت قرار دارید. درهرحال میتوانید از بازاریابی ویدیویی مانند: یوتیوب، ویمئو، متاکافه یا آپارات (در ایران) بهرهمند شوید. با استفاده از ویدیوهای مناسبی که نام برندتان را به یدک میکشند، ترافیک سایت را بالا میبرید و خود را به مخاطب هدف معرفی میکنید.
-
وبلاگ نویسی کنید
داشتن وبلاگ هم باعث دیدهشدن برند میشود و هم شانس موفقیت را بالا میبرد. درواقع وبلاگ نویسی از مؤثرترین راههای دیدهشدن در اینترنت است. با این کار رتبهی شما در موتورهای جستجو بالا میرود. همچنین اعتبار برند و میزان دسترسی به آن افزایش پیدا میکند. وبلاگ نویسی می تواند ارتباط با مشتریان و دیگر افراد سرشناس را نیز بهبود ببخشد.
نتیجهگیری :
رقبا و برندهای برتر دنیا را رصد کنید و از روش کار آنها ایده و الهام بگیرید، اما در عین حال اصالت کار خود را حفظ نموده و از هیچ برند دیگری در بازار تقلید نکنید. اگر دربارهی مزیتهای برندتان با خود صادق و رو راست باشید، میتوانید آنها را بطور موثق در تبلیغات اینترنتی خود بهکار ببندید و در اختیار مشتری قرار دهید.