متخصص گوگل جان مولر پاسخ می‌ دهد: «چگونگی بهبود رتبه سایت با ادغام صفحات»

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

در جلسه وب مسترها، John Mueller از گوگل به سوالات رایج درباره ادغام صفحات پرداخته است. ادغام کردن صفحات چه زمانی خوب و موثر است؟ کی باید از انجام آن پرهیز کرد؟ مزایا و معایب ترکیب کردن صفحات چیست؟ برای دستیابی به پاسخ این سوالات و جوابدهی به سوالات ذهنی خود درباره ترکیب کردن صفحات با ما همراه باشید.

 

 آیا یکی کردن صفحات سایت به رتبه بندی کمک میکند؟

پاسخ جان مولر به این سوال کاملا روشن است. اگر در راستای ترکیب کردن صفحات این ادغام روی صفحات ضعیف تر صورت گیرد با الحاق صفحات ضعیف در نهایت ممکن است یک صفحه قویتر وحتی مرتبط تر با زمینه سایت در اختیار داشته باشید.

اما توجه کنید که تنها از صفحاتی ضعیف که مکمل یکدیگر بوده و دارای موضوعی واحد هستند برای ترکیب و ایجاد یک صفحه پر محتوا و قوی استفاده کنید.

 

سیگنال های مرتبط با ادغام صفحات

سوالی که در آغاز مطلب درباره ادغام پرسیده شد مربوط به پارامتر اعتبار برای ترکیب صفحات بود. پارامتری که بر اساس آن می توان از تعدادی صفحات ضعیف تر برای ایجاد فرمی از یک صفحه قوی و دارای اعتبار بیشتر بهره برد.

  • زمانی که صفحاتی با رتبه های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنیم، آیا صفحه تولیدی به دلیل ترکیب اعتبار صفحات پیشین دارای رتبه بهتری خواهد بود؟

جان مولر کاملا جنبه اعتبار را رد میکند و روی زمینه ارتباط صفحات و میزان به هم پیوستگی آن ها تمرکز می کند. وی معتقد است که این دو پارامتر قادر به تولید سندی تحت یک عنوان واحد و معین هستند.

 

سوال مربوط به  سیگنال های مرتبط با ادغام صفحه :

فرض کنید یک سایت برای عنوانی مشخص در یک زمینه خاص رتبه بندی شده است. شما سایتی با رتبه ۵ و سایت دیگری با رتبه ۶ در اختیار دارید که از اعتبار مناسبی برای یک صفحه برخوردارند. اگر با توجه به ویژگی هایی که دارند آن ها را با یکدیگر ترکیب کرده و یک محتوای واحد در زمینه ای مشابه تولید کنید، آیا جایگاه رتبه بندی شما ارتقا پیدا می کند؟

 

پاسخ جان مولر به سوال ترکیب صفحات سایت:

شاید. به نظر خیلی معمول است، در صورتی که شما دو، سه یا حتی چهار صفحه ضعیف تر را با هم ترکیب کنید در حالی که این صفحات ممکن است از یک سایت مشابه و یا متفاوت انتخاب شده باشند، نتیجه تولید یک صفحه قوی تر خواهد بود.

میزان اشاره و توجه بخش های بیشتری از سایت شما به این صفحه ترکیبی جدید کاملا مشهود می باشد. در واقع محتوای این صفحه جدید بسیار مرتبط تر از تکه محتواهای ضعیف و پیشین موجود در سایتتان است.

 

پاسخ جان مولر از این نظر مورد تایید است که؛ تمامی صفحات دیگر سایت به جای اینکه به چندین صفحه اشاره کنند بیشتر از قبل و تنها به یک صفحه واحد اشاره میکنند که بیانگر یک سیگنال قوی از ارتباط به شمار می رود.

اهمیت موضوع اولیه

موضوع دیگری که در این نشست به اشتراک گذاشته شد، مربوط به ادغام دو صفحه با موضوعات متفاوت است. در این صورت صفحه تولیدی دارای رتبه پایین تری نسبت به هر یک از صفحات جداگانه قبلی است. به عبارت دیگر ترکیب کردن سیگنال ها و لینک های ورودی دو صفحه با یکدیگر تضمینی برای ارتقای رتبه صفحه تولیدی ایجاد نمی کند زیرا موضوعات با یکدیگر مطابقت ندارند.

 

نظریه جان مولر درباره ترکیب صفحاتی با موضوعات مختلف:

به عقیده من این اتفاق زمانی بروز میکند که شما دو محتوا با موضوعات مختلف در اختیار داشته باشید. در این صورت تنها با کنار هم قرار دادن دو تکه محتوا از دو صفحه مختلف، یک صفحه واحد ایجاد میکنید که الگوریتم گوگل در مواجه با آن از خود میپرسد: «موضوع اولیه و عنوان اصلی این صفحه چیست؟»

به خاطر داشته باشید که سردرگمی برای پیدا کردن زمینه اصلی و موضوع اولیه یک صفحه پارامتری منفی به شمار می رود. به نظر من مفهوم موضوع اولیه بسیار مهم و حیاتی است.

یک صفحه میتواند دارای یک موضوع واحد باشد و به بررسی عقیده ها و جنبه های مختلف درباره آن موضع بپردازد در این صورت شما صفحه ای بر پایه مفهوم محتوایی عمیق در اختیار خواهید داشت.

از سویی دیگر یک صفحه میتواند پراکنده باشد. پراکندگی به این معنی که محتوای صفحه دارای گسستگی و گسترش بیش از حد باشد که این ویژگی در مقابل تمرکز محتوایی قرار دارد.کاربری را تصور کنید که به دنبال پاسخ یک سوال وارد صفحه می شود. محتوا باید به سهولت پاسخ مد نظر کاربر را ارائه نماید.

برداشت شخصی من این هست که یک کاربر به سادگی و تنها با اسکن کردن صفحه میتواند محتوای آن را جستجو کند. برداشت من که ناشی از تجربه کاری ام است بیانگر اهمیت سازماندهی صفحه می باشد. صفحه ای که به خوبی سازماندهی شده باشد محتوای آن نیز به سادگی قابل فهم و در دسترس است.

برای محتوای ترکیبی، محتواها باید در زمینه لینک ها (مجموعه لینک های ورودی و خروجی) و سایر موارد مرتبط دارای مشابهت بوده و کامل کننده همدیگر باشند ، تنها در این صورت است که یک صفحه قوی و موثر ایجاد می گردد.

 

ارزشمندی ادغام محتواهای مشابه

موضوع دیگری که در این نشست به اشتراک گذاشته شده، مربوط به ادغام صفحاتی بود که توسط نویسنده های مختلف ولی در یک زمینه واحد نوشته شده بودند. این ترکیب به دلیل وجود دیدگاه های مختلف، عمق مفهوم محتوایی در حال تولید را افزایش می دهد.

نظریه جان مولر در مورد این نوع از ترکیب:

جان مولر اغلب به افراد توصیه میکند که از این شیوه ترکیب صفحه بهره ببرند. همچنین کم کردن تعداد URL ها مدیریت را نیز آسان تر میکند. ضمن اینکه از نظر سئو نیز مفید است به نحوی که می توان گفت: به راستی یک محتوای درست و ارزشمند خلق شده است و به طور قطعی دارای بازید های بیشتری نسبت به تکه های جدا از هم پیشین خواهد بود. این نکته راز موفقیت در ادغام صفحات برای کسب جایگاهی بهتر در رتبه بندی است.

 

در این مطلب سعی شد تا دیدگاه گوگل در زمینه ادغام محتوا از صفحات مختلف بیان شود. با توجه به پاسخ های جان مولر بهترین روش برای ارتقای جایگاه رتبه بندی انتخاب صفحاتی هستند که مکمل همدیگر باشند. ترکیب کردن صفحات مختلف را می توان به فن آشپزی تشبیه کرد. برخی از مواد غذایی در کنار یکدیگر به خلق غذایی لذیذ کمک می کنند در حالی که آشپزی با مواد اولیه اشتباه و نامتناسب شما را از کسب رضایت و لذت آشپزی محروم می کند.

ادغام صفحات سایت
  • کیفیت محتوا
5

خلاصه محتوا

در جلسه وب مسترها، John Mueller از گوگل به سوالات رایج درباره ادغام صفحات پرداخته است. ادغام کردن صفحات چه زمانی خوب و موثر است؟ کی باید از انجام آن پرهیز کرد؟ مزایا و معایب ترکیب کردن صفحات چیست؟ برای دستیابی به پاسخ این سوالات و جوابدهی به سوالات ذهنی خود درباره ترکیب کردن صفحات با ما همراه باشید.

Sending
User Review
5 (1 vote)

فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.