دلیل تفاوت آمار وبمسترتولز و گوگل آنالیتیک

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

دلیل تفاوت آمار وبمسترتولز و گوگل آنالیتیک در چیست؟

داده های آماری کنسول جستجو گوگل (وبمسترتولز) ممکن است با داده های نمایش داده شده در ابزارهای دیگر مثل گوگل آنالیتیک (گوگل آنالیز) متفاوت باشد . در این مقاله قصد داریم چرایی این دلایل را توضیح دهیم.

بگذارید قبل از اینکه به این دلایل بپردازیم اول تفاوت های بین گوگل آنالیتیک و وبمسترتولز رو بررسی کنیم :

گوگل آنالیتیک چیست ؟

یکی از ابزارهای پر کاربرد است که میتوان با اطلاعاتی که در اختیارمان قرار میدهد ،  به تجزیه تحلیل یک سایت پرداخت.

گزارش کلی بازدید کننده های وبسایت شما که مشخص میکند تعداد بازدیدکنندگان جدید و بازدیدکنندگانی که دوباره به وبسایت شما سر زده اند چقدر است. همینطور ; زمان ماندن بازدیدکنندگان شما در وبسایت , مقدار و تعداد صفحات بازدید شده , موقعیت جغرافیایی بازدیدکنندگان و دیگر گزارشات…

همچنین میتوانید میزان موفقیت وبسایت خود را در اهدافی که برای وبسایتتان تعریف میکنید ، ببینید و در صورت تمایل در یک منطقه ویژه سرمایه گذاری کنید.

گوگل وبمستر چیست ؟

ابزاریه که به شما ، اطلاعاتی درباره صفحاتی که ربات گوگل قادر به خزیدن در آن نیست ارائه میده. همچنین میتونید با استفاده از این ابزار میتوان اطلاعات خاصی درباره جستجوهای صورت گرفته کسب کرد.

بالفرض : تعداد کل کلمات کلیدی ای که وبسایت شما در گوگل نمایش داده شده , موقعیت وبسایت شما در نتایج جستجو و….
این ابزار تعداد کلی لینک های وبسایت شما را نشان میدهد لینک هایی که مسدود شدند یا لینک هایی که وبسایت های دیگه به شما پیوند داده اند همچنین به کمک وبمستر میتوانید تمامی بدافزارها و خرابکاری ها را در وبسایت خودتان تشخیص بدید و از هرگونه خطای HTML مطلع بشید.

اما اگر از هر ۲ سرویس استفاده میکنید حتما تا به امروز متوجه شدین که تفاوت هایی بین آمار کنسول وبمستر گوگل با گوگل آنالیتیک وجود داره.

در این مقاله باهم دلیل تفاوت آمار وبمسترتولز و گوگل آنالیتیک رو بررسی میکنیم

 

تفاوت شماره یک : هر دو ابزار معیارهای متفاوتی را محاسبه میکنند!

ابزا گوگل وب مستر برداشت های متفاوتی بدون در نظر گرفتن نتایج برای هر جستجو دارد در حال حاضر کنسول گوگل سرچ و گوگل آنالیتیک با هم ادغام شدند به این تصاویر با دقت نگاه کنید :

 

 

 

در اینجا یکسری معیارها و برداشت ها از کنسول گوگل وبمستر بدست اومده :

دلیل تفاوت آمار وبمسترتولز و گوگل آنالیتیک

و این هم از گوگل آنالیتیک :

دلیل تفاوت آمار وبمسترتولز و گوگل آنالیتیک

یه تفاوت کوچیک بین معیارها میبینید این تغییر اگر در وب سایت شما دو بار یا بیشتر در صفحه جستجوی نتایج (SERP) بطور مرتب نمایش داده بشه به مرور تشدید پیدا میکنه .

تفاوت شماره دو : نوع جستجو در گوگل آنالیتیک فیلتر نمیشود

کنسول جستجو گوگل (وبمسترلوز) به صورت اتوماتیک فقط به جستجوی گوگل وب محدود میشود در حالی که گوگل آنالیتیک جستجوهای تصویری را هم ترکیب میکند.

دلیل تفاوت آمار وبمسترتولز و گوگل آنالیتیک

تفاوت شماره سه : گوگل آنالیتیک برعکس وبمستر تولز آمار لحظه ای دارد.

اگر شما از هر دو ابزار استفاده میکنید باید بدانید که آمار گوگل آنالیتیکز بصورت لحظه ای و به روز است ، اما آمار وبمستر تولز ، از طرف گوگل ، معمولا هر ۲۴ ساعت به روز میشود.

دلیل تفاوت آمار وبمسترتولز و گوگل آنالیتیک بیشتر بخاطر همین سه مورد ذکر شده است. لطفا نظرات و تجربیات خود را در این خصوص از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

آیا آموزش ویدیویی وبمسترتولز را در وب اپراتور دنبال میکنید ؟


فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

2 دیدگاه

فرهاد · ( یکشنبه ، ۱۲ اسفند ، ۱۳۹۷ ) در ۱۰:۰۸ ق.ظ

سلام

من آمار یک روز مشخص رو در گوگل وبمستر و گوگل آنالیز بررسی میکنم اما آمار ها یکسان نیستند
بطور مثال در روز ۲۶ ام گوگل آنالیز میگه ۵۰ ورودی گوگل داری اما وبمستر اولز میگه درهمان روز ۳۵ ورودی گوگل داشتی

الان کدوم درسته ؟
علت تفاوت در چیه؟

    فرزین اعتماد · ( دوشنبه ، ۱۳ اسفند ، ۱۳۹۷ ) در ۹:۳۸ ب.ظ

    سلام علت تفاوت این آمار در بالا ذکر شده همچنین میتونه از ورودی های سایتتون هم باشه.
    برای اینکه به آمار دقیقتر دسترسی داشته باشین میتونین از وبمسترتولز سایتتون را با WWW و بدون WWW همچنین با https و بدون Https ثبت کنین تا ببینید از این دامنه ها چقدر ورودی دارین.
    قابل ذکر هست که هر کدوم از این آدرس های سایتتون رو گوگل یک سایت جدا در نظر میگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.