بازاریابی محتوایی و محتوا چه تفاوتی با هم دارند؟ برای بهبود بازاریابی محتوایی چه باید کرد؟
  • » بازاریابی محتوا » بازاریابی محتوایی و محتوا چه تفاوتی با هم دارند؟ برای بهبود بازاریابی محتوایی چه باید کرد؟
  • محتوا یا بازاریابی محتوایی؟

    مسئله این است. سوالات زیادی درباره تفاوت میان محتوا و بازاریابی محتوایی مطرح می‌شود. ما در این مقاله سعی می‌کنیم به این سوالات و پرسش‌های دیگری که در این حوزه مطرح می‌شود، پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

    پرسش اصلی این است که میان محتوا و بازاریابی محتوایی چه تفاوتی وجود دارد؟ پاسخ به شیوه‌ای باز می‌گردد که شما برای جذب و افزایش مخاطبان به کار می‌بندید.

    بازاریابی محتوایی به معنی جذب مخاطبان  به سمت تجربه‌ای است که به شما تعلق دارد، خودتان آن را ساخته‌اید و برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود، آن را بهبود می بخشید.

    محتوا  همه جا هست.  به طور مثال: محتوای محصول، محتوای فروش، محتوای خدمات مشتری ، محتوای رویدادها، محتوایی که کارمندان تولید می‌کنند، محتوای بازاریابی و کمپین، از جمله مهم‌ترین محتواهاست. حتی تبلیغات هم نوعی محتوا محسوب می‌شود.

    با تولید محتوا شما توجه مخاطب را به هدف خاصِ برندتان جلب می کنید.

    سایت‌های زیر را در نظر بگیرید:

    بازاریابی محتوایی

    بازاریابی محتوایی

    • و پایانه بازاریابی محتوایی Van Winkle’s  کاسپر

    بازاریابی محتوایی

    این سه مورد، نمونه‌هایی عالی از پایانه‌های بازاریابی محتوایی ( مراکز تولید محتوا ) هستند که توسط برندها تصاحب شده اند. این وبسایت‌ها مانند سایت‌های ناشر عمل می کنند و ارزش تجاری برندهایشان را افزایش می‌دهند. 

    مشکل محتوا

    داشتن یک پایانه بازاریابی محتواییِ متعلق به خود برند که ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشد، مفهومی است که به فراموشی سپرده شده است.

    بیشتر تیم‌های بازاریابی بر تولید محتوایی متمرکز هستند که از برند یا محصولات خود حمایت می‌کنند. ما فکر می‌کنیم باید محتوا را به درخواست شرکت یا فردی خاص تولید کنیم، نه به خاطر نیازهای مشتری.

    مشکل ما با محتوا مثل مشکلمان با کمپین هاست. نصف عمر میانگین محتوا در توئیتر کمتر از سه ساعت است. در فیسبوک، ۷۵% از کل بازدیدها ظرف پنج ساعت اول اتفاق می‌افتد. میانگین زمان برای دسترسی به یک مقاله (به طوری که در دسترس همه قرار بگیرد) ۳۷ روز است.

    کمپین‌ها هم مثل محتواها عمر کوتاهی دارند و خیلی زود از بین می روند. اگر مثل بیشتر سازمان‌ها باشید، ۶۰ الی ۷۰ درصد محتوای تولیدی شرکتتان، بدون استفاده باقی می‌ماند.

    مشکل بیشتر محتواهای تولید شده این است که برای مدیر و شرکت تولید می‌شوند!

    پس برای مخاطبانی که می‌خواهید به آن‌ها دسترسی داشته باشید ، درگیرشان کنید یا آن‌ها را به عضویت درآورید مناسب نیست. بنابراین: از تولید محتوایی که خوب فروش برود و مخاطب آن را نبیند دست بردارید و ساختن کمپین‌هایی را که تاریخ انقضای کوتاهی دارند به پایان برسانید. این نکته را فراموش نکنید:

    شما محتوا تولید نمی‌کنید، بلکه برند محتوایی می‌سازید.

    برند محتوایی

    همانطور که ست گودین می گوید «بازاریابی محتوایی تمام آن چیزی است که از بازاریابی به جا مانده

    بسیاری از افراد به راحتی محتوا را با بازاریابی محتوایی اشتباه می‌گیرند. بازاریابی محتوایی یک راهکار استراتژیک است.

    اگر می‌خواهید برای تجارت خود به مشتریان دسترسی داشته باشید، آن‌ها را درگیر کرده و در آن‌ها گرایش ایجاد کنید،  باید محتوایی تولید کنید که مردم واقعا به آن نیازمندند.

    باید مردم را به یک پایانه بازاریابی محتوایی جلب کنید. بنا به گفته نویسنده و سخنران اندرو دیویس ، «برای توسعه یک برند محتوایی باید رویکردی مشتری-محور داشته باشید تا مخاطب وفادار را جذب کنید.»

     

    هدف، تفاوت است.

    تفاوت

    حالا پیام را دریافت کردید. شما برای تبدیل شدن به یک ناشر، به چیزی بیش از تولید محتوای بهتر می‌پردازید. اما چطور یک پایانه بازاریابی محتوایی موثر بسازید؟

    دراینجا ۸ مرحله ذکر شده است:

    • ماموریت بازاریابی محتوایی خود را مشخص کنید

    این هدف عمده باید برندتان را حمایت کند و مشتریان را در مرکز توجه خود قرار دهد. مخاطبان خود را مشخص کنید. چه موضوعاتی را تحت پوشش قرار می‌دهید و چه ارزشی برای مخاطب ایجاد می کنید.

    برای آشنایی با مخاطب هدف و انجام چگونگی این کار توصیه میکنیم مقاله مخاطب هدف ما را بخوانید .

    • یک آدرس اینترنتی انتخاب کنید.

    تعیین کنید که مقصد بازاریابی محتوایی شما ، دامنه شرکتتان است (yourcompany.com) و یا وبسایتی بدون نشان تجاری.

    • تعیین کنید که سایت شما تا چه حدی دارای نشان تجاری است.

    این مورد اندکی مشابه مورد قبلی است اما سوالی متفاوت از مورد دوم را مطرح می‌کند. اگر محتوای خود را روی دامنه وبسایت شرکتتان قرار می‌دهید باید از المان‌های برند شرکت استفاده کنید.در یک سایت محتوایی خارج از دامنه ، باید خلاقیت خود را متناسب با هر موضوعی که به صورت اختصاصی روی آن کار می‌کنید، تنظیم کنید.

    • به اجزای تشکیل دهنده یک مقصد بازاریابی محتوایی موثر بیاندیشد.

    سایت شما باید تمام اجزای اصلی یک سایت ناشر خوب را داشته باشد، از جمله:

    1. دسته بندی‌هایی در قسمت بالا که نشان دهند چه موضوعاتی را پوشش می دهید.
    2. مقالاتی که به همراه آن نام نویسندگان و تاریخ انتشار منتشر شده باشد.
    3. استفاده زیاد از تصاویر برای پشتیبانی موضوع و ایجاد فواصل در متون.
    4. تمرکز بر جلب مشتریان با افزودن درخواست عضویت در به روزسانی‌ها.
    5. تاکید و برجسته سازی محتوایی که عملکرد خوبی داشته تا خوانندگان به سادگی بتوانند بهترین محتوای شما را پیدا کنند.
    6. فراخوانی برای اقدام ، و صفحه تماس با ما برای کسانی که می‌خواهند بطور مستقیم با شما در ارتباط باشد.
    7. اضافه کردن گزینه های به‌اشتراک‌گذاری و انتشار، تا خوانندگان به سادگی بهترین محتوای شما را ترویج دهند.

     

    • سایتی بسازید که روی عضویت ها تمرکز دارد.

    هرچند بیان کردن این نکته ، تکرار مکررات است، اما ارزش بازگو کردن را دارد . افرادی که عضو وبسایت شما می‌شوند ، معیاری از دسترسی ، مشارکت و تبدیل شدن به مشتری واقعی هستند. پس شرایط را برایشان بهینه‌سازی کنید. لیست مخاطبان خود را بسازید و با تولید محتوای خوب، بطور مرتب در آن‌ها اعتماد ایجاد کنید.

    • بطور مرتب محتوا تولید کنید

    اگر موضوعی را پوشش می‌دهید، حداقل هفته ای یک بار مطلبی منتشر کنید. اگر به دو موضوع می‌پردازید حداقل دوبار درهفته این کار را انجام دهید. اگربرایتان مقدور است برای موضوعاتی که جذاب است، هر روز مطلبی تولید کنید.

    • معیار سنجش خود را مشخص کنید.

    لازم نیست برای بررسی کردن موفقیت محتوایتان راه دوری بروید. فقط ترافیک سایت (تعداد بازدیدکنندگان و دفعات بازدید صفحات) ، میزان مشارکت (به اشتراک‌گذاری اجتماعی، نظرات و زمان ماندگار بودن روی سایت)  و نرخ تبدیل ( عضویت، ارسال فرم تماس) را بررسی کنید.

    • از محتوای تصویری (اینفوگرافی) استفاده کنید.

    انجام تمام کارهایی که ذکر شد به اندازه کافی مشکل است اما وقتی آنها را انجام دهید متوجه می‌شوید که محتوای تصویری یک چالش است. نیازی نیست که برای استفاده از محتوای تصویری خیلی هزینه کنید. می‌توانید محتوای تصویری دیگران را در وبسایت خود به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید از Slideshare  بطور رایگان یا با هزینه کم بهره ببرید.

    با دنبال کردن این مراحل، شما می‌توانید یک پایانه بازاریابی محتوایی بسازید تا به مخاطبان جدید دسترسی و با آن‌ها مشارکت داشته باشید و مخاطبان را به مشتری تبدیل کنید.

    [تعداد: 2    میانگین: 5/5]

    درود من فرزین اعتماد هستم متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • به سوالات شما در کوتاهترین زمان پاسخ داده خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا