کپی رایتینگ چیست و چه تفاوتی با تولید محتوا دارد
کپی رایتینگ یعنی چه و چه تفاوتی با تولید محتوا دارد؟
از نقطه نظر بازاریابی، جواب این سوال ساده است:
تولید محتوا به معنی ایجاد محتوای ارزشمند و رایگان است که به منظور جذب مخاطب، تبدیل او به مشتری و تبدیل مشتری به خریدار همیشگی به اشتراک گذاشته میشود.
کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی، خواننده را به انجام کار خاصی دعوت میکند. مثلا: انجام خرید، پیوستن به لیست ایمیل شما، عضویت درسایت یا تماس برای دریافت اطلاعات بیشتر.
بازاریابی محتوایی، بلاگها، پادکستها و پاسخگوی خودکار ایمیل را در برمیگیرد. درصورتیکه کپی رایتینگ، شامل صفحات فروش، تبلیغ و ایمیل مستقیم میشود. به نظر می رسد که این دو کاملا بیارتباط باشند اما در واقع اینطور نیست. آنها مکمل یکدیگرند.
اگر محتوا و کپی رایتینگ با یکدیگر همراه شوند، ترافیک سایت بالا میرود و بازدیدکنندگان به مشتری و طرفدار تبدیل میشوند.
بلاگ هایی با محتوای عالی اما خوانندگان کم
محتوای خوب شما برای بسیاری جذاب بوده اما موجب بالا رفتن ترافیک نشده؟
مشکل شما کپی راتینگ ناموثر است!
- تیتر کسل کنندهای که جلب توجه نکند، مخاطب را جذب نمیکند. عکس آن نیز صادق است. اگر عنوان مقاله را بیش از اندازه هوشمندانه انتخاب کنید، اما محتوای مناسبی نداشته باشید، فقط ذکاوت خود را به رخ میکشید بدون اینکه برای خواننده هیچ سودی داشته باشید.
- راستی محتوای شما برای خواننده چه فایدهای دارد؟ همانند محصول که باید برای خریدار سودمند باشد، محتوا نیز باید برای خواننده مفید باشد. درغیر این صورت، دیگر به سایت مراجعه نمیکند.
- باید اعتماد ایجاد کنید. نمیتوانید از هرروشی که دلتان خواست برای جلب توجه استفاده کنید زیرا موجب ایجاد صمیمیت نشده و به عضوگیری منتهی نمیشود.
- برای ادعایتان دلیل موثقی ندارید. به طور مثال: ادعا میکنید که وبلاگ شما بهترین است درصورتی که تعداد بازدیدکنندگان چیز دیگری را نشان میدهد!
- یک فراخوان خاص و واضح برای مشتری در نظر نگرفته اید تا بداند چه انتظاراتی از او دارید.
بهخاطر داشته باشید که با کپی راتینگ، شما درصدد هستید تا مشتری را برای انجام کار خاصی قانع سازید. پس اگر کارتان بهدرستی انجام شود، پادکست و ویدیو، هم نوعی کپی راتینگ است.
استفاده درست و فکرشده از مهارت کپی رایتینگ روی وبلاگتان، خواننده را به عضو شدن در سایت یا پیوستن به لیست ایمیلتان ترغیب میکند و نه تنها از محتوا استفاده میکند، بلکه آن را به دیگران هم عرضه میکند. بدین صورت مخاطبان وفادار زیادی خواهید داشت.
کپی رایتینگ بدون محتوا بی ارزش است
کپی راتینگ به تنهایی فاقد ارزش است. این که فکر کنید با استفاده موثر از شیوههای کپی رایتینگ، دیگر در زمره بهترین وبلاگهای جهان قرار خواهید گرفت، کاملا اشتباه است. زیرا ممکن است با وجود تمام تلاشتان به نتایج دلخواه دست نیابید.
باید قوانین بازاریابی محتوایی موثر را بهخاطر بسپارید:
دست و دلباز باشید
شاید از اینکه محتوای ارزشمندتان را به رایگان در اختیار مشتریان قرار میدهید، اندکی معذب باشید، اما بدانید سخاوت شما، بیپاسخ نمیماند.
محتوای جذاب تولید کنید
فقط مسئولان بازرگانی هستند که به تبلیغات علاقه زیادی دارند. اگر محتوا به شکل تبلیغات باشد، مخاطب آن را کنار میگذارد. تبلیغ باید در محتوای مفید و خواندنی گنجانیده شود.
افراد مناسب را جذب کنید
بازاریابی محتوا به بالا رفتن سئو کمک میکند اما شما باید مخاطب را در اولویت قراردهید و سپس سعی کنید محتوا را با موتور جستجو هماهنگ کنید تا خوانندگان شما را پیدا کنند.
محتوای خوب، مشتریان را حفظ میکند و باعث ایجاد صمیمیت میشود. به علاوه به فروش هم کمک بسیاری میکند، بدون این که مخاطب احساس کند هدف محتوا فقط تبلیغ و فروش بوده است.
پس بازهم تکرار میکنیم!
برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید محتوای خوب را با کپی رایتینگ همراه کنید.
2 دیدگاه
ساغر راد · ( یکشنبه ، 24 سپتامبر ، 2017 ) در 12:30 ق.ظ
سلام.
ممنون از محتواي جالب و مفيدتون!
من ميخوام به عنوان يه تازه كار كه چيزي از كسب و كار اينترنتي نميدونه و تجربه اي نداره توليد محتوا يادبگيرم و كار كنم اما نمي دونم از كجا شروع كنم؟شما ميتونين يه راهكار بمن بدين؟!
قدم اولم توي يادگيري چيه؟سورس معتبري هست براش؟
فرزین اعتماد · ( یکشنبه ، 24 سپتامبر ، 2017 ) در 10:54 ق.ظ
سلام
احتراما ، شما میتونین با آموزش های تولید محتوای وب اپراتور شروع به یادگیری تولید محتوا برای سایتتون کنین.ضمن اینکه بزودی تو همین سایت فراخوان دوره های آنلاین حضوری و غیر حضوری تولید محتوای سایت برگزار میشه . اگر علاقه مند هستید میتونین شرکت کنین.