هفت راه کلیدی برای تقویت برند در شبکه های اجتماعی

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

چطور باید یک برند را در شبکه های اجتماعی توسعه داد یا بهتر بگوییم بهترین روش‌های تقویت برند در شبکه های اجتماعی چیست؟

امروزه، افراد زیادی، برندها را در شبکه های اجتماعی دنبال می‌کنند. پس، اگر نمی‌خواهید چنین بازار بزرگی را از دست دهید، برای ساختن برندتان، از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. حضور در شبکه‌های اجتماعی به تنهایی کافی نیست. شما باید بدانید چطور از این شبکه‌ها نهایت استفاده را ببرید. باید از خود بپرسید برای تقویت برند در شبکه های اجتماعی کسب و کارم باید چه اقداماتی انجام دهم؟

۷ روش مهم برای تقویت برند در شبکه های اجتماعی

   شبکه اجتماعی مناسب را بیابید.

 

شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی زیادی وجود دارند و روز به روز هم بر تعدادشان‌ افزوده می‌شود. اما تمامی آن‌ها مناسب برندتان نیستند. فیس بوک به‌نوعی بزرگترین و پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در سرتاسر دنیا است. البته اگر می‌خواهید با کسب وکارهای دیگر هم ارتباط بگیرید، لینکداین گزینه مناسبی است. اگر مشتریان جوانی دارید اینستاگرام را تجربه کنید. همچنین در ایران، تلگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است. بنابراین باید ببیند چه کسانی مخاطب‌تان هستند و بر این اساس شبکه مناسب را برگزینید.

در نظر گرفتن تقاضا   همواره فعال باشید.

از قوانین اصلی برندسازی در شبکه‌های مجازی حضور مستمر و فعالانه است. اگر بخواهید هفته‌ای یکبار در توییتر یا اینستاگرام مطلبی را منتشر کنید موفق نخواهید شد. به جای اینکه در تمامی شبکه‌ها حضور پیدا کنید، تعداد اندکی از آن‌ها را با دقت انتخاب کنید و سبس در آن‌ها فعالیت داشته باشید.

اطلاعات تماس در وبسایت   مخاطب را به مشارکت وادار کنید.

 

ادمین تلگرام

گذاشتن مطالبی که فقط درباره ویژگی‌های برندتان حرف می‌زند و آن را تبلیغ می‌کند به افزایش مشارکت منجر نمی‌شود. بلکه باید درباره موضوعات مورد علاقه مخاطب مطلب بگذارید. مثلا یک برندغذایی می‌تواند دستورپخت بگذارد یا یک برند خدمات مالی درباره راه‌کارهای مدیریت بودجه درمنزل (که مورد نیاز مخاطب نیز هست) اطلاعاتی را ارائه کند. مطمئن شوید که ارتباط دوسویه است.

علاوه بر انتشار محتوای خودتان، حتما مطالب مشتریان را به اشتراک بگذارید و به آن‌ها پاسخ دهید.

 

   محتوای بصری تولید کنید.

 

محتوای بصری

صفحاتی که از عکس استفاده می‌کنند، مخاطبان بیشتری را به‌خود جذب می‌کنند. لذا تا حد امکان از ویدیو و تصاویری که افراد را به مشارکت و همراهی تشویق می‌کند استفاده کنید.

استفاده از رنگ‌ها را فراموش نکنید.

تولید محتوای سایت   انسجام داشته باشید.

برای تقویت برند در شبکه‌های اجتماعی، استراتژی خاصی را بیش بگیرید. مطمئن شوید که تمام پست‌ها به ‌نوعی با برنامه کاری‌تان هم‌راستا است. پس از انتشار مطالبی که شما را به هدف نمی‌رساند و مشتری را جذب نمی‌کند ببرهیزید. از رنگ‌های خاصی استفاده کنید که با لوگوی شما هم‌خوانی دارد و همواره از یک نام و نشان تجاری استفاده کنید.

تولید محتوای اعتماد سازی   از افراد تاثیرگذار استفاده کنید.

افراد تاثیرگذار

اگر بخواهید کارتان را از صفر شروع کنید، راه طولانی و سختی را پیش رو دارید. پس می‌توانید از مشتریان فعلی استفاده کنید تا در زمانی کوتاه‌تر و با منابع و انرژی کمتر کارتان را جلو ببرید. به مطالب مشتریان وفادارتان واکنش دهید و وقتی محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند یا به آن پاسخ می‌دهند از آن‌ها قدردانی کنید. در صورتی که منابع مالی و ارتباطات خوبی داشته باشید، بهترین کار این است که از افراد تاثیرگذار یا اینفلوئنسرها نیز در تقویت برند خود استفاده کنید.

   از شبکه های اجتماعی برای دریافت بازخورد استفاده کنید.

شبکه‌های اجتماعی برای خدمات مشتریان و پشتیبانی مناسب‌اند. وقتی مشتریان راضی یا ناراضی هستند به شبکه اجتماعی می‌آیند تا این موضوع را اعلام کنند. پس می‌توانید با مشتری ارتباط برقرار کنید، از او تشکر کنید یا به مشکلش رسیدگی نمایید و نشان دهید که به نظر مشتری احترام می‌گذارید. شبکه‌های اجتماعی که بین برند و خریدار پیوند ایجاد می‌کند، قوانین خاص خودش را دارد. برای دستیابی به موفقیت، برندها باید از این اصول آگاه شوند.

هنوز رای ثبت نشده

برای بهبود این صفحه نیاز به امتیاز شما داریم.


فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص و مدرس سئو - بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad.seo / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.