نکات کلیدی سئو درباره تیتر عنوان نوشته و تایتل تگ های H1 تا H6

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

قطعا کسانی که کار تولید محتوا برای سایت را انجام میدهند باید در مورد انواع تیتر عنوان اطلاعات کاملی داشته باشند. تیتر های عنوان کاملا مربوط به سئو محتوای سایت شما میباشند و  رعایت نکردن اصول تیترگذاری میتواند در رنکینگ محتوای شما در موتورهای جستجو اثر منفی بگذارد.

در این محتوا از وب اپراتور قصد داریم تا به سرتیترهای عنوان ، هم در مطالب و هم در سایت بپردازیم و نحوه صحیح سرتیترگذاری را هم آموزش دهیم.

سرتیتر چیست ؟

سرتیتر یا سرتیتر عنوان بخشی از نوشته است که با قلمی درشت تر نوشته میشود ، تا به کاربر این پیام را بدهد که در این پاراگراف درباره چه چیزی صحبت میشود.

برای مثال تیتر بالا ؛

تگ های H یا تیتر ۱ تا ۶ چیست؟

در زبان برنامه نویسی اچ تی ام ال “HTML”  سرتیترها را با تگ های H میشناسند،و شماره بندی های این سرتیتر های عنوان نیز به ترتیب اهمیت آنهاست.

به عکس زیر توجه کنید:

heading-tags

چگونگی استفاده از سر تیتر عنوان و تگ های اچ H

استفاده از این تگ ها هم از لحاظ نگارشی و هم از لحاظ سئو قاعده و قانونی دارد و به هیچ وجه دلخواه نیست.

تگ H1

این تگ از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین استفاده از این تگ فقط ۱ بار در نوشته و آن هم فقط در عنوان اصلی نوشته توصیه میشود.

تگ H2

بعد از تگ H1 مهمترین تگ در صفحه سایت شماست.همچنین تگ H2 یکی از مهمترین تگ ها در سئو محتوای سایت محصوب میشود ،چرا که معمولا در هر نوشته به تعدادی از این تگ استفاده میشود.

شما باید در تیترهای مهم و اصلی سایتتان از تگ H2 استفاده کنید.

تگ H3

اهمیت تگ H3 هم به ترتیب بعد از اهمیت تگ H2 است.تگ H3 را سر زیرعنوان مینامند ،شما باید در زیر عنوان تگ H2 از تگ H3 استفاده کنید. این کار به درک معنایی بهتر موتورهای جتسجو از محتوای شما کمک میکند و هرچه این تعامل بیشتر شود ، شک نکنید محتوایتان بیشتر دیده خواهد شد.

تگ های H4 H5 H6

به ترتیب از H4 به H6 از اهمیت آن کم میشود.ولی در صورت لزوم باید از آنها استفاده کرد.اما اینکه چگونه باید از این تگ ها برای سئو سایت استفاده کنیم را برایتان در زیر آورده ایم :

نحوه استفاده از تگ های عنوان

طبق تحقیقات ، معمولا هر پاراگراف تحت وب نباید بیشتر از ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلمه را رد کند. اما مجاز این حد تا ۳۰۰ کلمه است. یعنی شما برای هر ۳۰۰ کلمه از محتوایتان باید یک سرتیتر انتخاب کنید.

و این سرتیترها را هم به این صورت (از اهمیت بالا به اهمیت پایین) تیتربندی کنید.

برای مثال تا همینجا در همین نوشته به این صورت تیتر بندی شده است :

  • همه چیز درباره تیتر عنوان نوشته و تایتل تگ های H1 تا H6 (تیتر۱ – H1)
  • سرتیتر چیست ؟ (تیتر۲ – H2)
  • تگ های H یا سرتیتر ۱ تا ۶ چیست؟ (تیتر۲ – H2)
  • چگونگی استفاده از سرتیترهای عنوان و تگ های اچ H (تیتر۲ – H2)
  • تگ های H (تیتر۳ – H3)
  • نحوه استفاده از تگ های عنوان (تیتر۳ – H3)

و هر متنی که زیر سرتیتر نوشته شده ، بیشتر از ۲۰۰ کلمه تجاوز نکرده است.

اطلاعات بیشتر در مورد تکنیک های نگارش خلاق

چگونه سرتیتر های یک نوشته را پیدا کنیم ؟

  1.  قسمتی از سرتیتر عنوان را هایلایت و کلیک راست کنید.
  2. همانند عک زیر روی Inspect کلیک کنید یا کلیدهای  Crtl+Shift+I  را بزنید.
    پیداکردن سرتیتر
  3. و همانند عکس زیر در صفحه باز شده سرتیتر H محتوای مورد نظر را ببینید .

نحوه تشخیص سرتیتر

اگر تجربه یا سوالی در خصوص تیتر عنوان دارید ، از طریق نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 


فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.