دیجیتال مارکتینگ چه مزیت‌هایی و چه تاثیراتی در کسب‌وکارهای اینترنتی دارد؟
  • » دیجیتال مارکتینگ » دیجیتال مارکتینگ چه مزیت‌هایی و چه تاثیراتی در کسب‌وکارهای اینترنتی دارد؟
  • همه قبول داریم که اینترنت جز اصلی زندگیمان شده است؛ همه فعالیت‌ها مانند خرید کردن، ارتباط با دیگران، رزرو اتاق و خیلی‌ها موارد دیگر با استفاده از همین اینترنت به‌راحتی قابل انجام است. اگر دهه شصتی و قبل از آن باشید، حتماً یادتان می‌آید که برای خرید بلیت قطار نزدیک عید، باید ساعت‌ها در صف جلوی آژانس‌ها می‌نشستید یا برای خرید یک دوربین عکاسی ساده، باید یک روز وقت خود را در بازارچه‌ها تلف می‌کردید تا شاید یک دوربین باکیفیت می خریدید؛ اما امروزه خیلی راحت و با استفاده از اینترنت، همه این خریدها را بدون بیرون آمدن از خانه انجام می‌دهید، به‌عبارتی‌دیگر تمامی فعالیت ها در بستر اینترنت انجام می‌شود. در بحث سئو و بازاریابی اینترنتی، به‌تمامی فعالیت‌هایی که در بستر اینترنت به‌منظور گسترش کسب‌وکار انجام می‌شود، دیجیتال مارکتینگ می‌گویند.

    دیجیتال مارکتینگ چیست؟

    انجام فعالیت‌هایی که در بستر اینترنت به‌منظور رشد کسب‌وکار اینترنتی انجام می‌شود را دیجیتال مارکتینگ می‌گویند.

    شاید الآن فکر کنید که فقط تبلیغات اینترنتی است که در بستر اینترنت انجام می‌شود، ولی خیلی فعالیت‌هایی دیگر هم وجود دارد که لازمه آن‌ها اینترنت است. هرکدام از این فعالیت‌ها این‌قدر گسترده است که نمی‌توان کسی را پیدا کرد تا بتواند ادعای تسلط کامل بر همه آن‌ها داشته باشد.

    چه فعالیت هایی در دیجیتال مارکتینگ انجام می‌شود؟

    • ایمیل مارکتینگ
    • سئو
    • تولید محتوا
    • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
    • تبلیغات کلیکی
    • اینفلوئنسر مارکتینگ

    اکنون قصد داریم تا به بررسی هرکدام از موارد بالا و تأثیر آن‌ها بر روی کسب‌وکارهای اینترنتی بپردازیم:

    1. ایمیل مارکتینگ

    ایمیل مارکتینگ را شاید خیلی از افراد و شرکت‌ها آن را از رده خارج بدانند؛ ولی باید بدانید که یکی از بهترین ابزارها در دیجیتال مارکتینگ در دنیا است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ از این ابزار برای بازاریابی استفاده کنند.

    متأسفانه دید اشتباهی در ایمیل مارکتینگ وجود دارد و این است که بیشتر شرکت‌ها این ابزار را به‌عنوان یک بستر برای پیدا کردن مشتری جدید می‌دانند؛ درصورتی‌که دقیقاً برعکس آن است. ایمیل مارکتینگ به‌نوعی ابزاری برای کاربران موجود شما است. شما از این ابزار باید به‌منظور افزایش فروش، برندینگ و وفاداری مشتریان خود استفاده می کنید. به‌عبارتی‌دیگر معرفی کالای و خدمات جدید، تبریک به مناسبت‌های مختلف، ارائه تخفیفات ویژه از نمونه مواردی هستند که در بخش ایمیل مارکتینگ با کاربران و مشتریان فعلی شما انجام می‌شود و شما با استفاده ازاین‌روش می‌توانید آن‌ها را در دوره زمانی معین، به بازدید مجدد از فروشگاه خود تشویق کنید.

    1. سئو

    سئو یا همان بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، تکنیک‌هایی هستند که به‌منظور افزایش رتبه  و بازدیدسایت به کار گرفته می‌شوند. متأسفانه بعضی از شرکت‌ها برای افزایش سریع، از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند؛ لازم است که بدانید گوگل خیلی باهوش‌تر از این حرف‌ها است و سریعاً متوجه به کاربردن چنین تکنیک‌هایی می‌شود و در اولین اقدام، سایت شمارا چنان جریمه سختی می‌کند که باید بی‌خیال استفاده مجدد از آن دامنه شوید.

    1. تولید محتوا

    در اینکه محتوا پادشاه است و امروزه تمامی بازاریابی‌های انجام‌شده در هر شاخه‌ای بر اساس محتواست، هیچ شکی نیست. هدف از محتوا این است که شما بتوانید اطلاعات موردنیاز کاربران را در قالب متن یا به شکل‌های مختلف دیگر ارائه بدهید و کسی در این رقابت پیروز است که محتوای آن ارگانیک و مطابق با پاسخ نیازهای کاربران باشد.

    ویژگی‌های یک محتوای خوب:

    • ارگانیک بودن
    • مطابق با اصول سئو
    • دارای ساختار در نوشتن
    • استفاده از متن و فونت مناسب
    • مطابق با نیاز کاربران
    • مطابق باهدف و چهارچوب اصلی سایت

    هرچه تولید محتوای یک سایت قوی و اصیل باشد، میزان بازدید ارگانیک سایت افزایش پیدا خواهد کرد. گوگل سایت‌هایی که به کاربران خود محتوای اصیل و غیر کپی ارائه میکند ، احترام می‌گذارد و ارزش زیادی قائل است . ازاین‌رو رتبه بالایی برای آن‌ها در استراتژی بازاریابی در نظر می‌گیرد.

    1. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

    صحبت کردن در خصوص تأثیر فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بر سئو سایت و افزایش فروش ، مانند گذشته خیلی طرفدار ندارد، برای اینکه همه کسب‌وکارها امروزه به تأثیر قدرت آن‌ها بر گسترش فعالیت و کسب‌وکارها می‌دانند. کافی است تا یک روز به افراد در خیابان، اتوبوس و مترو دقت کنید. همه سرشان درگوشی است؛ بازی می‌کنند و یا در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

    شبکه‌های اجتماعی، امروزه فقط یک پلتفرم برای ارتباط بین دو افراد نیستند؛ بلکه به یک مکانی برای گسترش فضای کسب‌وکارها هم تبدیل‌شده است. بسیاری از کسب‌وکارها در شبکه‌های مجازی مرتبط دارای صفحه هستند و در آنجا اقدام به فعالیت و معرفی کالا و خدمات خود می‌کنند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را به دست بیاورید؛ فقط اول‌ازهمه باید هر شبکه‌های اجتماعی و مشتری هدف آن را بشناسید و دوم اینکه در خصوص تکنیک‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مطالعه کنید.

    1. تبلیغات کلیکی

    در نگاه اول شاید تبلیغات کلیکی را همان گوگل ادروردز بدانید؛ اما منظور ما از تبلیغات کلیکی، نوعی دیگر از تبلیغات شبیه تبلیغات کلیکی است که توسط کمپین‌ها اجرا می‌شود.این نوع، کمپین‌هایی توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها انجام می‌شود که در آن، شرکت برگزارکننده از افرادی که قصد اسپانسری یا تبلیغ دارند، هزینه‌ای را دریافت کرده و سپس لینک سایت آن‌ها را در صفحه اصلی همایش قرار می‌دهد و به ازای هر کلیک، درصدی از مبلغ و شارژ به‌غیراز هزینه شرکت و تبلیغ کم می‌شود تا به مقدار صفر برسد و لینک حذف شود (البته لوگوی اصلی سایت ولی بدون کلیک در سایت همایش می‌ماند.)

    1. اینفلوئنسر مارکتینگ

    نوعی از تبلیغات است که به‌تازگی و با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی رشد چشمگیری داشته است و در آن، شخصیت‌های معروف اقدام به تبلیغات و محصولات و یا خدمات یک برند خاص را می‌کنند. اگر به دنبال بازخورد بیشتری از این نوع تبلیغ هستید، باید یک ارتباط مستقیمی بین شخص و نوع کالا باشد؛ برای مثال دریکی از تبلیغات رکسونا که یک اسپری خوشبوکننده و ضد تعریق است، از بازیکن فوتبال رونالدو استفاده‌شده است تا تأثیر آن بیشتر از همه باشد.

    [تعداد: 1    میانگین: 5/5]

    درود من فرزین اعتماد هستم متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • به سوالات شما در کوتاهترین زمان پاسخ داده خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا