زیرکانه ترین روش های سئو محتوا در وردپرس
بازاریابی محتوا سرآمد انواع روشهای بازاریابی اینترنتی است و سایت ها امروزه بدون محتوای با کیفیت هیچ ارزشی ندارند. بارها این جملات را از زبان متخصصان و کارشناسان سئو شنیدهایم که بیشتر از همه بر تولید محتوای با کیفیت تأکید میکردند؛ اما اجازه بدهید تا بهجای اینهمه حرفها که بیشتر شعارگونه است، کمی هم واقعیت را بیان کنیم.
ما میگوییم که محتوا پادشاه است، قبول و هیچ شکی در آن نیست؛ اما آیا پادشاه، رئیسجمهور یا نخستوزیر خیلی راحت به این مقام میرسند؟
اگر قصد دارید تا محتوای خود را پادشاه قدرتمندتری کنید، باید شکل و ساختارش را مانند او کنید. خوب نوشتن ، درک نیاز کاربران و پاسخ به آنها ، ساختاربندی متن و غیره، همه از ویژگیهای یک محتوای خوب است که همه نویسندهها از آن مطلع هستند؛ اما نکاتی وجود دارد که بسیاری از نویسندهها از آنها مطلع نیستند یا دانش کافی ندارند و رعایت همین نکات و اصول است که متن شما را متمایزتر میکند.
کسی که قرار است تا پادشاه قدرتمندی شود تا همه دنیا او را ببینند، باید دانش و اطلاعات کاملتری از بقیه داشته باشد. محتوا هم به همین صورت است، متن خوب نوشتهشده یعنی متنی که اصول نگارشی در آن رعایت شود و بر اساس نیاز کاربران و هدف سایت باشد، شاید از دید کاربران عالی باشد؛ اما اگر اصول سئو در نوشتن آن رعایت نشود، افرادی محدودتری به آن دست پیدا خواهند کرد.
منظور از رعایت اصول سئو در محتوا همان سئو محتوا است
سئو بخشهای مختلفی را شامل میشود و یکی از همین بخشها، سئو محتوا است.سئو محتوا شامل تکنیکهایی است که باعث میشود تا محتوای شما در نتایج بالاتری از موتورهای جستجو قرار بگیرد. بیشتر افرادی که به ما سفارش تولید محتوا میدهند، به دنبال افزایش کاربران با استفاده از سئو هستند که این مستلزم رعایت اصول سئو و انجام سئو محتوا است.
همانطورکه در بالا گفتیم، رعایت اصول نگارشی، ساختاربندی سایت و متناسب بودن آن باهدف سایت از شرایط اولیه پادشاه و عالی بودن محتوای شما است؛ ولی اگر به دنبال قدرتمندتر ظاهر شدن هستید تا کاربران زیادی شما را ببینند، رعایت اصول سئو الزامی است.
تعیین کلمات کلیدی، نوشتن متا تگها، تعیین طول تعداد نوشته و کلمات کلیدی ، ارتباط داخلی بین مطالب و غیره از نمونه تکنیکهایی است که باید در سئو محتوا به آنها توجه کرد.
وردپرس و سئو محتوا
بیشتر سایتهای امروزی با قالبهای آماده وردپرس طراحی میشوند. راحتتر بودن طراحی و فعالیت آن توسط کاربر، باعث شده است که این نوع قالب به یکی از محبوبترینها بین افراد تبدیل شود. یکی از نکاتی که وردپرس را بین دیگران محبوب کرده است، داشتن افزونههایی برای بهینهسازی سئو محتوا است. بهترین یا محبوبترین افزونهای هم که امروزه بیشتر از همه مورداستفاده قرار میگیرد، افزونه یوست سئو است. در این افزونه شما میتوانید علاوه بر بهینهسازی متا تگهای مربوطه، تمامی مشکلات مربوط به نکات سئو مانند کلمات کلیدی در محتوا را متوجه شوید.
ما در ادامه قصد داریم تا نکات سئو محتوای وردپرس را بیان کنیم. البته این نکات را میتوانید در انواع محتوا به کار بگیرید و تفاوت زیادی بین آنها وجود ندارد.
-
روی یک کلمه کلیدی تمرکز نکنید
در افزونههای وردپرس این امکان برای شما وجود دارد که کلمه کلیدی اصلی متن خود را تعیین کنید؛ اما شما نباید فقط روی همین یک کلمه تأکید کنید. درسته که هدف شما نوشتن مقاله در خصوص آن کلمه کلیدی است؛ اما اگر به دنبال شکیلتر شدن و بهعبارتیدیگر بهتر شدن متن خود هستید، بهطوریکه کاربر از خواندن کلمات کلیدی زیاد در متن خسته نشود، مترادف و ترکیبهای دیگر آنها را هم نیز به کار ببرید.
برای مثال فرض کنید ما قصد داریم تا در خصوص کلمه کلیدی “طراحی سایت” محتوایی بنویسیم. در قدم اول این کلمه را در باکس مخصوص وارد کرده و به تعداد کافی در متن به کار میبریم. (چگالی کلمات کلیدی در یک متن بین ۱ تا ۳ درصد است.) حالا برای اینکه کاربر از خواندن زیاد این کلمه خسته نشود، بهتر است که ترکیبات دیگر آن مانند “طراحی وبسایت”، “طراحی سایت خبری” و غیره و همچنین مترادفهای آن مانند “وب دیزاین” را در متن به کار میبرید. به این صورت هممتن خود را شکیلتر و هم تعداد کلمات استاندارد را رعایت کردهاید.
-
متا تگها را دریابید
افزونههای وردپرس این امکان را به کاربر داده است تا بتوانند متا تگها را اصلی مانند متا تگ عنوان و متا تگ توضیحات را تعریف کنند. اصول نوشتاری این متا تگ را باید یاد بگیرید.
در متا تگ عنوان باید یکبار کلمه کلیدی اصلی را به کار ببرید. بهتر است که این کلمه در اول عنوان باشد و با یک خط دش ( – ) از بقیه جدا شود؛ برای مثال در مورد قبلی که بیان کردیم، این نوع جمله را میتوانیم در متا تگ عنوان به کار ببریم: ” طراحی سایت – نکات و تکنیکهای وب دیزاین”
متا تگ توضیحات اهمیت بیشتری برای گوگل دارد. بهتازگی طول این متاتگ به ۳۲۰ کاراکتر افزایش پیداکرده است و دست نویسنده را بیشتر از گذشته بازکرده است. به کاربردن حداقل دو بار کلمه کلیدی در متا تگ توضیحات و اینکه حتماً یکی از کلمات در اول جمله به کار ببرید. برای نمونه مثال زیر را در نظر بگیرید:
” طراحی سایت امروزه بیشتر گذشته رواج پیداکرده است و در آن از تکنیکها و روشهای مختلفی استفاده میشود. در طراحی سایت باید به نکات فنی و غیر فنی زیادی توجه ویژهای کرد.”
-
به کاربردن مکان مناسب کلمات
اگر شما تعداد کلمات کلیدی را کم یا زیاد به کار ببرید، افزونه وردپرس به شما این اخطار را میدهد که تعداد کلمات کلیدی متناسب با کاراکترهای مطلب نیست و همانطور که در بالا بیان کردیم، چگالی استاندارد کلمات کلیدی بین ۱ تا ۳ درصد است؛ اما بهغیراز تعداد، مکان آنها هم اهمیت زیادی دارد.
بهترین مکان اضافه کرذن کلمات کلیدی در پاراگرافهای ابتدایی و عناوین داخلی است. هر چه میزان چگالی در ابتدا بیشتر باشد، شانس شما برای دیده شدن بیشتر است. همچنین توصیه میشود که در پاراگراف آخر حداقل یکبار کلمه را به کار ببرید.
-
برچسب و گروه زدن
در وردپرس این امکان برای کاربران وجود دارد تا به محتواهای خود تگ برچسب اضافه کنند. البته تگ برچسب دیگر مانند گذشته آنچنان از نظر سئو اهمیتی ندارد؛ اما باعث دستهبندی بهتر مطالب شما و راهنمایی بهتر کاربران در پیدا کردن مطالب سایت میشود.
0 دیدگاه