Warning: mysqli_num_fields() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/webopera/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 3182
سه تکنیک مهم در افزایش توجه کاربران در برنامه بازاریابی محتوا – ⋆ وب اپراتور ⋆

سه تکنیک مهم در افزایش توجه کاربران در برنامه بازاریابی محتوا

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

برای انجام موفقیت‌آمیز برنامه بازاریابی اینترنتی، هدف باید افزایش تمرکز کاربران باشد تا سریع تر و بهتر بتوان به نتیجه دلخواه افزایش رتبه وب‌سایت و درنهایت فروش دست پیدا کرد. برنامه‌های بازاریابی اینترنتی خیلی گسترده است و هر صنعتی بسته به هدف و نوع مشتریان خود باید یکی را انتخاب کند؛ اما نقطه مشترک همه آن‌ها افزایش تمرکز کاربران برای تبلیغات و برنامه خود است تا بتوانند میزان ورودی و درنتیجه فروش را افزایش دهند.

در چند سال گذشته، هیچ‌چیزی مانند تولید محتوا نتوانسته است ، باعث افزایش توجه و تمرکز کاربران شود. کاربران امروزه بیشتر از هر چیزی به دنبال اطلاعات هستند و ازاین‌رو وب‌سایت‌ها و شبکه‌هایی را انتخاب می‌کنند که مطالب و اطلاعات مفید و درستی را به آن‌ها ارائه ‌دهد؛ اما برای انجام موفقیت‌آمیز تولید محتوای اصیل که باعث جلب‌توجه کاربران شود، نیاز به یک برنامه بازاریابی محتوایی قوی داریم.

نکات و توصیه‌های زیادی هرساله توسط متخصصان برای نوشتن برنامه بازاریابی محتوایی ارائه می‌شود. ما سعی کرده‌ایم تا در این مقاله سه نکته اصلی در اجرای موفق آمیز برنامه بازاریابی محتوا بیان کنیم. منظور ما از اجرای موفقیت‌آمیز یعنی جلب‌توجه حداکثری کاربران با پروسه تولید محتوا (یا همان تولید محتوای کاربرپسند) است.

سه تکنیک مهم در اجرای موفقیت‌آمیز بازاریابی محتوا

  1. هدف محتوا نویسی خود را مشخص کنید

برنامه بازاریابی محتوا مانند بقیه برنامه هایتان باید در اولین قدم ، یک هدف داشته باشد. متأسفانه خیلی از افراد و شرکت‌ها که آشنایی کافی با برنامه بازاریابی محتوا ندارند، فقط به دنبال تولید محتوا و خالی نبودن سایت خود هستند و سعی می‌کنند تا با نوشتن تعدادی محتوا و مطلب و بدون در نظر گرفتن تکنیک های محتوا و سئو در آن، به کاربر دست پیدا کنند.

شاید در نگاه اول سایت شما پر از مطالب گوناگون شود؛ اما از آنجا که خیلی سریع نوشته‌ شده است و هیچ اصول نگارشی و سئویی در آن رعایت نشده است، نه‌ تنها در جذب و تمرکز کاربران ضعیف است، بلکه ممکن است حتی ازنظر گوگل هم مورد جریمه قرار بگیرد.

برای اینکه بتوانید هدف بازاریابی محتوای خود را به‌درستی مشخص کنید، نکات و موارد زیر باید به‌طور دقیق تعیین شوند:

  • هدف شما از نوشتن محتوا چیست؟

مسلماً هدف همه سایت ها از نوشتن محتوا، جذب کاربران بیشتر و افزایش رتبه سایت در گوگل است؛ اما شما باید در نوشتن هدف محتوای خود دقیق‌تر شوید.

 چند نوع هدف از نوشتن محتوا در وب‌سایت‌ها وجود دارد:

  • اگر شما مطلبی برای صفحه معرفی محصولات خود مینویسید، در نوع نوشتن علاوه بر رعایت اصول سئو، باید محصولات و مشخصات آن‌ها نیز به‌خوبی تعریف شود.
  • اگر شما مطلبی برای بخش مقالات خودتان مینویسید ، سئو بیس بودن آن‌ها اهمیت کمتری نسبت به گزینه بالایی دارد. کاربرپسند بودن و در نظر گرفتن و پاسخ نیاز کاربران از مهم‌ترین نکاتی است که باید در نوشتن مطالب بخش مقالات رعایت کنید.
  • اگر شما محتوایی برای شبکه‌های اجتماعی خود، پست مهمان یا رپرتاژ تولید میکنید،باید بدانید که هرکدام تکنیک های مخصوص به خود را دارد.

در حالت کلی نوشتن برای هرکدام نیازمند رعایت اصول تکنیک های خاص است. شما در قدم اول باید تعیین کنید که برای چه هدفی و به چه علتی مطلب می‌نویسید تا بهتر بتوانید اصول و چهارچوب ساختار نوشتاری را تنظیم کنید.

  • کلمات کلیدی سایت شما چیست؟

برای هر سایتی هزاران کلمات کلیدی وجود دارد که توسط کاربران مورد جستجو قرار می‌گیرد؛ اما فقط تعدادی از آن‌ها هستند که بیشتر از بقیه جستجو شده و بهتر است که روی آن‌ها سرمایه‌گذاری صورت بگیرد. شما باید بر اساس هدف خود و نوع فعالیت کسب‌وکارتان تعداد کلمات کلیدی محدودی را تعیین کرده و آن را در برنامه بازاریابی خود بگنجانید.

  • مخاطب شما چه کسانی هستند؟

این مخاطب است که نحوه نگارش مطالب شما را تعیین می‌کند. شما باید بدانید که برای چه نوع افرادی قصد نوشتن مطلب را دارید. هیچ‌گاه نمی‌توان یک نامه اداری را به کودک خردسال داد و از او توقع داشت که تمامی نکات را متوجه شود. هر طیف سنی و جنسی، نحوه نگارش مخصوص به خود را دارد.

  • در کدام شبکه‌های اجتماعی قصد انتشار مطالب خود را دارید؟

از برنامه‌های اصلی بازاریابی محتوا، انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی است؛ اما هر شبکه اجتماعی استراتژی مربوط به خود را زمان نشر مطلب و نگارش آن دارد و همچنین تمامی فعالیت‌ها نیازمند فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیستند؛ برای مثال برای یک کارخانه صنعتی با تولیدی که فقط مشتریان خاصی دارد، تولید محتوا و فعالیت در شبکه اجتماعی توییتر یک فعالیت اضافه و وقت‌گیر است، زیرا بازار هدف آن‌ها اصلاً در این شبکه وجود ندارد.

ساعت انتشار مطالب، نوع نگارش محتوا، نحوه ارتباط دهی بین صفحات از طریق محتوا ، شناخت کاربران و غیره از دیگر نمونه‌هایی هستند که به شما در تعیین هدف نیز کمک بسیاری خواهند کرد.

  1. به یک منبع برای مخاطبانتان تبدیل شوید

یک پروسه تولید محتوای موفق می‌تواند به یک منبع عالی برای دیگران تبدیل شود و هدف هر شرکت در نوشتن مطالب باید تأکید بر این مسئله باشد. هرچند که نمی‌توان تمامی نکات را در یک مطلب به‌طور کامل بیان کرد و نیازمند این است که شما یک موضوع را به چند بخش تقسیم کرده و به بررسی کامل هر موضوع در هر مطلب و بخش بپردازید.

برای اینکه بتوانید مطالب سایت خود را به یک منبع برای دیگران تبدیل کنید، رعایت نکات زیر می‌تواند به شما کمک کند:

  • برای نوشتن بخش معرفی محصولات، تمامی ویژگی‌ها ازجمله معرفی کامل محصول، مزایا، معایب، کاربردها، هزینه و عکس‌ها را به‌صورت کامل قرار دهید. هرچه مطالب کامل‌تر باشد، کاربر بهتر می‌تواند با محصول شما آشنا شده و آن را خریداری نماید.
  • برای نوشتن بخش مقالات، در هر مقاله و مطلب سعی کنید تا نیاز کاربران را به‌صورت کامل توضیح دهید.در نوشتن مطالب به‌هیچ‌ وجه از حوزه کاری خود خارج نشوید و مطالب را به حاشیه نبرید.
  • منابع قوی در دنیا را در حوزه کاری خود معرفی کنید؛ برای مثال اگر سایت شما در خصوص “طراحی دکوراسیون داخلی” است، می‌توانید تعدادی سایت را که آخرین طرح آشپزخانه را قرار می‌دهند، با لینک اصلی معرفی کنید.
  1. به کاربرانتان محتوا پیشنهاد دهید

حتماً برای شما هم پیش‌آمده است که در گوگل عبارتی را تایپ می‌کنید، گوگل عبارت مشابه را به شما پیشنهاد می‌کند. در برنامه بازاریابی محتوا ، شما هم باید مانند گوگل رفتار کنید ، یعنی بر اساس یک عبارت جستجوی که کاربر وارد سایت شما شده است، مقالات مرتبط را به او معرفی کنید. این مسئله شبیه به ارتباط داخلی بین صفحات است.

این مسئله به چند صورت به شما و کاربرانتان کمک کند:

  • اول اینکه شما یک ارتباط داخلی بین صفحات ایجاد کرده‌اید و این ارتباط باعث بهینه‌سازی سایت شما می‌شود.
  • کاربر پس از خواندن مقاله شما، در نظر دارد تا مطالب مشابه آن را برای افزایش دانش خود مطالعه کند. پس چه‌بهتر که خود شما در سایتتان این کار را انجام دهید. به این صورت هم سایت خود را به یک منبع آموزشی برای کاربر تبدیل کرده‌اید و هم اینکه ازنظر گوگل توانسته‌اید تا رتبه خوبی را به دست بیاورید.

نکته مهم:

برای اینکه بتوانید ارتباط داخلی بهتری در سایت خود داشته باشید و کاربران را به خواندن دیگر بخش‌ها هدایت کنید، موضوعات و نکات را مانند آنچه در بالا گفته شد، به بخش‌های مختلفی تقسیم کرده و هرکدام در یک مقاله جداگانه توضیح دهید. به این صورت شما یک سری آموزشی در سایت خود ایجاد کرده‌اید و ازاین رو کاربر تشویق به خواندن بیشتر مطالب سایت شما خواهد شد.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم -متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.