فرق بازاریابی محتوا با تبلیغات

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

مقوله بازاریابی محتوا به کل با تبلیغات فرق میکند ، لذا از آنجا که بسیاری بر این باورند که بجای صرف وقت و هزینه برای بازاریابی محتوا ، تبلیغات خواهیم کرد ! بر آن شدیم تا درباره این موضوع توضیحی ارائه دهیم.

بازاریابی محتوا یا تبلیغات ، کدام یک به فروش بیشتر می انجامد ؟

در بلند مدت فروشی را که میتوانید از طریق بازاریابی محتوا به آن برسید به هیچ وجه قابل مقایسه با فروش از طریق تبلیغات نیست و اصلا از راه تبلیغات نمیتوانید به همچین فروشی دست پیدا کنید:

در کوتاه مدت ۱۰۰% جوابدهی تبلیغات بهتر است ، اما کسب و کارهایی که اهداف بلند مدت دارند بازاریابی محتوا برایشان همانند معجزه عمل میکند. باید در نظر داشته باشید که بازاریابی محتوا پروسه ای زمانبر است ؛ اما جوابدهی تبلیغات را شما در کوتاه مدت نیز خواهید دید.

بازاریابی محتوا مزاحم نیست ! اما تبلیغات اکثرا مزاحم است ، و هیچ وقت خاصیت جذب کنندگی آن را نخواهد داشت !

فرق بازاریابی محتوا با تبلیغات

برای مثال شما اگر عنوانی را در گوگل سرچ نمایید و به سایتی هدایت شوید ، اگر در آن سایت تبلیغات زیاد و صفحات پاپ آپ شما را اذیت کند شما شاکی خواهید شد ! به احتمال زیاد صفحه ی سایت را میبندید و به دنبال جستجوی دیگری میروید ؛ اما در ساختار محتوا شما به دنبال رفع نیاز مشتری خواهید بود ، یعنی بجای اینکه از تبلیغات استفاده کنید و کاربر را زده کنید روی محتوای خود را متمرکز میکنید تا فقط نیاز کاربر را رفع نمایید.کاربر به مرور از سایت شما و از مطالب مفیدتان خوشش می آید و زین پس در جستجوی مطالب سایت شما خواهد آمد و کم کم تبدیل به عضو وفادار شما خواهد شد و از این طریق میتوانید کاربر را جذب خدمات و محصولات خود کنید.

 

تبلیغات ممکن است مشتری جدیدی برای شما بوجود نیاورد اما بازاریابی محتوا ، با عمل برندینگ مشتری های وفادار بسیاری را برایتان خواهد ساخت :

وقتی چند تولید کننده بزرگ خدمات و یا محصولات مشابه و تبلیغ کنند ، در این صورت تبلیغ کردن مشتری جدید را برای شما بوجود نخواهد آورد اگر چه ممکن است تبلیغ نکردن هم ، مشتری های فعلی شما را از شما بگیرد.

اما در بازاریابی محتوا فکر مصرف کننده محصولات و خدمات در دستان شماست ، چرا که آنها شما را به عنوان یک برند موفق میشناسند و خدمات و محصولاتتان را به صورت کلامی (بهترین نوع تبلیغات شناخته شده در دنیا)، معرفی خواهند کرد . کاری که هرگز آگهی های تبلیغاتی برایتان انجام نمیدهند.

 

پیام های تبلیغاتی مربوط به فروش است اما در محتوا شما حرفی از فروش نمیزنید :

 

 

اگر در مورد فروش محصول در بازاریابی محتوا صحبت کنید مشتری هایتان را از دست خواهید داد . چرا که پایه و اساس بازاریابی محتوا رفع نیاز مخاطب است ، نه رفع نیاز شما ! در نظر داشته باشید که در بلند مدت محتوا کاری میکند که شما پادشاهی کنید .

جمله ای معروف در این باره است که میگوید : هیچ وقت ابتدای کسب و کارتان را با انتهای آن مقایسه نکنید ، پس منافع بلند مدت و کوتاه مدت هردو مهم اند ، تبلیغات خوب است و باید باشد ، اما نباید آن را با بازاریابی محتوا مقایسه کرد ! چرا که هر کدام را بهر کاری ساختند .

مقالات دیگر ما در بازاریابی محتوا را دنبال کنید.

هنوز رای ثبت نشده

برای بهبود این صفحه نیاز به امتیاز شما داریم.


فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص و مدرس سئو - بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad.seo / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.