محتوای ویروسی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

حتما تا به حال بارها نام محتوای ویروسی به گوشتان خورده است، اما این مفهوم برایتان معنی گنگی دارد یا هنوز به درستی معنای آن را نمی‌دانید. با این مقاله در وب‌اپراتور همراه باشید تا با ویژگی‌های محتوای ویروسی آشنا شوید.

محتوای ویروسی به چه معناست؟

محتوای ویروسی 3

از دیدگاه بازاریابی، وقتی افراد اطلاعات مطلوبی را دریافت می‌کنند مایل‌اند آن را به دیگران نیز منتقل کنند. تولید محتوایی که به سرعت در دسترس همگان قرارگیرد، شاید سخت به‌نظر برسد اما برخی افراد قادرند چنین محتوایی را تولید کنند. به این محتوا، محتوای ویروسی گفته می‌شود.

چند نکته درباره محتوای ویروسی

تحقیقات بسیاری بر حجم عظیمی از محتواهای منتشرشده نشان می‌دهد که:

  1. محتوای مثبت بیشتر از محتوای منفی مورد توجه قرار می‌گیرد.
  2. محتوایی که احساسات قوی را برانگیزد بیشتر از محتوایی که هیچ حسی ایجاد نکند محبوب میشود.
  3. محتوای مفید بیشتر انتشار پیدا می‌کند و به محتوای ویروسی تبدیل می‌شود.

محتوای ویروسی 2

حال سوال اینجاست که:

چرا باید احساسات فردی را برانگیخته کنید؟

وقتی احساسات افراد را تحریک می‌کنید، آن‌ها محتوا را به اشتراک می‌گذارند و درمورد آن بحث می‌کنند. هر دو احساس چه مثبت و چه منفی را هدف بگیرید. مثلا: حیرت، خشم، شادی، ترس، طمع، نگرانی و تعجب. باید ببینید می‌خواهید چه احساسی را هدف بگیرید و بعد این‌کار را به نحو احسن انجام دهید

چطور باید محتوای مفیدی تهیه کنیم که احساسات دیگران را برانگیزد؟

محتوای ویروسی 1

وقتی مقاله می‌نویسید و آن را ویراستاری می‌کنید هنوز کارتان تمام نشده است.

متاسفانه بیشتر ما از گام نهایی تولید محتوا غافلیم. شما باید انتظارات‌تان را با مخاطب درمیان بگذارید و به آن‌ها بگویید که چه اقداماتی را انجام دهند. البته باید این کار را به روشنی انجام دهید.  زمانی‌که تنها از مفاهیم کلی استفاده می‌کنید و مثالی نمی‌آورید، مخاطب به ندرت از آن موضوع در زندگی و کار خود بهره می‌برد. پس به آن‌ها نشان دهید که این محتوا چه تاثیری در زندگی‌شان دارد. وقتی آن‌ها از این اطلاعات استفاده کنند و نتایج آن را ببینند خود را مدیون شما می‌دانند.

هفت حس مهم در تولید محتوای ویروسی

  1. حیرت: چیزی که بسیار قابل توجه باشد و افراد ناچار شوند درباره آن نظر دهند. یک داستان، رویداد حقیقی یا حتی لیستی از لینک منابع مفید .

۲٫خشم: وقتی کسی را عصبانی میکنید او درصدد احقاق حقوق خودش برمی‌آید و درباره آن مطلب می‌گذارد یا پستی منتشر می‌کند. پس عقایدشان را به چالش بکشید.

  1. نگرانی: افراد از تشویش و نگرانی بیزارند. پس درباره از دست دادن چیزهای مهم‌شان مطلب بنویسید.
  2.  ترس: رعب باعث می‌شود که دست به‌کار شویم و ما را به حرکت وا می‌دارد. مثلا می‌توانید از اشتباهاتی بگویید که افراد ناآگاهانه مرتکب می‌شوند .

۵٫شادی: چیزهای زیادی باعث خوشحالی‌تان می‌شوند مثل موضوعات خنده دار، امید بخش یا هرچیز مثبت دیگر. یکی از بهترین راه‌های ایجاد لذت درمخاطب روایت داستانی از زندگی و تجربیات خودتان است که برای آن‌ها جذاب باشد و بین شما پیوند ایجاد می‌کند.

  1. طمع: آزمندی از ویژگی‌های همه ماست. اگر مخاطب را از نتایج آگاه کنید، درآن‌ها اشتیاق ایجاد می‌شود.
  2. تعجب: هرچیزی که خلاف عادت و انتظار باشد باعث تجب و غافلگیری می‌شود. باورهای غلط را به چالش بکشید و نشان دهید که درست نیستند یا راه جدیدی برای انجام کارها نشان دهید. می‌توانید نتایج مطالعات خود را دراختیارشان قراردهید.

نکته نهایی در انتشار محتوای ویروسی

وقتی به‌دنبال بالابردن ترافیک وبسایت هستید، باید مطمئن شوید که به‌وضوح به مردم توضیح می‌دهید چگونه از اطلاعات و پیشنهادات شما استفاده کنند. وقت بگذارید و مقاله‌هایی ارائه دهید که در آن همه چیز را به‌خوبی توضیح می‌دهید.  درنهایت هدف از تولید محتوا فقط این نیست که حرفی زده باشید، بلکه همواره احساسات مخاطب را برانگیزید تا محتوا گسترش پیداکند.

برای آشنایی بیشتر با نکات مهم در افزایش رتبه وبسایتتان، این مطلب را از دست ندهید.

 

 

هنوز رای ثبت نشده

برای بهبود این صفحه نیاز به امتیاز شما داریم.


فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص و مدرس سئو - بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad.seo / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.