مهمترین مراحل استخدام تیم تولید محتوا چیست!
آیا با مراحل استخدام تیم تولید محتوا آشنایی دارید؟ آیا بهدنبال استخدام یک نویسنده، ویراستار یا سرپرست بازاریابی محتوایی هستید؟
دست نگه دارید! شاید شما هنوز آمادگی استخدام چنین فردی را نداشته باشید.
در این مطلب سوالاتی را مطرح کردهایم که پیشنهاد میکنیم پیش از آغاز فرآیند بازاریابی محتوایی یا استخدام فردی برای این کار، کمی به پاسخ آنها فکر کنید. پس با ما همراه شوید.
انگیزه شما از استخدام تیم تولید محتوا چیست؟
بازاریابی محتوا نیازمند تعهد و پایداری و صبر زیاد است. اگر تصمیم به تولید محتوا گرفتهاید باید بدانید نتیجه آن را یکشبه نخواهید دید. آیا شما واقعا به یک تیم تولید محتوا نیاز دارید یا فقط میخواهید از رقبا تقلید کنید تا مبادا از آنها جا بمانید.
پروژه محتوایی مدنظرتان کدام است؟
به دنبال تولید محتوای ایدهمحور هستید یا محصولمحور؟ محتوای محصول-محور یا سنتی، مبتنی بر قراردادن محصول در جایگاه، زمان و مکان درست آن است. اما در محتوای ایدهمحور شما به دانش و مهارت (داستانگویی و تفکر نقادانه) اهمیت میدهید و خود را برندی هوشمند معرفی میکنید.
با استخدام تیم تولید محتوا چه اهدافی را دنبال میکنید؟
آیا میخواهید محتوای شما اخبار-محور و تیتروار باشد یا ترجیح میدهید به صورت کامل به آنالیز و تحلیل مسائل بپردازید؟ بهدنبال اثرگذاری عمیق و دائمی در سطوح اجتماعی هستید و از استراتژی دقیق و مدونی برخوردارید یا تنها به دنبال سهم اندکی از تولید محتوا هستید.
چه کسی ایده استخدام تیم تولید محتوا را به شما پیشنهاد داده است؟
اگر فقط مسئول ارشد بازاریابی، این خواسته را مطرح کرده و باقی مدیران شرکت در پی استخدام فرد جدید نیستند، اینکار از همان ابتدا محکوم به شکست است.
چه کسانی در تیم حضور دارند؟
گاها، مدیران ادعا میکنند که ما نویسندگان خودمان را داریم و منظور همان نویسندگانی هستند که از قدرت روزنامه نگاری بی بهرهاند، به سبک بازاریابی سنتی و منسوخ عمل میکنند و قابلیت انجام یک مدیریت راهبردی و فکرشده را ندارند.
برای رسیدن به اهداف، چه منابعی دارید؟
درحال حاضر، چه کسانی در تیمتان مشغول به کار هستند؟ قصد برونسپاری بخشی از کار را دارید؟ برای نویسنده، طراح، ویراستار و یا کارکنان رسانههای اجتماعی چه بودجه ای را درنظر گرفتهاید؟ از کدام منابع طراحی و اطلاعاتی استفاده میکنید؟ سوال آخر بسیار مهم است زیرا این مهارتها هر روز اهمیت بیشتری مییابند و میتوانند وجه تمایز شما با شرکتها باشند.
آیا حاضرید برای بالا بردن کیفیت، پول خوبی پرداخت کنید؟
باید بدانید که استخدام تیم تولید محتوای متخصص، کار آسانی نیست. متخصصان تولید محتوای شما باید علاوه بر داشتن مهارت نگارش، در موضوعات مورد نیاز هم خبره باشند. آیا حاضرید برای داشتن محتوای عالی و باکیفیت، هزینه کنید؟
آیا برای انجام تحقیقات جدید آمادگی دارید؟
تحقیق مداوم، برای داشتن تخصص در موضوعات مورد بحث بسیار مهم و ضروری است. این پژوهش میتواند به صورت اختصاصی و ویژه یا با مشارکت یک دانشگاه یا کمپانی رسانهای انجام شود. اگر برای تولید محتوا تحقیق نکنید، بازندهاید.
چند نکته درباره یک تیم برجسته تولید محتوا
بهترین تولیدکنندگان محتوا افرادی همه فن حریفاند. آنها ذهن یک روزنامهنگار (برای تحقیق، گزارش و ویراستاری)، نگرش یک بازاریاب (به استراتژی، پرورش مخاطب و انجام تجزیه و تحلیل) و قابلیت یک مسئول بایگانی (برای بررسی، نظم بخشی، گردآوری محتوا) را دارند. اگر به چنین کسانی دسترسی دارید، قدرشان را بدانید.
حال میخواهیم ببینیم که چطور میتوان از استعداد چنین نویسندگان نخبه ای استفاده کرد
در اینجا برای حفظ هوش محتوایی در سازمانها شگردهایی را گرد هم آوردهایم:
ایده پردازی را تشویق کنید
تولیدکنندگان محتوا دنبال شرکتهایی هستند که در تولید ایده دستشان را باز بگذارد. از آنجاکه آنها با مشتری در ارتباط هستند، کافی است اندکی دقت کنند تا به ایده های نابی دست پیدا کنند که میتواند در تولید محتوا مفید باشد.
استراتژی گسترده تری را بهکار بگیرید
تولیدکنندگان محتوا نیازمند تصمیم گیریهای مدبرانهتری هستند و با بودن در گروههای همکاران یا بحث با آنها به دید وسیعتری دست پیدا میکنند. یک تولیدکننده محتوا باید از کنجکاوی هوشمندانه برخوردار باشد تا به رویکردی خلاقانه و دیدی نوین برای بازاریابی کالا، تولید محصولات جدید و استراتژی های حفظ مشتری دست پیدا کند.
همواره ارتباط با مشتری را حفظ کنید
تولیدکنندگان محتوا نباید از مشتری فاصله بگیرند. بدین منظور میتوانید از هریک از اعضای تیم محتواییتان بخواهید تا هر کدام مسئولیت تماس با چند مشتری را بهعهده بگیرند. در این مکالمات، آنها باید با استفاده از مهارتهای روزنامه نگاریشان (بهوسیله پرسش و پاسخ) از نیازهای مشتری آگاه شوند و ببینند که آیا این خواسته ها برآورده شده یا نه. این روند، به اندازه تولید محتوا اهمیت دارد. زیرا ارتباط با مشتری موجب میشود تا نقش خود را مهم و جدی بپندارند.
0 دیدگاه