۶ مرحله انتخاب کلمات کلیدی در تولید محتوا

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

نحوه قراردادن کلمات کلیدی مرتبط در یک صفحه

به جدیدترین قسمت از” آموزش سئو محتوا “حرفه ای و تخصصی ما خوش آمدید.
عزیزانی که تا به امروز مقالات وب اپراتور را دنبال کردند مطمئنا میدونن هدف ما در بخش “سئو محتوا” آموزش تولید محتوا و جا گذاری کلمات و اصطلاحات کاملا اختصاصی و نحوه استفاده و بکار گیری آنها در تولید محتواست .
امروز قصد داریم ، در این مقاله به نحوه قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط در یک صفحه بپردازیم ، که میتواند محتوای شما را بیشتر از پیش در موتورهای جستجو  ، برجسته تر کند.

کلمات کلیدی مرتبط در دنیای سئو اصطلاحا ” کیورد نیچ  *  Keyword Niche ” نامیده میشوند. یعنی به کارگیری کلمات کاملا مرتبط با هدف و ارتباط کلمات کلیدی با یکدیگر.

کلمه کلیدی

  • به این مثال توجه کنید:
    فرض کنیم موضوع محتوای ما این است : “ دلیل سرعت گربه “

بعضی از مضامینی که در رابطه با این موضوع در گوگل پیدا میشوند عبارتند از :
گربه ایرانی
اطلاعاتی در مورد گربه
چکونه گربه را فراری دهیم ؟
همانطور که در عکس زیر مشاهده میکنید میتونیم با الگوریتم گوگل ” مرغ مگس خوار” ، کلمات بهتر و با کیفیت تری رو از لحاظ هدفمندی ، بازدید و نحوه جستجو پیدا کنیم.

کلمه کلیدی

همیشه بعد از اینکه تونستیم موضوعات با کیفیت پیدا کنیم به دنبال اش ، باید سراغ کلمات کلیدی مرتبط و خاص ،  با میزان جستجوی بالاتر باشیم .

شاید سوالی که برای یک نویسنده محتوا پیش بیاید این باشد که ؛ آیا تعداد محتوا روی سئو سایت تاثیر گذار است ؟

آخرین مطالعات ثابت کرده که این روزها هر چقدر تعداد صفحات محتوا بیشتر میشوند مطمئنا در صفحات دیگر سایت تاثیر خواهند داشت ، اگر شما یک نویسنده محتوا هستید ،در نظر داشته باشید ، بهترین کار برای شما این است که ، کلمات کلیدی خاص را شناسایی کنید و با تگh2 به بهبود هرچی بیشتر آن کمک کنید.

چطور کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنیم؟

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی

مرحله اول : سوال مدنظرتون رو در موتور جستجو وارد کنید.

من این روش را جستجو به شیوه سوالی مینامم ، این روش واقعا جالبه و میتونه نتایج خیلی خوبی داشته باشه چون اغلب لغات برجسته رو براتون میاره از همه جالبتر اینکه تمامی سوالات مشابه رو داخل یک باکس خاص ، در کنار هم و بصورت لیست وار برامون نمایش داده میشه .

این باکس که در جستجوها” searches related to یا جستجوهای مرتبط “نمایش داده میشود ، مربوط به الگوریتم گوگل میباشد که فکر میکند این سوالات هم به سوال جستجوی شما ارتباط نزدیکی دارد.

کلمه کلیدی

مرحله دوم : انتخاب مناسب ترین گزینه از باکس ” جستجوهای مرتبط “

سوالات داخل این باکس را با دقت تمام بررسی کنید. متوجه میشید تفاوت زیادی بین سوال شما و باقی سوالات وجود دارد.اگر شما نزدیک ترین سوال مشابه رو انتخاب کنید متوجه میشین دوباره گوگل بهتون پیشنهاد میده ، که در رابطه با این سوال مردم سوالات مشابه دیگه ای هم پرسیدن ! هرچقدر به عمق ماجرا برید با سوالات و کلمات کلیدی مرتبط بهم زیادی روبرو میشید.

کلمات کلیدی سایت

مرحله سوم : بهترین کلمات را از طریق کلمات کلیدی ناچیز پیدا کنید.

تمامی سوالاتی که در باکس” searches related to یا جستجوهای مرتبط “ هستند هرکدام قطعات برجسته و ارزشمندی هستند که با عمق زیادی به موضوعات نگاه میکند با اینکه ممکنه شما فکر کنید ، یک کلمه یا سوال ، بسیار ساده و بی ارزش محسوب میشه ولی همیشه اینطوری نیست ،شما باید بهترین و با کیفیت ترین لغات رو از بین این سوالات پیدا کنید .دقیقا مثل تیکه های پازل که کنار هم میچینیم تا به بهترین برسیم.

کلمه کلیدی در سئو سایت

مرحله چهارم : لیستی از تمامی سوالات موجود در باکس ” searches related to یا جستجوهای مرتبط “ تهیه کنید.

برای اینکه بتوانید بهترین و باکیفیت ترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید تمامی سوالات موجود در باکس را باز کنید و به کمک فایل اکسل سوالات را کنار هم بچینید تا به نتیجه منطقی تری دست یابید.

سئو محتوا

مرحله پنجم : لیست گردآوری شده را با ابزار های تحقیقاتی کلمات کلیدی تجزیه و تحلیل کنید.

ابزارها و نرم افزارهای زیادی برای تجزیه تحلیل کلمات کلیدی وجود دارند میتوانید از Keyword planner کمک بگیرید تا از لیستی که در فایل اکسل جمع آوری کردید بهترین و باکیفیت ترین کلمات کلیدی مرتبط و خاص را برای شما پیدا کند با استفاده از این کلمات همیشه در نتایج بالای موتورهای جستجو باشید.

سیو محتوا

مرحله ششم : کلمات کلیدی منتخب را در برچسب ها و عنوان محتوا استفاده کنید.

همیشه سعی کنید با تجزیه و تحلیل سوالات مرتبط با محتوای خودتان لغات کلیدی و دارای معنای نزدیک بهم را پیدا کنید و از آنها در برچسب ها و عنوان محتوا استفاده کنید تا محتوای شما ارزش بیشتری داشته باشد میتوانید تمامی لغات منتخب را با تگ های H2  و  H3 در توضیحات سئو نیز به کار بگیرید.

در آخر اینکه همیشه و در همه مراحل در هنگام تولید محتوا ،کلمات کلیدی را رتبه بندی کنید.

اشتباهی که خودم سالها انجام میدادم این بود که به سئو محتوا توجهی نداشتم ، این ریزکاری ها هرچند سخته اما در طی زمان ، نتایج خوبی براتون به ارمغان میاره.

در اخر توصیه من به شما اینه که اصول و مبانی سئو محتوا رو برای کسب و کارتون جدی بگیرید .


فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

بدون نام · ( شنبه ، ۴ شهریور ، ۱۳۹۶ ) در ۷:۲۴ ب.ظ

سلام
مطلب عالی بود
ممنون بابت انتشار این مقاله عالی
بسیار استفاده کردم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.