مزایای بازاریابی دیجیتال چیست؟ ؛ ۳ مرحله اصلی بازاریابی دیجیتال

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

حتما نام بازاریابی دیجیتال را بارها شنیده‌اید، اما آیا با مزایای بازاریابی دیجیتال آشنا هستید؟ در مقاله قبل، به معرفی بازاریابی دیجیتال پرداختیم و آن را با بازاریابی درونگرا مقایسه کردیم. در بازاریابی دیجیتالی می‌توانید شاهد میزان بازگشت سرمایه باشید و درمدت زمان کوتاهی نتایج کارتان را ببینند.  اما بسیاری از انواع بازاریابی آفلاین از این مزیت برخوردار نیستند. اگر در روزنامه تبلیغات انجام دهید، نمی‌توانید تعداد افرادی که به آن توجه کرده‌اند و تاثیر این آگهی برمیزان فروش را پیش‌بینی کنید. با ما باشید تا بیشتر با مزایای بازاریابی دیجیتال آشنا شوید.

برای آشنایی بیشتر با کسب‌وکارهای اینترنتی، این مقاله را در وب‌اپراتور بخوانید.

مزایای بازاریابی دیجیتال

مزایای بازاریابی دیجیتال

ترافیک وبسایت

یکی از مزایای بازاریابی دیجیتال این است که می‌توان به‌وسیله ی برخی از نرم‌افزارهای آنالیزگر، از میزان بازدید صفحه، تعداد صفحات بازدید شده، ابزار مورد استفاده برای مراجعه به وبسایت  و حتی محل آن آگاه شوید. در این صورت متوجه خواهید شد باید زمان خود را صرف چه بسترهای بازاریابی کنید . مثلا اگر ۱۰درصد ترافیک، از جستجوی ارگانیک حاصل شده باشد شما باید بیش از این بر سئو تمرکز کنید.

در صورتی‌که در بازاریابی آفلاین، تا زمانی که مخاطب محصولی را نخرد یا با فروشنده ارتباط نگیرد، شما از میزان تاثیرگذاری‌تان بی‌اطلاع‌اید.

با بازاریابی دیجیتال، شما الگوها و مدل‌های رفتاری مشتریان را پیش از این که به آخرین مرحله از سفر مشتری برسند زیر نظر می‌گیرید تا برای جلب کردن آن‌ها به سایت خود (دربالای قیف بازاریابی) تصمیمات درستی اتخاذ کنید.

عملکرد محتوا و فرآیند جذب مخاطب هدفمند

بازاریابی محتوایی

اگر بروشوری تولید کنید و آن را در صندوق پست مشتریان بیاندارید، این بروشور نوعی از محتوای آفلاین است. شما نمی‌دانید چند نفر آن را می‌خوانند یا نخوانده دور می‌اندازند.

حال اگر بروشور را روی وبسایت‌تان قراردهید، می‌دانید چند نفر آن را دیده‌اند یا دانلود کرده‌اند. حتی می‌توانید به‌وسیله‌ی فرم‌هایی، اطلاعات مخاطبان را جمع‌آوری کنید. با این‌کار، نه تنها می‌دانید چند نفر آن را مطالعه کرده‌اند، بلکه می‌توانید به‌طور هدفمند مشتری جذب کنید.

برای آشنایی بیشتر با تفاوت بازاریابی محتوایی و محتوا، این مطلب را از دست ندهید.

بررسی الگوی تخصیص محتوا

یک استراتژی مؤثر بازاریابی دیجیتال به‌همراه ابزارهای خوب و تکنولوژی قوی به شما اجازه می‌دهد تا تمام فروش‌تان را از همان ارتباط اولیه با مشتری رصد کنید. بدین‌وسیله، نحوه جستجو و خرید محصول‌تان را شناسایی می‌کنید که باعث می‌شود تا درباره قسمت‌هایی که نیازمند توجه بیشتر، اصلاح یا بازنگری هستند، آگاهانه تصمیم بگیرید.

یافتن ارتباط بین بازاریابی و خرید کاری بسیار مهم است زیرا باعث ایجاد توازن در کسب‌وکار شده و به رشد و سوددهی آن می‌انجامد.

چه نوع محتوایی تولید کنیم؟

این موضوع، به نیاز مخاطب در هر مرحله از سفر مشتری بستگی دارد. ابتدا باید به بررسی شخصیت خریدار بپردازید تا از اهداف و چالش های کسب‌وکارتان مطلع شوید. پس در اولین مرحله، محتوای شما باید به آن‌ها کمک کند تا به اهداف‌شان دست یابند و بر چالش‌ها غلبه کنند.

باید مرحله‌ای که در آن قراردارند را درنظر بگیرید تا دریابید چه زمانی آمادگی دریافت چه محتوایی را دارند.

ما در اینجا برای هر مرحله پیشنهاداتی داریم:

مرحله اول: آگاهی بخشی

پست‌های وبلاگ (اگر با واژگان کلیدی و سئو همراه شود موجب بالارفتن ترافیک ارگانیک می‌گردد).

اینفوگرافیک (از آنجا که بطور مکرر به اشتراک گذاشته ‌می‌شود، شانس شناخته‌شدن برندتان را افزایش می‌دهد).

ویدئوهای کوتاه (نه تنها به سادگی به اشتراک گذاشته می‌شوند، بلکه در پلتفورم‌هایی ازقبیل یوتیوب باعث جذب مخاطبان جدید نیز می گردند).

مرحله دوم: بررسی

ای‌بوک (نسبت به مطالب وبلاگ یا اینفوگرافیک اطلاع جامع‌تری را در اختیار مخاطب قرارمی‌دهد و از آنجا که احتمال بیشتری وجوددارد تا مخاطب بخواهد اطلاعات فردی خود را با شما درمیان بگذارد، ای‌بوک، شانس بیشتری برای تبدیل مخاطب به مشتری را دارد).

گزارش تحقیقات (محتوایی بسیار ارزشمند بوده که به افزایش آگاهی کمک می‌کند).

وبینار (درمقایسه با مطالب وبلاگ یا ویدیوی کوتاه اطلاع جامع‌تری را در اختیار مخاطب قرارمی‌دهد).

وبینار

مرحله سوم: تصمیم‌گیری

بررسی موردی (برای جلب نظر بازدیدکنندگانی که قصد خرید دارند، بسیار نتیجه‌بخش است).

توصیه‌نامه (از سوی مشتریانی که از محصول استفاده کرده‌اند. توصیه‌نامه الزاما یک نوشته نیست و می‌تواند درقالب عکس یا فیلم باشد)

چه مدت طول می‌کشد تا نتایج را ببینم؟

همانطورکه گفتیم، یکی از مزایای بازاریابی دیجیتال این است که شما در آن با سهولت بیشتری بازگشت سرمایه را اندازه گیری می‌کنید، پس به ‌نظر می‌آید که کارتان سریع‌تر به ثمر می‌رسد. البته استراتژی بازاریابی دیجیتال‌تان نیز دراین امر سهیم است.  اگر شخصیت خریدار را به‌خوبی شناسایی کنید، از نیازهای او باخبر شوید و محتوای مناسب نیاز مشتری تدارک ببینید، ظرف ۶ ماه به نتایج رضایت‌بخشی دست می‌یابید.

تبلیغاتی که بابت آن هزینه می‌کنید باعث می‌شود تا زودتر به نتیجه برسید، اما از ارزش محتوا، سئو و شبکه‌های اجتماعی برای داشتن موفقیت پایدار غافل نشوید.

آیا بازاریابی دیجیتال نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است؟

مزایای بازاریابی دیجیتال

این موضوع به بخش‌هایی بستگی دارد که به استراتژی‌تان می‌افزایید. مثلا اگر بر روش‌های درونگرا (مثل: سئو، شبکه‌های اجتماعی و  تولید محتوا) تمرکز کنید بودجه چندانی لازم ندارید. چون در حال تولید محتوای باکیفیت هستید و در این مرحله سرمایه شما زمان است. اما روش‌های برونگرا (چون: تبلیغات آنلاین و خرید لیست ایمیل)  مطمئنا نیازمند صرف هزینه است.

بازاریابی موبایلی چه جایگاهی دارد؟

بخش عظیمی از (حدود ۶۰ درصد) استفاده‌ی ما از رسانه های دیجیتال، شامل استفاده از موبایل می شود. پس لازم است تبلیغات، صفحات وب و تصاویر را برای موبایل بهینه‌سازی کنید تا با آن همخوانی پیداکند. طراحی وبسایت باید به گونه ای باشد که مراجعه به آن باسهولت انجام بپذیرد.

در استفاده از عکس‌ها این موضوع را به‌خاطر داشته باشید که عکس درموبایل با اندازه کوچک‌تری مشاهده می‌شود و نباید موجب آسیب به ظاهر متن شود.

افزون بر این، می‌توانید یک اپلیکیشن موبایلی طراحی کنید تا کاربران با برندتان در ارتباط باشند و محصولات‌تان را خریداری کنند.

هر بار که از استراتژی های بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنید کاربران موبایلی را از یاد نبرید. با درنظر داشتن این نکات، تجربه‌ی بازارایابی موفقی خواهید داشت و به نتایج مطلوب دست می‌یابید.

هنوز رای ثبت نشده

برای بهبود این صفحه نیاز به امتیاز شما داریم.


فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص و مدرس سئو - بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad.seo / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

2 دیدگاه

مناقصات · ( سه‌شنبه ، 31 اکتبر ، 2017 ) در 7:20 ق.ظ

ممنون اطلاعات خوبی بود.
لطفا اگر اطلاعات کامل تری دارید در سایت قرار دهید

زیبا هنرمند · ( یکشنبه ، 21 ژانویه ، 2018 ) در 3:39 ب.ظ

از دیجیتال جدید pm7 که به تازگی ارائه شده و شما میتونید با ثبت نام در سایت به صورت
رایگان ۲۰ دلار اعتبار بگیرید و با اعتبارتون
ارز pm7 بخرید
http://bit.ly/pm7icofree

این روزها بازار ارزهای دیجیتال
خیلی داغه و حتی تلگرام هم
در حال اماده سازی بسترش برای ارائه ارز دیجیتال اختصاصی خودش
هستش
امروزه ۱ عدد بیت کوین (ارز دیجیتال ) چیزی در
حدود ۵۱ میلیون تومان ارزش داره
برای ورود به سایتش از لینک زیر میتونید استفاده کنید

http://bit.ly/pm7icofree

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.