تاپ ترین ویژگی های محتوای متنی برای سئو

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

محتوای متنی یکی از پرکاربرد ترین انواع محتوا برای مقالات آموزشی ، خبری ، تبلیغاتی و … است که رعایت اصول سئو آن میتواند بازدید زیادی را به سایت شما روانه کند.با من همراه باشید تا تک تک این ویژگی ها را برای شما شرح دهم.

“عنوان محتوا” اولین ویژگی محتوای متنی

ویژگی محتوای متنی ، عنوان محتوا

یک محتوای خوب ، یک عنوان فوق العاده دارد.از آنجا که عنوان این مقاله شما را مجاب کرد تا روی آن در بین گزینه های دیگر گوگل کلیک کنید میتوانید از همینجا به اهمیت عنوان مقاله پی ببرید.اگر بخواهم تکنیکی را به شما درباره پیدا کردن و نوشتن یک عنوان خوب آموزش بدم این است که هیچ وقت عنوان را یک چیز ساده و تکراری در بین نتایج گوگل انتخاب نکنید!

وقتی شما میتوانید از عنوانهای جذاب و بلند استفاده کنید چرا این فرصت را از خود میگیرید و با نهایت ۳ الی ۴ کلمه کوتاه عنوان خود را میسازید؟

چگونه عنوان خوب برای محتوایمان بنویسیم ؟

بعنوان یک نویسنده محتوای متنی باید سعی کنید که بتوانید در نوشتن عنوان برای خودتان ایده سازی کنید.سوالتان را میتوانید اینگونه شروع کنید که چه چیزهایی برای کاربر در مقاله من اهمیت دارد تا بتوانم چکیده آن را در عنوان محتوایم بکار ببرم!

همچنین نوشتن یک عنوان خوب فوت و فن های بسیار زیادی دارد که همه ی آنها را میتوانید در لینک زیر مشاهده فرمایید.

“تیتربندی درست” دومین ویژگی محتوای متنی

همانطور که میدانید یک محتوای خوب از قسمت ها و بخش های مختلفی تشکیل شده است. این بخش ها برای این است که خواننده ی محتوا بتواند مطالب را از هم تفکیک کند و به درک بهتری برسد و همچنین اگر در جستجوی خواندن بخش خاصی از محتوای مان است سریعا آن قسمت را پیدا کند و به هدفش برسد.

اما این همه داستان نیست و تیتر بندی از نظر سئو اصول و قواعدی دارد که در زیر به آن اشاره میکنم.

اصول تیتربندی درست از نظر سئو

تیتر ها بهتر است حاوی کلمات کلیدی مطلب و همان قسمت باشند اما اگر بکار بردن آن برای شما سخت است خبر خوب این است که اجباری نیست تا همه ی آنها شامل کلمه کلیدی باشند.اگر به این مطلب دقت کنید میبینید ما تا ایجا ۲ تیتر اصلی H2  و ۲ تیتر زیرشاخه H3 داریم ، که همه ی آنها یا از کلمه کلیدی این محتوا استفاده شدند یا از کلمه کلیدی خود همان پاراگراف.

اگر نمیدانید h2 , h3  چیست ، پیشنهاد میکنم مطلب سرتیترهای H مطالعه کنید.

یادتان نرود که سرتیترها باید چکیده پاراگراف شما باشند.پس از بکار بردن سرتیترهای صرفا جهت استفاده از کلمات کلیدی بشدت پرهیز کنید.

“لینک گذاری” سومین ویژگی محتوای متنی

اگر مطلب آموزشی را بصورت محتوای متنی تهیه میکنید یادتان باشد که خواننده دوست دارد یاد بگیرد و هیچ چیز نمیداند!

شما باید همیشه به این توجه کنید که توضیح دادن برخی از چیزها که ممکن است به گوش خواننده ناآشنا باشد و شاید برای خواننده یک سردرگمی ایجاد بشود.برای همین از لینک ها برای دادن اطلاعات دقیقتر و یا مرجع استفاده میکنیم تا اگر خواننده دچار سردرگمی در مطلب شده ، به لینک رجوع کرده و اطلاعات کافی را بدست بیاورد.

توجه کنید که وقتی خواننده مطلبی برایش گنگ بنظر بیاید از خواندن ادامه مطلب سر باز میزند.پس لینک گذاری در نوشته میتواند شما را از یک فاجعه ، یعنی بستن صفحه سایت توسط خواننده نجات بدهد.

ویژگی های متن اصلی محتوا

  1. باید روان باشد ( از بکار بردن ادبیات عجیب و غریب پرهیز کنید )
  2. حداقل شامل ۱۵۰ کلمه باشد. ( در برخی از موارد ۳۰۰ کلمه یاد شده است) اما بررسی های من نشان داده متن های ۱۵۰ کلمه هم در موتور جستجو ایندکس میشوند اما رتبه خوبی نمیگیرند.
    هرچه متن یک محتوا کاملتر ، جذاب تر  و کاربردی تر نوشته شود احتمال رتبه بندی بهتر آن وجود دارد.
  3. از فونت های خوانای پارسی استفاده شود ( فونت نه زیاد کوچک و نه زیاد بزرگ باشد.)
  4. از حاشیه رفتن در محتوا ( پرداختن به مسائل نامربوط با موضوع ) پرهیز کنید.
  5. روی خواننده تمرکز کنید و مسائلی که نیاز به توضیح بیشتر است را بدون پیش شرط برایش توضیح دهید.

اگر در خصوص ویژگی های محتوای متنی سوال یا تجربه ای دارید میتوانید از بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

تاپ ترین ویژگی های محتوای متنی برای سئو
Sending
User Review
5 (1 vote)
Comments Rating 0 (0 reviews)
دسته‌ها: تولید محتوا

فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

2 دیدگاه

مجید · ( پنج شنبه ، ۲۴ مرداد ، ۱۳۹۸ ) در ۱۱:۲۲ ق.ظ

به نکات خوبی اشاره کردید اما با رعایت تمام این نکات و حتی مقاله طولانی (بالای ۲۰۰۰ کلمه) باز هم گوگل توجه چندانی نداره و رتبه پایینی در جستجو به صفحه میده

    فرزین اعتماد · ( پنج شنبه ، ۲۴ مرداد ، ۱۳۹۸ ) در ۱۲:۱۶ ب.ظ

    قطعا همینطوره ، گوگل فاکتورهای زیادی رو بررسی میکنه ، اما در نهایت این بازدیدکننده وبساییتون هست که به گوگل خط مستقیم میده ،از طرف بازدیدکننده هرچی time on page بیشتر و bounce rate شما کمتر باشه شانس بیشتری برای رتبه های بالاتر دارید.این دو مورد رو توی آنالیتیکس بررسی کنید.
    من همیشه تاکید کردم که محتوا رو برای گوگل ننویسید ، فقط و فقط برای استفاده کاربرانتون بنویسید. اونوقت میبینید که چطور صدر نتایج گوگل به تصاحب شما در میاد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Sending

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.