آیا موضوع هر سایت با نوع سئو آن سایت متفاوت است؟

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که موضوع سایت با نوع سئو سایت چه ارتباطی دارد ؟! آیا همه سایت ها یکسان و یکجور بهینه سازی میشوند؟

در جواب این سوال میتوانم اینطور پاسخ دهم که هم بله و هم نه !

بسیاری از فاکتور های سئو در همه ی سایت ها یکسان است.برای مثال همه ی سایت ها برای رتبه های بالاتر نیاز دارند تا سرعت سایتشان را برای بازدیدکننده ، بهینه و بالا ببرند‌‌ ، همچنین همه سایت ها نیاز دارند تا عکس هایشان را بهینه سازی و محتوای یونیک و اختصاصی برای کاربران خود تولید کنند.

اما پیش می آید که یک سئو کار همه موارد بالا را بعلاوه همه فاکتور های سئو را بخوبی و با دقت انجام داده اما تغییر محسوسی در نتایج شاهد نبوده است!

خاطره ای از یک پروژه سئو

خاطرم هست چندین سال قبل ، که کار سئو یک مجموعه را بصورت دورکاری انجام میدادم ،‌در پروژه ای که بمن سپرده شد از لحاظ موقعیت کلمات کلیدی به معنای واقعی شکست خورده بودم.به جرات میتوانم بگویم همه توانم را در این کار گذاشته بودم اما انگار سایت قصد بالا آمدن در کلمات کلیدی مد نظرم را نداشت!

به قول معروف از هر راهی رفتم به در بسته خوردم ! پس از ناکامی در پروژه که واقعا از لحاظ ذهنی بهم ریخته بودم چند روزی به خودم استراحت دادم و پس از آن سعی کردم ایراد کار و دلیل عدم موفقیتم را پیدا کنم.

سوالی که مدام از خودم میپرسیدم این بود : چرا با اینکه همه فاکتور های سئو را انجام میدهیم اما باز کلمات کلیدی در همان پازیشن باقی میمانند !

من همیشه معتقدم دلیل اینکه من در رتبه های بالا نیستم این است که کاری را که آنهایی که در رتبه های بالا هستند ،‌انجام داده اند را انجام نداده ام! پس شروع کردم به کالبد شکافی سایت های رده بالا در کلمات کلیدی مدنظر….

در آخر پی بردم که آنها با توجه به موضوع سایتشان یک طراحی خاص و یک نوع سئو خاص را انجام داده اند که موفق شده اند!

توجه کنید کلید همینجاست !

آنها سایتشان را طوری سئو کرده بودند که مخاطب بهترین تجربه از محتوا را از سایتشان تجربه میکرد.بگذارید بیشتر توضیح دهم.شاید تا چندین سال پیش یکی از فاکتور هایی که کمتر به آن اهمیت میدادیم Time On page کاربرانمان بود.اما ازهمان موقع با آپدیت الگوریتم های گوگل ،‌این فاکتور ، بسیار هائز اهمیت شد.

فهمیدم که میشود مخاطب را بیشتر از حد معمول در سایت نگه داشت و درگیر مطالب کرد‌ ! فقط نباید سایتی را که آموزشی است و آموزشی برای ارائه دارد را همانطور سئو کنم که یک سایت فروشگاهی را سئو میکنم.

من در سایت فروشگاهی به مخاطب چندین محصول ويژه دارای تخفیف را برای بازدید و خرید پیشنهاد میدادم در صورتی که در سایت آموزشی برای ماندگاری بیشتر مخاطب و درگیر شدن با مطالب سایت از ویدیو های مرتبط با آموزش استفاده کردم که نتیجه آن شگفت انگیز بود برایم.با انجام دادن همین کار ساده توانسته بودم رتبه کلمات کلیدی ام را از رتبه ۴۰ به رتبه ۵ برسانم !

من راه حل را یافته بودم ! ساده بود !

درگیر کردن بیشتر مخاطب برای Time On page بیشتر  با محتوای وسوسه انگیز‌ !

اینجا بود که به این تجربه دست پیدا کردم که هر سایت با توجه به موضوع آن میتواند سئو متفاوت داشته باشد ! اما در حقیقت هر دو سایت ذکر شده در بالا از یک نوع سئو یعنی درگیری بیشتر مخاطب با محتوای سایت استفاده شده بود!

شما چه فکر میکنید ؟ تجربه تان را در خصوص تفاوت نوع سئو سایت در خصوص موضوع سایت را برایم کامنت بگذارید.کامنت های خوب را با ذکر نام سایتتان انتشار میدهم.

هنوز رای ثبت نشده

برای بهبود این صفحه نیاز به امتیاز شما داریم.

دسته‌ها: آموزش سئو

فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص و مدرس سئو - بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad.seo / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.