چطور در تولید محتوا از قدرت نگارش خلاقانه استفاده کنیم؟
نگارش خلاقانه یکی از مفاهیم مهم در داستاننویسی است، اما این مسئله چه ارتباطی با بازاریابی محتوایی دارد؟ این مطلب را در وباپراتور بخوانید تا با قدرت نگارش خلاقانه و نقش آن در بازاریابی محتوایی آشنا شوید.
داستانگویی از مهمترین ابزارهای بازاریابی محتوا است که به وسیله آن میتوانید تجربیات تاثیرگذاری را در اختیار مخاطبتان قرار دهید و به برندتان زندگی ببخشید. برای همین است که بسیاری از کسب و کارها به دنبال استخدام متخصصینی با پیش زمینههای نویسندگی خلاق هستند. البته بسیاری فکر میکنند که نویسندگان خلاق نمیتوانند در ارتباطات بازاریابی متخصص شوند. دراین مقاله ما بهدنبال روشهایی هستیم که میتواند بین مهارت نگارش خلاقانه و بازاریابی محتوایی، آشتی و پیوند ایجاد کند.
رابطه بازاریابی محتوایی و نگارش خلاقانه
اگر در دوران دانشگاه نویسنده خوبی بودهاید و مقالات بسیاری را منتشرکردهاید، دلیل نمیشود که در دنیای تولید و بازاریابی محتوا نیز موفق شوید. برای موفقیت در بازاریابی محتوایی، شما باید با زیروبم نویسندگی در وب آشنا شوید، مخاطبان هر محتوایی را بشناسید و با توجه به مخاطبان خاص، سبک، لحن و میزان صمیمت متن خود را انتخاب کنید. مثلا اگر مخاطبان شما از اقشار نوجوان یا جوان هستند، باید از نوشتن محتوای پیچیده و رسمی بپرهیزید.
رویکرد شما باید با دیدگاه و خواست مشتری هماهنگ شود. از همه مهمتر، محتوای اینترنتی باید برای جایگاه، زمان و مخاطب فعلی باشد. داستانگویی باید به شیوهای باشد که توجه خواننده را جلب کند و برایش سودمند باشد. فارغ از شکل ساختاری محتوا (پاورپوینت، اینفوگرافیک، میکروسایت و یا اپلیکیشن) داستانگویی موفق ریشه در هوش ادبی فرد دارد. همچنین برای تقویت نگارش خلاقانه، شرکت در کلاس نویسندگی و ورکشاپهای بازاریابی را پیشنهاد میکنیم. علاوه بر این، شما باید خلاقیت خود را به کار بگیرید.
بازاریابان مدرن، دانشمندانی هستند که به هنر علاقه دارند و از آن کمک میگیرند.
تقویت مهارت نگارش خلاقانه
برای تقویت مهارت داستانگویی دستورات نوشتار را با قوانین مدیریت محتوا تلفیق کنید. مثلا در استراتژی تولید محتوا، از شخصیت خریدار، برنامهریزی و تقویم محتوایی استفاده کنید. مخاطب همگانی بینام و نشان را فراموش کنید. فرد خاصی را در ذهن داشته باشید. یک شخص واقعی یا خیالی را در نظر بگیرید و فقط برای او بنویسد. ساختار داستان را طوری درنظر بگیرید که وقت مخاطب را هدر ندهید و در کمترین زمان بیشترین اطلاعات را در اختیار مشتری قراردهید. (برخی افراد واقعا تعلیق را نمیپذیرند). هرجمله باید ماجرا را جلو ببرد و یا شخصیتی را معرفی کند. از افعال مجهول و استفادهی بیش از حد قیود بپرهیزید.
فراموش نکنید! هدف شما نوشتن یک متن فاخر ادبی نیست بلکه میخواهید داستانی را روایت کنید و مخاطب را جذب کنید.
کلید داشتن محتوای خوب تحقیق است. پس اگر زیاد نخوانید، نمیتوانید خوب بنویسید. همانطوری بنویسید که حرف میزنید (ساده،روان و طبیعی). جملات و عبارات کوتاه بهکار ببرید و از کلمات پیچیده دوری کنید. مطمئن شوید که همه چیز را واضح و روشن بیان میکنید. قرار نیست با زبانتان فخرفروشی کنید یا دانش زبانیتان را به نمایش بگذارید. متنی که مینویسید را همان روز منتشر نکنید. اندکی صبر کنید و سپس آن را ویرایش کنید. حتی درصورت لزوم از همکارتان کمک بگیرید. مخصوصا اگر متن بسیار مهمی است.
آینده بازاریابی محتوایی
در آینده نزدیک، توسعه تجارت درگرو متخصصانی است که علاوه برداشتن دانش بازاریابی، متن متفاوتی ارائه را میدهند. لذا قوانین نوشتن خلاق را بیاموزید. هر نویسنده قادر به تولید محتوایی است که با استاندارهای ارتباطات دیجیتال، سئو و تکنیکهای پرداخت بهازای کلیک آشنا هستند. نویسندگان خلاق میتوانند به کپیرایتر و تولیدکنندگان محتوای موفقی تبدیل شوند و تنها نیازمند آموزش درباره بازاریابی محتوا و بازاریابی دیجیتال هستند.
0 دیدگاه