۱۵ نکته مهم در تولید محتوای کشنده برای سایت

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

امروزه اگر شرکتی نتواند مشتری محور باشد و حساسیتی برای بازید بازیدکنندگان سایتشان نشان دهد واقعا اشتباه بزرگی مرتکب شده است .

بهترین سایت ها، سایت های مشتری محور هستند ، آنها به گونه ای طراحی شدند تا اطلاعات به صورت جالب و سازمان  یافته در اختیار مشتریان قرار بگیرد و به همین شکل اعتماد مشتریان را جلب میکنند. آنها برای بازدیدکنندگانشان هرکاری در لازم باشد را انجام میدهند.

معمولا بازیدکنندگان ما به دنبال وبسایتی با موارد فوق زیرکانه و هوشمندانه نیستند آنها آسانترین وبسایتی که براحتی میتوانند آن را درک کنند را در اولویت قرار میدهند ؛ درکی مثل این که موضوع این وبسایت چیست ؟ در این وبسایت چه چیزی به فروش میرسد؟ قیمت آن چقدر است؟! و این همان چیزی است که شما باید در تولید محتوای سایت مد نظر قرار دهید.

حالا میخواهم ۱۵ مورد از مهمترین جزئیاتی را که در تولید محتوای سایت موثر هستند رو شرح بدم که عدم رعایت این سرفصل ها ممکن است برایتان کشنده باشد و گران تمام شود !

تولید محتوای سایت

تولید محتوای سایت

۱_وبسایتی پویا و سازماندهی شده داشته باشید

وبسایت خود را به صورت کاملا منطقی و استاندارد سازماندهی کنید . بازدیدکنندگان شما تمایلی ندارند تا حدس بزنند دنبال چه چیزی هستند و آن را کجا باید پیدا کنند , آنها حوصله و صبر کافی برای تجزیه و تحلیل سایت شما ندارند پس تا میتوانید وبسایتی سازمان یافته تر و با درک آسانتر داشته باشید تا بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند به عمق و حقیقت محتوای سایت دست یابند.

تولید محتوای سایت

۲_مطالب را طبق دستور زبان بنویسید.

هیچ فردی مایل نیست مقاله ای با الفاظ محاوره ای و خیلی رسمی بخواند هرچند کوتاه ولی مطمئنا خسته کننده خواهد بود مطالب باید یا کاملا دوستانه یا غیر رسمی به کار گرفته شوند تا تاثیر مستقیم روی بازدید کنندگان داشته باشد از ضمایری مانند ” ما ” “شما” کمک بگیرید که تاثیر خیلی خوبی خواهند داشت.

تولید محتوای سایت

۳_اجتناب از اصطلاحات متعلق به یک لهجه خاص

از کلمات و اصطلاحاتی که بازدیدکنندگان نمیتوانند معنای آن را تشخیص دهند استفاده نکنید ! از اصطلاحات آشنا و عامیانه کمک بگیرید یا اگر از اصطلاح خاصی استفاده میکنید حتما متن آن کلمه را به صفحه ای  که درباره آن توضیح داده شده لینک دهید (هایپرلینک کنید)

تولید محتوای سایت

۴_تمامی اطلاعات مربوطه را ارائه دهید.

وقتی که افراد در وبسایت شما شروع به جستجو میکنند دنبال پاسخی برای سوالات خود هستند اگر وبسایت شما نتواند به سوالات پاسخگو باشد طبیعی است که بازیدکنندگان ناچارا به دنبال جواب ، در وبسایت های دیگر خواهند بود، پس تمامی اطلاعات را دقیق و شفاف ارائه دهید در اینصورت میتوانید تاثیر جدی و زیادی در جذب بازدیدکنندگان داشته باشید.

گروکشی

۵_گرو کشی نکنید !

بازدیدکنندگان به دنبال سردرگمی نیستند آنها دوست دارند همه چیز به همان نحوی که هست با شفافیت و صداقت ارائه شود . همه ی ابزارهای خود را روی میز بچینید تا بازدیدکنندگان خودشان تصمیم و نتیجه گیری کنند ، بنده در بسیاری از سایت های ایرانی گرو کشی میبینم ! یعنی به اجبار ، از کاربر ایمیلی برای خواندن ادامه مطلب دریافت خواهند کرد ! این کار به کاربران حس خوبی نمیدهد ! آنها خودشان باید مایل باشند تا ایمیلشان را .در اختیار شما قرار دهند.

خلاصه مطالب در صفحه اصلی

۶_خلاصه ای از مطالب در صفحه اصلی قرار دهید

از آنجایی که صفحه اصلی شما رایج ترین نحوه ورود به وبسایت میباشد سعی کنید در صفحه اول خلاصه ای از مطالب و محتوای موجود را ارائه دهید تا مشتری سریع تر بفهمد در چه سایتی است در غیر اینصورت خیلی زود حوصله اش سر میرود و از وبسایت شما خارج میشود.

لندینگ پیج و صفحه فرود

۷_صفحات فرود یا لندینگ پیج منحصر به فرد برای مطالب خاص داشته باشید

شاید شما تمامی مطالب سایتتان را در یک قالب قرار دادید و هیچ مطلبی از نظر ظاهری از هم تفکیک نشده، بنظرم این استراتژی خوبی نمیرسد ؛ اگر برای موضوعات خاص یک صفحه منحصر به فرد ایجاد کنید این صفحات با سرعت بیشتری روی افراد تاثیر خواهند گذاشت این رویکرد هدفمندی است که بازدیدکنندگان به راحتی میتوانند به مطالب اختصاصی و مد نظر خود دست پیدا کنند.

۸_اجازه دهید تصاویر به مطالب شما کمک کنند.

استفاده از تصاویر

عکس های زیبا ، واقعا زیبا هستند ! ولی هر عکسی کارایی های خاص خود را دارد حتما از عکس های مربوط به موضوع محتوا در وبسایت خود کمک بگیرید. بهترین نوع تصاویر ، عکس هایی هستند که خودتان از محصولاتتان گرفته اید ، این یک حس اعتماد به بازدیدکنندگان شما میدهد و بازدیدکنندگان و مشتریان متوجه میشوند دقیقا چه  چیزی را از چه کسی خریداری میکنند.

تولید محتوای اعتماد سازی

۹_محتواهای اعتماد سازی بسازید

حتما در وبسایت خود از اطلاعاتی که به نوعی بتواند اعتماد مشتریان را جلب کند استفاده کنید .برخی از این اطلاعات شامل  نوع خدمات , سال فعالیت شرکت , دستاوردهای مهم شرکت ، مجوز ها و حتی در صورت لزوم از عکس بنیانگذار کمک بگیرید.سعی کنید حتما صفحه ای برای نظر سنجی اختصاص دهید،همینطور نظرات بازدیدکنندگان را حفظ کنید مشتریان از شرکت هایی که کاملا مورد اعتماد هستند خرید میکنند.

بروزرسانی وبسایت

۱۰_وبسایت خود را بروزرسانی کنید

اگر بازیدکنندگان متوجه شوند که وبسایت شما به روز نیست یا دیر به دیر به روز میشود ، کم کم از اعتبار سایت شما کاسته خواهد شد حتما سایتتان را بصورت مرتب بروزرسانی کنید و اطلاعاتی که منسوخ شده اند را حذف کنید . این قسمت را حتما رعایت نمایید.

طراحی ساده وبسایت

۱۱_در محتوای خود از یک طراحی ساده استفاده کنید

همه افراد از جمله باردیدکنندگان میخواهند وبسایتی تمیز , ساده , سازمان یافته ، با دسترسی آسان ببینند . آنها باید ببینند محتوا از کجا شروع و در کجا تمام میشود ، اگر از قسمت بندی محتوا در پست هایتان استفاده میکنید حتما این نکته را مد نظر داشته باشید.

اطلاعات تماس در وبسایت

۱۲_اطلاعات تماس خود را ارائه دهید

حتما اطلاعات و مشخصات تماس خود را در چندین قسمت مختلف وبسایت خود ارائه دهید به نحوی که با یک کلیک ساده بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند در غیر اینصورت ممکن است بازیدکننده ای از تماس با شما ناامید شده و شما وی را برای همیشه از دست دهید.

۱۳_فرم ها را ساده بگیرید

از فرم هایی استفاده کنید که مشخصات دقیق و جزیی بازیدکنندگان را نخواهد . اکثر افراد از اینکه بخواهند اطلاعات خود را دقیق ارائه دهند متنفر هستند پس از فرم های ساده با چند سوال اساسی کمک بگیرید . یا پاسخگویی به قسمت سوالات حساس و شخصی مثل شماره همراه را اختیاری کنید.

 

در نظر گرفتن تقاضا

۱۴_تقاضای افراد را در نظر بگیرید

از بازیدکنندگان و مشتریان خود بپرسید مایلند چه چیزی در وبسایت ارائه دهید بعد از اینکه آنان پیشنهادات خود را بیان کردند حتما تقاضا را به واحد مربوطه برسانید ، با اینکار شما برای بازدیدکنندگانتان ارزش قائل شدید، و “آنها بیش از پیش شما را دوست خواهند داشت.”

خطای نگارشی محتوا

۱۵_محتواها را بدون کم و کاست و بدون خطای نگارشی ارائه دهید

اشتباهات املایی و گرامری متعلق به افراد آماتور است و جلوه خوبی ندارد حتما بعد از نوشتن مطلب دوباره در صدد بررسی برآیید یا از یک ویرایشگر حرفه ای کمک بگیرید تا محتواها را دقیق تر بررسی نماید.

در دنیای اطلاعاتی امروز بازدیدکنندگان تقریبا بی صبر هستند ، آنها عاشق سرعت عمل به همراه اطلاعات دقیق هستند ،  برای تاثیر بیشتر ، حتما اطلاعات دقیق ، واقعی و بروز در محتوایتان به کار بگیرید.به یاد داشته باشید تمامی مشتریان فقط انتظار شنیدن و دیدن حقایق را دارند نه بیشتر ! پس صادق باشید و بیشتر سعی کنید از عناوینی در جهت تولید محتوا استفاده کنید که قبلا به کار گرفته نشده اند.

همچنین در این مقاله وب اپراتور به ۶ اشتباه پرتکرار در تولید محتوای سایت پرداختیم ، پیشنهاد میکنم این مقاله را از دست ندهید.

اگر سوال یا تجربیاتی در این زمینه دارید ، لطفا آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.


فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.