Warning: mysqli_num_fields() expects parameter 1 to be mysqli_result, boolean given in /home/webopera/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 3182
نکات طلایی در نوشتن متا تگ توضیحات یا Meta Description – ⋆ وب اپراتور ⋆

نکات طلایی در نوشتن متا تگ توضیحات یا Meta Description

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

نکاتی که در نوشتن متا تگ توضیحات هنوز نادیده می‌گیریم

سئوکار، تکنسین، مدرس کنکور، محافظ و هر شغلی دیگری که داشته باشید، وقتی یک نفر از شما در خصوص کارتان سؤال می‌پرسد، سعی می‌کنید که در چند جمله توضیح بدهید تا درک کلی از شغل شما را به دست بیاورد. شما در توضیح خود سعی می‌کنید تا چند اصطلاح کلیدی شغلتان را به کار ببرید که بیشتر از همه توجه مخاطبتان جلب کند و هم ماهیت اصلی را نشان دهد.

این توضیح را ازآن‌جهت دادیم تا با ماهیت مطلبی را که در ادامه قصد بیان آن را داریم، بهتر آشنا شوید. فرض کنید مطلبی را برای یک سایت نوشته‌اید و قصد دارید که به کاربران در دو خط با چند عبارت کلیدی توضیح بدهید که ماهیت و موضوع اصلی مطلب شما در چه خصوصی است. این توضیح به غیر اینکه باید برای کاربران مفید باشد تا با خواندن آن متوجه شوند که مطالب موجود در سایت آیا مطابق با پاسخ سوال آن ها است یا خیر؛ برای گوگل اهمیت چند برابری را دارد. این نوع توضیحات را در متاتگ توضیحات قرار می‌دهیم.

 

متاتگ توضیحات

متا تگ‌ چیست ؟

اما قبل از اینکه وارد بحث متا تگ توضیحات بشویم، در خصوص خود متا تگ باید بدانیم.

متا تگ‌ها دستورات HTML هستند که اطلاعات صفحه وب را در خود نگه می‌دارند در واقع مانند شناسنامه آن می‌باشند و گوگل با بررسی آن‌ها، ماهیت و جنس صفحه را شناسایی می‌کند.

متا تگ توضیحات چیست؟

متا تگ توضیحات همانند توضیح بالا است. یک کد خط HTML است که شما در آن توضیحاتی در خصوص موضوع اصلی مطلب برای کاربر و گوگل می نویسید.

نمایش متا تگ توضیحات چگونه است؟

شما وقتی عبارتی در گوگل جستجو می‌کنید، ده لینک در هر صفحه به شما نمایش داده می‌شود. ساختار هر لینک به این صورت است که اول عنوان مقاله یا سایت و دوم آدرس لینک صفحه و زیر آن نوشته‌های متا تگ توضیحات را نمایش می‌دهد.

همچنین این متا تگ، در هنگامی که شما لینک صفحه را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، نمایش داده می‌شود.

متاتگ توضیحات

 

متاتگ توضیحات از دو جهت اهمیت دارد؟

  • گوگل توجه ویژه‌ای به متا تگ دارد و یکی از معیارهای اصلی برای جستجو عبارت و کلماتی که شما در باکس جستجو وارد می‌کنید تا نمایش دهد، این متا تگ است.
  • این توضیحات تاثیر ویژه ای در انتخاب کاربران برای کلیک روی لینک دارد. کاربران با خواندن عنوان متا و توضیحات متا تصمیم می‌گیرند که آیا مطالب این لینک متناسب با پاسخ نیاز آن‌ها است یا خیر.

اما چه نکاتی را باید در نوشتن متا تگ توضیحات یا توضیحات متا در نظر بگیریم؟

  1. مقدار مجاز کاراکتر را رعایت کنید.

تعداد کاراکترهای متا تگ توضیحات محدود است. قبلاً تعداد کاراکترهای مجاز ۱۶۵ بود ولی به‌تازگی و از ماه پیش، گوگل این تعداد را به ۳۲۰ افزایش داده است. گوگل تعداد کاراکترهای بیشتر را در صفحه‌نمایش جستجو به‌صورت نقطه‌چین نمایش خواهد داد که این می‌تواند تأثیر منفی در سئو سایت شما داشته باشد.

اطلاعات نکمیلی در مورد افزایش تعداد کاراکترهای توضیحات متا

  1. به کار بردن کلمات کلیدی.

مهم‌ترین بخش، به کار بردن کلمات کلیدی در بخش متا تگ توضیحات است.

 

دو نکته را در نوشتن توضیحات متا در نظر داشته باشید:

  • سعی کنید به‌طور متوسط دو بار کلمه کلیدی اصلی را به کار ببرید، مخصوصاً اینکه تعداد کاراکترهای آن افزایش پیداکرده است، دست شما در به کار بردن تعداد کلمات بازتر شده است.
  • کاربرپسند بنویسید یعنی کاربر با خواندن آن‌ها متوجه موضوع مطلب اصلی سایت شما شود.

 

  1. خوانا باشد و مطابقت داشتن با متن اصلی

همان‌طور که گفتیم، نوشته متا تگ باید برای کاربر قابل‌فهم و خوانا باشد تا بر روی آن کلیک کند و وارد سایت شما شود. به‌جای اینکه متن اصلی از متن را کپی کرده و داخل آن قرار دهید، در توضیحات بنویسید که چرا کاربر باید بر روی این لینک کلیک کند؟ شما چه مطلبی در این صفحه نوشته‌اید؟

همچنین مسئله دیگر اینکه، متن توضیحات با آنچه واقعاً شما در صفحه قرار داده‌اید، مطابقت داشته باشد.کاربر وقتی وارد سایتی شود که بین این دو تضاد وجود دارد، سریعاً سایت را ترک می‌کند. ترک سریع سایت یعنی بانس ریت بالا و این مسئله ازنظر گوگل جریمه به همراه خواهد داشت.

اطلاعات تکمیلی در مورد بانس ریت bounce rate

 

  1. سعی کنید بخش توضیحات را بنویسید

سعی کنید مطلبی برای این بخش بنویسید. اگر خالی قرار دهید، خود گوگل بیشتر قسمت‌های ابتدایی متن را کپی کرده و داخل آن قرار می‌دهد. در قسمت‌های ابتدایی هم کمتر در خصوص موضوع صحبت شده و بیشتر مقدمه است و اصولی نوشتاری و سئویی بر اساس متن مانند به کار بردن کلمات کلیدی و خوانا بودن، کمتر مورد رعایت قرارگرفته است.

 

  1. استفاده خدمات شرکت‌های تولید محتوا

تعدادی از شرکت‌های سئو و تولید محتوا ، به غیر اینکه مسئولیت بهینه‌سازی سایت و محتوای شما را بر عهده می‌گیرند، آپلود کردن متن‌ها را هم قبول می‌کنند. آن‌ها به اصول محتوای نویسی بر اساس سئو و چگونگی نوشتن متا تگ‌ها مهارت دارند و اگر شما هیچ آشنایی با این متا تگ‌ها ندارید، توصیه می‌کنیم که حتماً این خدمات را به یک شرکت معتبر بسپارید.

[تعداد: 2    میانگین: 5/5]

فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم -متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.