نکات طلایی و متحول کننده سئو صفحه فرود

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

همه آن‌هایی که در زمینهٔ دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنند، با اصطلاح صفحه فرود آشنایی کامل دارند.صفحه فرود اولین صفحه‌ای است که کاربر توسط آن وارد سایت شما می‌شود؛ حالا این می‌تواند صفحه اصلی، معرفی محصولات یا بلاگ باشد و این بستگی به هدف، استراتژی و نوع کلمه کلیدی شما دارد.

دغدغه اصلی متخصصین سئو از همین‌جا شروع می‌شود؛

چگونه سئو صفحه فرود موردنظر خود را بهینه کنیم؟

یک سایت فقط یک صفحه فرود یا همان لندینگ پیج ندارد؛ بلکه همان‌طور که گفتیم، هر صفحه بسته به نوع هدف آن برای خودش یک لندینگ پیج به‌حساب می‌آید و این شما هستید که باید آن را نسبت به سایت رقبای خود بهینه کنید تا بتوانید بازدید بیشتری را به سمت خود جذب کند؛ اما چگونه؟

در ادامه قصد داریم تا چند تکنیک طلایی و اصلی بهینه‌سازی صفحات فرود سایت را بیان کنیم. رعایت این نکات برای هر متخصص سئویی لازم و حیاتی است؛ حتی اگر هم درزمینهٔ بهینه‌سازی سایت فعالیت نمی‌کنید و قصد آشنایی دارید، بازهم خواندن این مقاله به شما کمک میکند.

صفحه فرودی موفق است که هدف و نیاز کاربر وارد شده به آن را به‌درستی برآورده کند. اگر کاربر نتواند با صفحه فرود شما ارتباط خوبی برقرار کند، سریعاً آن را ترک خواهد کرد.

نکات بهینه‌سازی صفحه فرود سایت

  1. تحلیل کنید

اولین قدم فعالیت در دنیای اینترنت تحلیل قبل از شروع به کار است. باید اول صفحه‌ای که قرار است کاربر با آن وارد سایت شما شود را تحلیل کنید.اما در این تجزیه تحلیل چه ویژگی‌هایی را باید در نظر بگیریم:

  • هدف اصلی سایت چیست؟
  • بیشتر ورودی سایت از چه طریقی است؟ گوگل ، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات اینترنتی و غیره
  • چه چیزی قرار است که به کاربر در آن صفحه ارائه دهیم؟
  • ویژگی کاربران یا مخاطب هدف

اجازه دهید که با یک مثال این مورد را بهتر توضیح دهم:

” فرض کنید که شما یک فروشگاه اینترنتی روسری را راه‌اندازی کردید و قصد انتخاب یک صفحه فرود اصلی برای سایت خود را دارید. با توجه به اینکه سایت شما فروشگاهی است و ازآنجا تبلیغ و فروش اقلامی هم مانند روسری بیشتر در شبکه‌های اجتماعی جواب می‌دهد و همچنین اینکه مخاطبان اصلی بانوان و دختران جوان بوده، پس بهتر است که اول‌ از همه صفحات محصولات خود را به‌عنوان لندینگ پیج اصلی انتخاب کرده و لینک آن‌ها را نشر دهید تا کاربر از طریق این صفحات وارد سایت شما شده و همچنین سایت‌هایی را برای تبلیغ انتخاب کنید که مخاطبان اصلی یعنی بانوان در آنجا بیشتر وقت خود را سپری می‌کنند.”

چنین تحلیل‌هایی به شما کمک می‌کند تا هم لندینگ پیج اصلی را به‌درستی انتخاب و اولویت‌بندی کنیدو هم مخاطبان هدف را دقیقاً شناسایی کنید، بسته به نوع مخاطب و هدفتان ، طراحی مناسبی را انتخاب کنید تا بهتر بتوانید برای فعالیت خود استراتژی مناسب بنویسید.

  1. با گوگل آنالیتیک کار کنید

صفحه فرود را باید همیشه مورد آزمایش قرار دهید. شما باید متوجه شوید که آیا صفحه فرود شما در جذب کاربر و هدایت آن به دیگر صفحات موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر. بهترین راه، استفاده از ابزار گوگل آنالاتیک است و یکی از معیارهای اصلی برای مناسب بودن صفحه فرود، بررسی بانس ریت و time on page است. هرچه بانس ریت صفحه بالا و time on page پایین باشد یعنی اینکه کاربران بعد از ورود،محتوای آن را مغایر با مورد جستجوی خود دانسته و نتوانستند ارتباط مناسبی برقرار کنند و سریعاً آن را ترک کردند که در این صورت باید سریعا کلمات کلیدی صفحه فرودتان را بهینه سازی کنید.

  1. سئو صفحه را درست کنید

بیشترین ورودی صفحات از طریق گوگل است و گوگل صفحاتی را که اصول و تکنیک‌های سئو را به‌خوبی رعایت کرده باشند، در نتایج اول خود جای می‌دهد.

اصول و تکنیک های افزایش رتبه صفحه زیاد است؛ اما اگر قصد معرفی موارد اصلی را داشته باشیم، در حالت کلی می توانیم موارد زیر را به کار ببریم:

  • ساختاربندی درست سایت و استفاده صحیح از تگ‌های جدید HTML5 و تگ های H در طراحی
  • استفاده از کلمات کلیدی اصلی در مکان‌های مهم مانند عناوین بلاگ، نام محصولات و غیره
  • توجه ویژه به متا تگ‌های عنوان و توضیحات
  • افزایش سرعت سایت (اگر سرعت بارگذاری یک سایت طولانی باشد، کاربر سریعاً آن را ترک می‌کند و به بررسی دیگر سایت‌ها می‌پردازد.)
  • استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی مناسب
  • استفاده از عکس‌های باکیفیت و با حجم کم
  • رسپانسیو باشد (یکی از معیارهای اصلی گوگل برای امتیازدهی به صفحات سایت‌ها واکنش گرا بودن آن است و در صورت نداشتن چنین خاصیتی آن را جریمه می‌کند.)
  • گرفتن گواهی امنیت SSL برای سایت های فروشگاهی
  1. محتوای ویدئوی را فراموش نکنید

تا چند سال دیگر محتواهای ویدئویی جایگزین بقیه انواع محتوا می‌شوند و آن‌هایی می‌توانند در حوزه بازاریابی اینترنتی و فروش موفق باشند که از ویدیو برای تبلیغ کسب‌وکار و محصولات خود استفاده ‌کنند.

به عبارتی دیگر کاربران بیشتر جذب صفحاتی می‌شوند که از فیلم برای ارائه مطالب خود استفاده می‌کنند، از طرفی دیگر هم به دلیل بی‌حوصله‌تر شدن مردم و افزایش مشغله و کمبود وقت آن‌ها، کمتر برای خواندن مطالب متنی وقت می‌گذارند و ترجیح می‌دهند تا مفهوم اصلی را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنند و چه روشی بهتر از تولید یک ویدئو !

صفحات دارای ویدئو بیشتر از همه مورد نشر در اینترنت قرار می‌گیرند و این به شما در افزایش رتبه صفحه فرود کمک بسیاری خواهد کرد.

  1. شبکه‌های اجتماعی را دریابید

رعایت اصول سئو در طراحی سایت و نوشتن محتوای سئو شده ، فقط یکی از موارد افزایش رتبه و بهینه سازی صفحه فرود است.

ازآنجاکه امروزه بیشتر فعالیت مردم در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود، ازاین‌رو این پلتفرم‌ها بهترین بستر برای هر کسب‌وکاری به‌منظور برندینگ و دریافت بک لینک  بیشتری برای صفحات فرود است؛ فقط باید اول‌ازهمه بسته به نوع فعالیت و کاربران خود، شبکه مناسب را انتخاب کرده و دوم اینکه نحوه فعالیت مناسب در آن را بدانید.

در آخر بلاگ یا معرفی محصول خود دکمه به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را قرار دهید و کاربران را ترغیب کنید که در صورت پسند کردن صفحه، آن را با اشتراک‌گذاری به دوستان خود معرفی کنند. به این صورت می‌توانید میزان بازدید صفحه فرود را افزایش دهید.

  1. محتوای باکیفیت قرار دهید

کاربران به دنبال محتوای باکیفیت هستند؛ یعنی محتوایی که در کوتاهترین زمان به آن‌ها مطلب یا نکته‌ای را آموزش دهد.گوگل هم به سایت هایی که اقدام به تولید محتوای باکیفیت و ناب می‌کنند، اهمیت ویژه‌ای داده و رتبه بالایی را برای آن‌ها اختصاص می‌دهد. از طرفی دیگر، چنین نوع محتواهایی بیشتر از همه مورد اشتراک‌گذاری قرار می‌گیرند و خود این مسئله، همان‌طور که در مورد قبل گفتیم، باعث افزایش میزان بازدید می‌شوند.

ولی سؤالی که همیشه وجود دارد، این است که منظور از محتوای باکیفیت چیست؟ یا بهتر بگوییم که محتوای باکیفیت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  • مطابق با نیاز کاربر باشد و بتواند پاسخ خود را در آن پیدا کند.
  • اصول نگارشی را رعایت کرده باشد.
  • قابل‌فهم و خواندن باشد.
  • یک نکته جدید را آموزش دهد.
  • کپی نباشد.

صفحه فرود از صفحات اصلی و کلیدی هر سایت بشمار میرود که با رعایت نکات بالا میتوانید بازدید صفحات فرودتان را تا حد زیادی افزایش دهید.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستممتخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.