ویژگی های یک بازاریاب محتوایی موفق چیست

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

بسیاری از کسب‌وکارها، بازاریابی محتوا را به‌ عنوان بخشی از استراتژی خود به کار می‌برند و به دنبال استخدام یک بازاریاب محتوایی موفق هستند. اما چنین موضوعی به معنای آن نیست که تمام محتوایی که تولید می‌کنند، ارزشمند است.

به نظر شما:

چه چیزی ما را به یک بازاریاب محتوایی موفق تبدیل می‌کند؟

ویژگی‌هایی وجود دارد که باید قبل از دست بردن به کیبوردتان،درخود تقویت کنید:

اشتیاقبازاریاب محتوایی موفق اشتیاق

هرکدام از ما می‌تواند درباره تمام چیزهایی که تولیدکنندگان محتوا باید (برای جذب و حفظ مشتریان) انجام دهند، صحبت کند. اما مهم‌ترین آن‌ها رغبت و اشتیاق به‌انجام کار است. برخی بازاریابی محتوایی را یک کار پرزحمت و طاقت‌فرسا می‌دانند. یک بازاریاب محتوایی موفق، باید با خرسندی به منبع اطلاعاتی مشتریان فعلی و احتمالی (درآینده) تبدیل شود و بازاریابی محتوایی را تنها یک شغل و وظیفه نبیند. متاسفانه بسیاری از شرکتهای بزرگ، از این افراد پرشور و باانگیزه محروم‌اند.

ایمان

ایمان، به شما زندگی و قدرت می‌بخشد. این‌که بخواهید به یک متخصص تبدیل شوید یک چیز است و این‌که به داشتن چنین توانمندی درخودتان باور داشته باشید چیز دیگری ‌است. برای این‌که در حیطه کاری خود تخصص پیداکنید، باید خود را باور داشته باشید و سپس وقت و انرژی خود را صرف کار کنید.

دانش تخصصی

بازاریاب محتوایی موفق دانش

دانش عمومی هرچه قدر هم که زیاد و متنوع باشد، به کارتان نمی‌آید. نداشتن دانش تخصصی یک ضعف  بزرگ است. محتوای تولیدی شرکت باید دربردارنده منابع و مطالب مرتبط باشد و نه هرآنچه که به دست‌تان رسید. چنان‌چه مایلید به یکی از افراد به‌نام و متخصص در حرفه خود تبدیل شوید که همه  به چشم مشاور و صاحب نظر به او نگاه می‌کنند، باید حرف خاصی برای گفتن داشته باشید. برای رسیدن به تخصص، باید با مشکلات و کمبودهای مشتریان آشنا شوید تا در کارخودتان و زندگی مشتری‌تان تفاوتی ایجاد کنید. شما معرف شرکت‌تان هستید پس باید اهدافتان را بشناسید و روی آن‌ها تمرکز کنید. اگر به دنبال کار ویژه‌ای هستید و تجارت بزرگی را در سردارید، باید استراتژی‌های محتوایی متنوعی را برای مخاطبان گوناگون در نظر بگیرید و نه یک موضوع کلی که به کار کسی نیاید زیرا اگر بخواهید یک چیز همه‌گیر بنویسید (بدون درنظرگرفتن نیازها)، درواقع انگارهیچ چیزی ننوشته‌اید!

تخیل

بازاریاب محتوایی موفق تخیل

یک بازاریاب محتوایی موفق تخیل قدرتمندی دارد. برای تولید محتوا، شما باید ذهن‌تان را به کارخانه خلاقیت و تولید ایده تبدیل کنید. به‌دنبال راه‌های نو و خلاقانه بروید تا به محبوبیت برندتان بیافزایید. از قدرت تخیل‌تان استفاده کنید تا ایده بگیرید. محتوای خود را با مهارت‌های داستان‌گویی (شنیداری، دیداری یا متنی) همراه کنید. همچنین، هرازگاهی محتوای اولیه (پست وبلاگ، خبرنامه و پادکست) را با مستندات، کتاب‌ها یا اینفوگرافیک همراه کنید.

سازگاری

برای تبدیل شدن به یک بازاریاب محتوایی موفق به دنبال یک راه خاص و منحصربه‌فرد نباشید بلکه از تمام منابع درونی و بیرونی که در دسترس‌تان قراردارد کمال استفاده را ببرید. خود را با تمام اعضای گروهی که برای پیاده کردن طرح، به کمک‌شان نیاز دارید هماهنگ کنید. تولید محتوا یک کارجمعی است و مشارکت همه را می‌طلبد.

تصمیم‌گیری

بازاریاب محتوایی موفق تصمیم

دشمن تصمیم‌گیری، تعلل و پشت گوش انداختن است که باید با آن مقابله کنید . افراد ناموفق، یک ویژگی عمده دارند. آن‌ها خیلی دیر و به‌سختی تصمیم می‌گیرند و درنهایت هم سرحرف خود نمی‌مانند و به‌سرعت تغییر عقیده می‌دهند اما یک بازاریاب محتوایی موفق، به‌سرعت تصمیم‌گیری می‌کنند و به‌تدریج و در صورت لزوم درآن تغییراتی ایجاد می‌کنند.

پس اگر می‌خواهید جزء دسته دوم باشید، باید از این رویکرد استفاده کنید.

پایداری

موفقیت یک شبه به‌وجود نمی‌آید و بازاریابی محتوایی هم از این قاعده مستثنی نیست. پیشرفت در بازاریابی، به‌تدریج صورت می‌گیرد مثلا: نمی‌توانید از همان ابتدا تعداد بازدیدهای بالایی را انتظارداشته باشید. بسیاری از برندها ابتدا کارشان را پرقدرت آغاز می‌کنند و دست به تولید خبرنامه، وبلاگ، ویدیو یا پادکست میزنند. اما فقط چند ماه دوام می‎آورند و زود خسته میشوند.  بزرگترین دلیل شکست بسیاری از کسب‌وکارها این است که به‌سادگی ناامید و سپس متوقف می‌شوند. اگر به‌دنبال یک سرمایه گذاری بلندمدت هستید که سال‌ها برای‌تان باقی بماند، رویکرد بازاریابی محتوایی را انتخاب کنید و بدنبال نتایج فوری و آنی هم نباشید. مطمئنا ساده نیس مخصوصا در کسب‌وکارهای بزرگ زیرا ممکن است بارها زمین بخورید اما نتیجه بخش است.

هنوز رای ثبت نشده

برای بهبود این صفحه نیاز به امتیاز شما داریم.


فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص و مدرس سئو - بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad.seo / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.