چرا سئو کارها باید به برند اهمیت دهند ؟

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

برند یا همان نام تجاری روی سئو کل سایت تاثیر گذار است.در این محتوا میخواهیم توضیح دهیم که چرا برند از این نظر دارای اهمیت است و چرا نباید ما سئو کارها آن را نادیده بگیریم.البته بنظر من سئو را میتوان یک عمل برندینگ آنلاین هم در نظر گرفت . چرا که در بسیاری از موراد این ما هستیم که با نمایش دادن بعضی از چیزها روی ذهن مخاطب تاثیر گذار هستیم.

اما چگونه میتوانیم از اطلاعات آماری پنل وبمستر برای بهبود و تاثیر نقش برند شرکت روی مخاطب آگاه شویم . با ما در این محتوا همراه باشید.

طریقه شناسایی ترافیک سایت با استفاده از نام برند

قبل از اینکه به این سوال پاسخ بدهم میخواهم مثالی برای شما بزنم .تابحال به این توجه کرده اید که بعضی از کاربران اینترنتی وقتی جستجویی دارند نام برند را هم همراه اون جستجو استفاده میکنند ؟

برای مثال : خرید دستکش دیجیکالا خرید موبایل دیجیکالا

شاید خود شما هم تابحال اینگونه جستجو کرده اید.این گونه جستجو تاثیر شگرفی بر سئو سایت دیجیکالا خواهد داشت ! اما چه میشود که کاربران سایت ما هم روزی اینچنین جستجوی خودشان را انجام بدهند ؟

چگونه تعداد ورودی ها از نام برندمان را مشخص کنیم ؟

  1. به پنل وبمسترتولز یا همان کنسول جستجوی خود بروید.
  2. وارد بخش Perfomance شوید.
  3. در نوار بالایی یک New – Query باز کنید.
  4. نام برندتان را به انگلیسی و فارسی وارد کنید و بگذارید گوگل آن را برای شما فیلتر کند.

پیداکردن نام برند در کنسول گوگل

  • اگر نتیجه ای برای شما یافت نشده باشد یعنی اینکه کسی آدرس سایت شما را در انتهای جستجوی خودش نزده است.پس باید روی برندتان کمی تمرکز بیشتر کنید و دریابید که کجای کارتان را درست انجام نداده اید یا در چه بخشی کم کاری شده است. آن بخش ها را تقویت کنید تا بتوانید تاثیر خوبی روی مخاطبانتان داشته باشید.

 

  • اما اگر نتایجی که برای شما آمده باشد جزئی باشد ،‌شما تازه اول راهید و باید این نوع جستجو ها را بیشتر کنید. پس سعی کنید بیشتر روی نام برندتان تمرکز کنید چرا که سئو سایتتان را میتواند در این مرحله متحول کند.

 

  • اگر تعداد ورودی های برند شما بالاست قطعا شما سایتی موفق از لحاظ برندینگ محسوب میشوید و علاقه مخاطبان به نام تجاری شما بسیار زیاد میباشد.

 

چطور میتوانیم در ذهن مخاطب تاثیر داشته باشیم ؟

جالب است بدانید طبق نظرسنجی ها ۷۰٪ مردم روی برندی کلیک میکنند که در صفحات جستجو از بقیه شناخته تر است ! اما اگر بقیه کاری را انجام داده اند پس شما هم میتوانید.

راه هایی که میتوانید برندتان را پررنگ تر کنید در ذهن مخاطب :

  1. در محتوایتان اسم برندتان را بیاورید. اما به گونه ای نباشد که مخاطب را اذیت کنید و در متن با تعداد زیاد این را بکار بگیرید. بلکه هرچه کمتر اسم برند را بیاورید تاثیر گذاری آن بر روی ذهن مخاطب بیشتر است.
  2. مخاطبان یادشان میرود که چه به آنها گفته ای اما یادشان میماند چه حسی درونشان بوجود آورده اید. سعی کنید با دادن یک گیفت به ایمیلشان در آ»ها حس خوب ایجاد کنید مانند دادن (بن تخفیف ، دانلود رایگان یک کتاب آموزشی و…)

  3. از گیمیفیکیشن استفاده کنید.این راهی است که بازدیدکننده مشتاق میشود بار دیگر روی سایت شما در نتایج کلیک کند تا دوباره تجربه جدیدی در سایت شما داشته باشد.

اگر راه دیگری برای ماندن در ذهن مخاطب میدانید برایمان از طریق نظرات پیغام بگذارید تا با نام سایت شما آن را به همه نشان دهیم.

 

هنوز رای ثبت نشده

برای بهبود این صفحه نیاز به امتیاز شما داریم.


فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص و مدرس سئو - بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad.seo / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.