چک‌ لیست‌های بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی در سال 2018

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

سال ۲۰۱۷ با همه فراز و نشیب هایی که در حوزه سئو و تبلیغات اینترنتی داشت، تمام شد. شاید کسب و کار شما در سال گذشته دستخوش پیشرفت آنچنانی نشد یا بالعکس، رشد قابل‌توجهی را به دست آورده باشید. نکته مهم این است که ما دیگر وارد ۲۰۱۸ شده‌ایم و این یعنی یک فرصت تغییر در استراتژی و برنامه‌ریزی برای بهبود آن.

یکی از روش‌های افزایش بازدید سایت که در سال گذشته که شاهد تغییرات زیادی در آن بوده‌ایم، بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی است.

به طور کل شبکه‌ های اجتماعی چند سالی است که دیگر جز جدایی‌ناپذیر زندگی اکثر مردم شده است و حتی کسانی هم که برای کسب‌وکار خود سایتی ندارند، از شبکه‌ های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و غیره برای فروش کالا و معرفی خدمات خود استفاده می‌کنند.

مسئله‌اینجاست که شبکه‌ های اجتماعی هیچ‌گاه از اول ثابت نبوده است و هرچند وقت یک‌بار به‌روزرسانی‌هایی در آن‌ها می‌شود و مخصوصاً در سال جدید، شاهد تغییرات گسترده‌ای در استراتژی آن‌ها بوده‌ایم. همچنین پیشرفت تکنولوژی و افزایش گوشی‌های هوشمند، باعث استفاده گسترده مردم از اینترنت موبایل شده است و بیشتر مردم برای ارتباط با یکدیگر، از همین شبکه‌ها استفاده می‌کنند.

در ایران، بیشترین شبکه‌هایی که مورداستفاده قرار می‌گیرد، اینستاگرام و تلگرام است.

اگر می‌خواهید که کسب‌وکار شما در سال جدید میلادی دوام بیاورد، باید استراتژی خود را با به‌روزرسانی های به وجود آمده، تغییر دهید. اگر برنامه سال گذشته شما مناسب بود، با اجرای چند ایده می‌توانید آن را از پیش بهتر کنید و اگر نتوانسته بودید که نتایج مورد دلخواه خود را به دست بیاورید، جای نگرانی نیست و در سال جدید این فرصت رادارید تا با برنامه‌ریزی مجدد، قدرتمندتر ظاهر شوید؛ اما چه‌کاری باید انجام دهید؟

ما سعی کرده‌ایم تا برای شما چک فهرستی از کارهایی که باید در سال ۲۰۱۸، برای بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی خود در نظر بگیرید را بنویسیم. دقت کنید که در این چک‌لیست بهتر است نتایج به‌دست‌آمده از سال گذشته را جمع‌آوری کنید و سپس به مقایسه و بررسی آن بپردازید تا بتوانید یک استراتژی جدید و بهتر بنویسید.

شبکه های اجتماعیچک‌لیست بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

  1. تحلیل کاربران

اولین مرحله، تحلیل کاربران است. آیا شما تا الآن کاربران خود را به‌درستی انتخاب کرده‌اید و آن‌ها به‌خوبی شناخته‌اید؟ آیا برنامه و استراتژی نوشته‌اید که به تجزیه‌وتحلیل و درنتیجه شناخت کاربران شما کمک کند؟ مطمئناً تا الآن شما توانسته کاربران جدیدی را به دست بیاورید. پس در اولین قدم به تحلیل مجدد آن‌ها بپردازید.

به طور کل هدف از تحلیل کاربران این است که چه مقدار از آنها مخاطب هدف شما هستند!

 

  1. تحلیل پلتفرم‌هایی که استفاده می‌کنید.

از چه قالب و پلتفرمی برای انتشار محتوای شبکه‌ های اجتماعی خود استفاده می‌کنید. این قالب تا چند درصد توانسته است مخاطبان حفظ و کاربران جدیدی را اضافه نماید. به‌هرحال باید این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از قالب تکراری باعث دل‌زدگی کاربران می‌شود و بهتر است که کم‌کم و نه یکهو آن را تغییر دهید.

  1. نرخ بازگشت سرمایه

به ازای تمام فعالیت‌ها و تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی انجام دادید، نرخ بازگشت سرمایه که ممکن است از طریق فروش یا گرفتن بازدید از طریق شبکه‌ های اجتماعی باشد را اندازه بگیرید و در این چند سال اخیر باهم مقایسه کنید.

  1. هدف و چشم‌انداز

مطمئناً هدف همه شرکت‌ها از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی این است که بتوانند بهترین بازخورد را بگیرند، اما برای رسیدن به این هدف باید آن را به هدف‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا در نهایت بتوانید به هدف اصلی برسید. هدف‌های سال قبل خود را از نکته نظر اینکه به آن‌ها رسیده‌اید یا خیر بررسی کنید.

  1. تقویم محتوا

اصولاً هرماه توصیه می‌شود که یک تقویم محتوا جدید ایجاد کنید و در سال جدید، تقویم محتوای قبلی خود را ارزیابی کرده و بعد از برطرف ایرادها، یک تقویم محتوا کلی برای سال جدید بنویسید.

تقویم محتوایی چیست؟ اطلاعات تکیمیلی در مورد تقویم محتوا

  1. تکرار پست‌های شبکه‌ های اجتماعی

هر شبکه اجتماعی در ساعتی خاص پربازدید است و استراتژی مخصوص را در زمان پست گذاری خود دارد. بر اساس بازخوردها و تجربیاتی که در سال قبل به دست آورید، تعداد پست‌ها و زمان انتشار آن‌ها موردبررسی قرار دهید و یک استراتژی دقیق برای تعیین زمان پست گذاری خود انتخاب کنید.

  1. بررسی محتوا

نوشتن محتوا بصورت یک نوع نگارش یا یک خط فکری خاص ، باعث دل‌زدگی کاربران می‌شود. سعی کنید که در سال جدید نکته ها یا تجربیات جدیدتان را در قالب تولید محتوای شبکه های اجتماعی تغییر دهید.

  1. بهینه‌سازی سئو

سئو مسئله‌ای است که همیشه باید به آن دقت داشته باشید. ممکن است که در سال قبلی تعدادی از صفحات سایت شما به خاطر فعالیت اشتباه در شبکه‌های اجتماعی مسدود یا اسپم شده باشد.که فایده ای برای سئو سایت شما ندارد.در سال جدید سعی کنید که این اشتباهات را انجام ندهید.

[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستممتخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.