گوگل پاندا چیست؟ ; الگوریتم پاندای گوگل ; وظایف گوگل پاندا
  • » الگوریتم پاندا » گوگل پاندا چیست؟ ; الگوریتم پاندای گوگل ; وظایف گوگل پاندا
  • گوگل پاندا چیست ؟ الگوریتم پاندای گوگل یکی از مهمترین الگوریتم های انتشار یافته از طرف موتور جستجوی گوگل میباشد . این الگوریتم از فوریه ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد . وظیفه اش شناسایی و تشخیص متن های کپی شده و متن های کم ارزش یا اسپم است . گوگل پاندا  تا به امروز بروزرسانی های زیادی را تجربه کرده است.

    انتخاب اسم پاندا برای این الگوریتم بسیار هوشمندانه بود چرا که پاندا هم میتواند مهربان باشد هم میتواند بسیار خشمگین شود . این شمایید که میتوانید پاندای گوگل را با سایتتان مهربان و یا خشمگین کنید .

    گوگل پاندا چگونه عمل میکند ؟ و چگونه آن را در سایت خودمان بکار ببریم ؟

    گوگل پاندا چیست؟

    به طور کل الگوریتم پاندا بررسی عامل های زیر را بعهده دارد که میتوانید با رعایت این شرط ها پاندا را با سایت خودتان مهربان کنید :

    ۱_افزایش زمان ماندگاری در سایت

    ۲_افزایش گردش کاربر در سایت

    ۳_کاهش فرار از سایت

    ۴_فعالیت در شبکه های اجتماعی

    ۵_برندسازی اینترنتی

    حال به بررسی معانی ۵ عامل این فرایند می پردازیم:

    ۱_افزایش زمان ماندگاری در سایت به چه صورت عمل میکند ؟

    یعنی زمانی که یک کاربر از طرف گوگل به سایت شما لینک میشود ، تا مدت زمانی که از سایت شما خارج شود مدت زمان ماندگاری گفته میشود که هرچه این زمان بیشتر باشد اعتماد گوگل به مطلب شما بیشتر میشود.یک سایت هوشمند میتواند با محتوای خوب و” UX , UI “خوب این زمان را بیشتر کند.

    ۲_افزایش گردش کاربر در سایت شما :

    بدین معنی است که آیا از نظر کاربران ، سایت شما و مطالبتان به انداز کافی جذاب میباشد یا خیر ! مشخص است ، اگر سایت شما و مطالبش برای کاربران جذاب باشد در سایت شما به گردش میپردازند و به مطالب و بخش های دیگر سایت شما نیز سرک میکشند ! این یکی از مهمترین عواملیست که گوگل با استفاده از الگوریتم پاندایش میتواند کیفیت سایت وکیفیت مطالب شما را تشخیص دهد.

    ۳_کاهش فرار از سایت :

    یعنی با استفاده از کلمات کلیدی مختص محتوا ، از فرار کاربر از سایتتان جلوگیری کنید…برای مثال اگر کاربری با جستجوی “دانلود آهنگ همایون شجریان ” به سایت شما منتقل شد ،صفحه ی “دانلود آهنگ سالار عقیلی” برای او باز نشود . چرا که کاربر سریعا صفحه سایت شما را میبندد و از سایت شما فرار میکند زیرا شما او را به هدفش نرساندید !پس به کلمات کلیدی ای که برای مطلبتان انتخاب میکنید دقت کنید که فقط مختص به همان مطلب باشد نه کل سایتتان.

    ۴_فعالیت در شبکه های اجتماعی :

    الگوریتم پاندای گوگل فعالیت سایت شما را در شبکه های اجتماعی تحسین میکند و امتیاز ویژه ای برای شما قائل خواهد شد.یعنی هر چه فعالیتتان در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد نزد گوگل اعتبار بیشتری خواهید داشت. پس این اصل مهم را دست کم نگیرید.

    ۵_برندسازی اینترنتی :

    یعنی تعداد طرفدارانی که سایت شما و یا برند شما دارد. حال گوگل از کجا متوجه میشود که سایت شما چه مقدار طرفدار دارد ؟ از ۲ روش

    روش اول : جستجوی اسم برند شما در گوگل است .

    روش دوم : تعداد کاربرانی که مستقیما به سایت شما وارد میشوند.

    این دو از روشهای شناخت برند شما توسط گوگل میباشد که هرچه بیشتر باشند گوگل نیز حساب ویژه ای روی شما باز خواهد کرد.

     

    بررسی دقیق الگوریتم پاندای گوگل

    [تعداد: 1    میانگین: 5/5]

    درود من فرزین اعتماد هستم تخصص من : +متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مشاور محتوا / +متخصص وبمستر تولز و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل)

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • به سوالات شما در کوتاهترین زمان پاسخ داده خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا