گوگل پاندا چیست؟با ۲۳ سوال ، از زبان خود گوگل پاندا را درک کنید!

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

الگوریتم پاندا گوگل

الگوریتم پاندای گوگل یکی از مهمترین الگوریتم های انتشار یافته از طرف موتور جستجوی گوگل میباشد . این الگوریتم از فوریه ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد . وظیفه اش شناسایی و تشخیص متن های کپی شده و متن های کم ارزش یا اسپم است . گوگل پاندا  تا به امروز بروزرسانی های زیادی را تجربه کرده است.

انتخاب اسم پاندا برای این الگوریتم بسیار هوشمندانه بود چرا که پاندا هم میتواند مهربان باشد هم میتواند بسیار خشمگین شود . این شمایید که میتوانید پاندای گوگل را با سایتتان مهربان و یا خشمگین کنید .

گوگل پاندا چگونه عمل میکند ؟ و چگونه آن را در سایت خودمان بکار ببریم ؟

به طور کل الگوریتم پاندا بررسی عامل های زیر را بعهده دارد که میتوانید با رعایت این شرط ها پاندا را با سایت خودتان مهربان کنید :

۱_افزایش زمان ماندگاری در سایت

۲_افزایش گردش کاربر در سایت

۳_کاهش فرار از سایت

۴_فعالیت در شبکه های اجتماعی

۵_برندسازی اینترنتی

بررسی ۵ وظیفه گوگل پاندا

افزایش زمان ماندگاری در سایت به چه صورت عمل میکند ؟

یعنی زمانی که یک کاربر از طرف گوگل به سایت شما لینک میشود ، تا مدت زمانی که از سایت شما خارج شود مدت زمان ماندگاری گفته میشود که هرچه این زمان بیشتر باشد اعتماد گوگل به مطلب شما بیشتر میشود.یک سایت هوشمند میتواند با محتوای خوب و” UX , UI “خوب این زمان را بیشتر کند.

افزایش گردش کاربر در سایت شما :

بدین معنی است که آیا از نظر کاربران ، سایت شما و مطالبتان به انداز کافی جذاب میباشد یا خیر ! مشخص است ، اگر سایت شما و مطالبش برای کاربران جذاب باشد در سایت شما به گردش میپردازند و به مطالب و بخش های دیگر سایت شما نیز سرک میکشند ! این یکی از مهمترین عواملیست که گوگل با استفاده از الگوریتم پاندایش میتواند کیفیت سایت وکیفیت مطالب شما را تشخیص دهد.

کاهش فرار از سایت :

یعنی با استفاده از کلمات کلیدی مختص محتوا ، از فرار کاربر از سایتتان جلوگیری کنید…برای مثال اگر کاربری با جستجوی “دانلود آهنگ همایون شجریان ” به سایت شما منتقل شد ،صفحه ی “دانلود آهنگ سالار عقیلی” برای او باز نشود . چرا که کاربر سریعا صفحه سایت شما را میبندد و از سایت شما فرار میکند زیرا شما او را به هدفش نرساندید !پس به کلمات کلیدی ای که برای مطلبتان انتخاب میکنید دقت کنید که فقط مختص به همان مطلب باشد نه کل سایتتان.

فعالیت در شبکه های اجتماعی :

الگوریتم پاندای گوگل فعالیت سایت شما را در شبکه های اجتماعی تحسین میکند و امتیاز ویژه ای برای شما قائل خواهد شد.یعنی هر چه فعالیتتان در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد نزد گوگل اعتبار بیشتری خواهید داشت. پس این اصل مهم را دست کم نگیرید.

برندسازی اینترنتی :

یعنی تعداد طرفدارانی که سایت شما و یا برند شما دارد. گوگل از جستجوی اسم برند شما چه تنها و چه حاوی کلمات کلیدی در موتور جستحویش متوجه این عامل میشود.

همچنین گوگل در وبلاگ رسمی اش برای اینکه به شما بگوید الگوریتم پاندا چگونه کار میکند ۲۳ سوال از وبمستران میپرسد که شما میتوانید با جواب دادن به آنها بررسی کنید که پاندا با سایت شما مهربان است یا خیر !

بررسی گوگل پاندا :

گوگل در سال ۲۰۱۱ پاندا را معرفی کرد و در وبلاگ خودش ۲۳ سوال مطرح کرد که هر وبمستر با جواب دادن به این سوالات به طور دقیق بفهمد که سئو سایتش از نظر گوگل پاندا چگونه است.

بررسی گوگل پاندا

با جواب دادن به این سوالات خیلی راحت نقاط قوت و ضعف سئو سایت خودتان را از نظر گوگل پاندا پیدا خواهید کرد.

۱_آیا می شود به مقاله شما اعتماد کرد ؟

داشتن یک لینک معتبر در مقاله به اعتماد گوگل پاندا به مقاله شما کمک خواهد کرد.

۲_آیا این مقاله توسط یک متخصص و یا علاقه مند به آن موضوع نوشته شده است ؟

۳_آیا مقالات سایتتان تکراری است ؟یا باهم تداخل دارند ؟

منظور آن سایت های اسپم می باشد.

۴_”برای سایت هایی که فروش محصول دارند” آیا خودتان اطلاعات کارت خرید خودتان را وارد سایتتان میکنید ؟”

خودتان به سایت خودتان اعتماد میکنید ؟ (در خرید باید از پروتکل امن استفاده شود HTTPS )

۵_آیا این محتوا از نظر املایی  ، نگارش ، خواناست یا دارای خطا می باشد؟

۶_آیا محتوای این سایت بر اساس نیاز خوانندگان نوشته شده است ؟ آیا برای بهینه سازی محتوا تلاشی کرده اید ؟

۷_آیا این مقاله شامل اطلاعات اصلی ، گزارشات اصلی ، بررسی های اصلی میباشد یا به دروغ نوشته شده ؟

۸_آیا صفحه ارائه شده ارزشش از دیگر صفحات جستجو شده با همین نام بیشتر است ؟

۹_چقدر روی کیفیت محتوای سایت کار شده است ؟

۱۰_آیا محتوای سایت شما هم همانند سایت های دیگر است ؟

کپی کردن مطالب ، در بررسی گوگل پاندا مطالب کپی کاملا مشخص میشود.

۱۱_آیا این سایت در موضوعی که به آن پرداخته است مرجع میباشد ؟

اگر سایت ورزشی دارید بررسی موزیک نکنید.

۱۲_”برای سرویس های وبلاگ دهی ” آیا از محتوایی که توسط افراد دیگر تولید میشود مراقبت و توجه کافی میشود ؟

۱۳_مقاله هایتان را به خوبی ویرایش میکنید یا فقط میخواهید در هم و برهم و با عجله به تولید محتوا بپردازید ؟

کیفیت محتوایتان را بالا ببرید

۱۴_”برای سایت هایی که خدمات بهداشتی عرضه میکنند” اگر کاربری از شما سوال بپرسد ، میشود به پاسخ شما اعتماد کرد ؟

گوگل به سایت های بهداشتی درمانی به سختی اعتماد میکند.

۱۵_آیا سایتتان در جایی با نام منبع معتبر ذکر شده است ؟

از آنهایی که مطالبتان را کپی میکنند بخواهید ذکر منبع کنند.

۱۶_آیا در مقاله هایتان توضیح کامل و جامع از یک موضوع میگذارید ؟

۱۷_آیا کاربر به تجزیه و تحلیل و بررسی مقاله هایتان علاقه نشان میدهد ؟

با نظر گذاشتن و رای دادن و …

۱۸_آیا این سایت از شما میخواهد که آن را مارک کنید و با دوستانتان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید ؟

۱۹_آیا در این مقاله تبلیغات زیادی استفاده شده است ؟ که در ظاهر آن تداخل ایجاد کرده و یا محتوای اصلی آن را بهم ریخته ؟

۲۰_آیا این مقاله در کتاب ، روزنامه ، یا مجله چاپ شده است ؟

۲۱_آیا مطالب کوتاه و بی اساس است یا دارای جزئیات مفید و خوب ؟

۲۲_آیا صفحات با دقت فراوان ساخته شده اند یا با بی توجهی به جزئیات ساخت ؟!

۲۳_آیا کاربران از اینکه به سایت شما بیایند شکایت میکنند ؟

هنوز رای ثبت نشده

برای بهبود این صفحه نیاز به امتیاز شما داریم.


فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص و مدرس سئو - بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad.seo / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.