۱۱ اصل مهم در بهینه سازی ویدیو و تولید محتوای ویدیویی

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

(در این محتوا از ۲ کلمه با نگارش متفاوت ( ویدیو و ویدئو ) برای سئو بهتر استفاده شده است.)

همونطور که میدونید ، محتوای ویدئویی در حال گسترشه ، به همین منظور میخوایم یازده روش بهینه سازی ویدیو که کمک شایانی در رتبه بندی ویدیو های شما دارند رو امروز در وب اپراتور ، به شما آموزش بدیم ، پس برای اینکه ویدئوهای شما هم ، مثل ما در صدر جستجوها قرار بگیرند به این نکات خوب توجه کنید .

۱_اجرای اصل کیفیت بر کمیت در تولید ویدیو 

بهینه سازی ویدیو

محتوای ویدئویی شما با مخاطبان بسیاری مرتبط است . یادتان باشد که ویدئوهایی با کیفیت بالاتر شانس بیشتری برای جذب مخاطب دارند اگر ویدئوهای شما دارای محتوای بسیار جذاب و با ارزشی باشد مطمئنا کاربر وقت خود را صرف تماشای آن اخصاص خواهد داد.

سئو ویدیو۲_ویدئوها باید در هاست اختصاصی وبسایت شما آپلود شوند.

اگه در حال آپلود یه ویدئو هستین بهتره روی هاست اختصاصی وبسایتتون باشه . با اینکار موتورهای جستجوگر ترافیک را به وبسایت های دیگه ای نمیفرستن.
مطمئنا شما هم اون دسته هستین که لینک ویدئو موردنظرتون رو از یوتیوب یا آپارات کپی میکنین و بعد روی وبسایتتون میزارین بنظر ایده خوبی میرسه ولی از لحاظ سئو ، موتورهای جستجوگر ، یوتیوب رو مدنظر قرار میدن نه لینک وبسایت شما رو ، پس این کار هیچ نفعی برای شما و سایتتون نداره بهترین کار در بهینه سازی ویدیو اینه ویدئو دلخواهتون روی هاست اختصاصی وبسایتتون آپلود بشه با این روش گوگل بهتر میتونه محتوای شما رو در صدر قرار بده.

 

۳_جذب بازدیدکننده بیشتر از محتوای ویدیویی

  • نظرتون چیه با اضافه کردن عناصر تعاملی مورد نیاز تو ویدئوهاتون بازیدکننده های بیشتری جذب کنین؟

اگه بتونین داخل محتوای ویدئوییتون از واقعیت ها , حاشیه پردازی , اضافه کردن لوگوهای جذاب مختص خودتون استفاده کنین مطمئن باشین توجه بازیدکننده های بیشتری رو جلب میکنین .
حتی اگر بتونید یک ویدئو رو به کلیپ های کوتاه تر تقسیم کنین به بینندگانتون اجازه انتخاب بیشتر میدین و اونها هم طبق خواسته خودشون و طبق توضیحاتی که شما در عنوان ویدیو نوشتین به تماشای ویدئو موردنظرشون میپردازند. این استراتژی در بسیاری از کمپین ها بصورت کاملا موفقیت آمیز اجرا شده.

 

۴_ایجاد متادیتای مربوطه

بهینه سازی ویدیو

ویدئوهای شما باید تمامی جزئیات لازم رو برای دیده شدن در موتورهای جستجو داشته باشند گوگل چیزایی مثل عنوان , توضیحات و تصاویر بند انگشتی رو مهمترین قسمت برای انتقال اطلاعات بحساب میاره.

با استفاده از متادیتا میتونین جزئیات بیشتری مثل عنوان ویدئو,توضیحات,حجم و مقدار ویدئو و نام فایل رو ارائه بدید.همیشه یادتون باشه که عنوان فیلم باید خیلی مختصر و کوتاه باشه ولی توصیفات و توضیحات باید دارای جزئیات و کلمات کلیدی بیشتری باشه تا باعث افزایش رتبه بندی محتوا بشه .همچنین اگر نام فایل ویدئویی شما چیزی مثل “Video415.mph” باشه میتونین با تغییر این نام به “VideoSeoTools.mph” توصیفات و اطلاعات بیشتری به موتورهای جستجو ارائه بدید.

۵_بهینه سازی ویدیو با کلمات کلیدی.

تحقیقات نشون داده کلیدواژه ، تاثیر فوق العاده ای روی بهینه سازی ویدیو های شما داره و ممکنه بازیدکننده ها با استفاده از جستجوی همون کلمه کلیدی به کار برده شما به نتایج بهتری برسند تا حالا فکر کردین بهترین کلمات کلیدی برای توصیف یه ویدئو چی میتونه باشه؟
اگه بتونین اطلاعات محتوای ویدئورو بخوبی توصیف کنید ، مطمئنا کلمات کلیدی خاصی بدست میارید که کمک شایانی به وب سایت شما در موتورهای جستجو خواهد کرد.

۶_روی تصاویر بندانگشتی تمرکز کنید.

تصاویر بند انگشتی ویدئوها یکی از اولین مواردی است که کاربران را جذب میکند و تاثیر زیادی روی تصمیم آنها دارد پس همیشه سعی کنین تصاویر بند انگشتی با کیفیت و مرتبط با محتوای ویدئو خودتون قرار بدین.

۷_محتوای اشتراکی ایجاد کنید.

سئو ویدیو

این ۳ اصل محتوای اشتراکی را مد نظر قرار دهید :

  1. همیشه باید ویدئوهایی که به اشتراک میزارین ،یک محتوای اشتراکیه منحصر بفرد , خلاق و با ارزش باشد طوری که مخاطبان را سریع تر جذب کند .
  2. کیفیت محتوای ویدئوهای خودتونو از هم تفکیک کنید .
  3. با استفاده از لینک گذاری و اطلاعات صحیح از وبسایتتون تاثیر بیشتری روی بازیدکننده بذارین . 

 

۸_نسخه رونوشت ویدئو را اضافه کنید.

شما میتونین با اضافه کردن یک متن یا چند تصویر به کاربر این اجازه رو بدید تا بتونه این پیش بینی رو از ویدئو شما داشته باشه که انتظار دیدن چه چیزی رو داره ! این کار عالیه !
چون هم کاربر از هر نظر اشتیاق دیدن ویدیو مورد نظر رو پیدا میکنه ، هم اینکه میشه تو توصیف رونوشت ، از کلمات کلیدی ویدیومون نهایت استفاده رو ببریم !

۹_نقشه سایت ویدئویی یا اسکیما ایجاد کنید.

کدهای اسکیما

ساخت نقشه سایت ویدئویی یا ساخت و قراردادن کد اسکیما (schema) اطلاعاتی در مورد محتوای ویدئوی شما فراهم میکند و این اطلاعات رو به صورت فایل قابل درک به موتورهای جستجو میدهد . این روش به نوعی یک روش دیگه ای برای ارائه عنوان ویدئو , توضیحات , موضوع , مدت و حجم ویدئوهاست و حتی ممکنه جزئیات خیلی دقیقتر از ویدیو رو ارائه بده این سرویس یک گام بسیار مهم برای بهینه سازی ویدئوهای شماست.

۱۰_ویدئو خود را بصورت مجاز ارائه کنید.

منظور ما از مجاز در اینجا ، محتوای مجاز نیست ! منظور ما اینه ویدئوهاتون رو طوری قرار بدین که اگه مخاطبی جذب ویدئوتون شد براحی بتونه اون رو در وبسایت یا وبلاگ خودش جاسازی کنه با اینکار تبلیغات وبسایت شما بیشتر میشه و در رتبه بندی ها هم در اولویت قرار میگیرین حتما یادتون نره داخل کدهاتون لینکهای ورودی بیشتری از وبسایتتون بذارین با اینکار بیشترین کمک رو به بهینه سازی ویدیو هاتون میکنین.

یادتون نره بعد از انجام این کار ، در فایل robots.txt سایتتون ؛ فایل های ویدیویی خارج از سایتتون رو No INDEX کنید که محتوای کپی شناخته نشه ! ( بهتره این کار رو به یک متخصص سئو بسپارید )

۱۱_ویدیوهایتان را در شبکه های مجازی و اجتماعی به اشتراک بگذارید.

اصلا نگران نشین و تا جایی که میتونین محتواهای خودتون رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارین .
اینکار باعث جذب مخاطب هدف میشه و ممکنه اونا با کپی برداری ، لینک های شما رو بیشتر از قبل منتشر کنند که همین هم در واقعا تبلیغ فوق العاده ای برای شما محسوب میشه .

روش های خیلی زیادی برای بهینه سازی محتواهای ویدئویی وجود داره که ما مهمترین و با کیفیت ترین استراتژی هارو در این محتوا مطرح کردیم ، که با انجام همین کارها ، مطمئن باشین که همیشه در صدر قرار میگیرین.

اگر سوالی یا تجربه ای در خصوص بهینه سازی ویدیو های خودتون دارین ، لطفا در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

هنوز رای ثبت نشده

برای بهبود این صفحه نیاز به امتیاز شما داریم.

دسته‌ها: آموزش سئو

فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص و مدرس سئو - بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad.seo / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

8 دیدگاه

دانلود وان · ( شنبه ، 14 آوریل ، 2018 ) در 1:06 ب.ظ

سلام
خوب شما نیومدید یک ابزاری رو معرفی کنید که بشه برای ویدئو های توی سایتمون این کار هایی که گفتید رو انجام بدید وگرنه اینایی که گفتید خب قطعا اکثرن میدونن لطفا ابزار برای این کار معرفی کنید

    فرزین اعتماد · ( شنبه ، 14 آوریل ، 2018 ) در 7:48 ب.ظ

    بزودی تو یه محتوا درباره افزونه هایی که میتونن تو بهینه سازی ویدیو در وردپرس به شما کمک کنن رو معرفی میکنیم .

سعید · ( سه‌شنبه ، 27 نوامبر ، 2018 ) در 10:44 ق.ظ

سلام ببینید خب اگه ویدئو رو در سایت خودمون بذاریم و از هاست خودمون استفاده کنیم که سرعت لود صفحه و حجمش به شدت بالا میره…

    فرزین اعتماد · ( سه‌شنبه ، 27 نوامبر ، 2018 ) در 11:47 ق.ظ

    از هاست دانلود استفاده کنید.
    ترجیحا هاست دانلودتون رو هم به سابدامین سایتتون متصل کنین.

محسن · ( پنج‌شنبه ، 27 آگوست ، 2020 ) در 12:30 ق.ظ

سلام
شب شما بخیر
چطور می‌توانم بخشی از زمان ویدیو را به مطلب مشخصی اختصاص دهم که وقتی آن مطلب در گوگل جستجو شد، مثلاً ویدیوی آپلود شده من در یوتیوب (آز زمان ۲:۰۰ دقیقه تا ۲:۵۰) را نمایش دهد؟ در صورتی که سایت وردپرسی باشد.

لطفاً نام افزونه مربوطه و نحوه کار با آن و مقداری اطلاعات در این مورد به من توضیح دهید. می‌بایست چه مطالبی را در پست یا صفحه‌ای که در آن ویدیو قرار داده‌ام اضافه کنم، تا در هنگام جستجوی موضوعی، بخش مشخصی از زمان ویدیوی من (که تعیین کرده‌ام را) در نتایج گوگل نمایش دهد و کاربر با کلیک کردن بر روی آن، از آن قسمت از ویدیو را تماشا کند.

سپاس از شما

    فرزین اعتماد · ( یکشنبه ، 6 سپتامبر ، 2020 ) در 10:58 ق.ظ

    سلام .چون اطلاعات سمت کاربر از طرف گوگل جزو قوانین محرمانه بحساب میاد برای همین هیچ پلاگینی نیست که این کار رو برای شما انجام بده.

رضا · ( جمعه ، 28 آگوست ، 2020 ) در 3:33 ق.ظ

سلام. من یک کد را در سایت https://technicalseo.com/tools/schema-markup-generator/ برای اسکمای ویدیو ساختم. اما چون کد json بود، نتوانستم به شکل مستقیم در ویرایش متن قرار دهم. آیا باید از افزونه های قرار دادن کد در هدر و فوتر استفاده کنم؟
و آیا می توانم در این افزونه ها مثلاً کدهای ۱۰۰ ویدیو را مربوط به ۱۰۰ صفحه و پست مربوطه که در سایت است، در یکجا وارد کنم؟ (چون در سایت بالا، در اسکماهای ساخته شده، هر کدام از ویدیوها با لینک صفحه یا پست مربوطه نشانه گذاری و آدرس دهی می‌شوند)

تفاوت نوشتن کد در سایت فوق (https://technicalseo.com/tools/schema-markup-generator/) و افزونه اسکما مارک آپ در چیست؟ و کدام را توصیه می‌کنید؟

    فرزین اعتماد · ( یکشنبه ، 6 سپتامبر ، 2020 ) در 11:05 ق.ظ

    سلام دوست عزیز.
    ببینید شما باید کد ساخته شده با json یا هر زبان دیگه ای رو در همون صفحه ی مخصوص ویدیو قرار بدید.اینطوری نیست که یک فایل رو در هدر سایت برای کل ویدیو ها قرار بدید. مگر اینکه اطلاعاتی که میخواید بدید اطلاعاتی باشه که کل ویدیوهای سایتتون رو پوشش بده.
    اما برای کار شما ، اگر از وردپرس استفاده میکنین پلاگین هایی برای اینکار هستن که شما برای هر ویدیو بدون داشتن دانش کد نویسی میتونین اینکار رو انجا بدین پلاگین هایی مثل video Markup
    و برای سوال آخرتون هم باید بگم هیچ فرقی نداره شما چطور یه اطلاعات رو به گوگل میدین ، با کد یا پلاگین (البته پلاگین هم درنهایت اطلاعات شما رو به کد تبدیل میکنه) در هر صورت گوگل از این اطلاعات استفاده میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.