12 اشتباه تاثیرگذار در لینک سازی برای سئو و راه حل جلوگیری از آن

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

حتی متخصصان سئو نیز زمانی که صحبت از لینک سازی می شود ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شوند. خطاهای لینک سازی می تواند شما را از دستیابی به فرصت های موفقیت باز دارد. در این مطلب مجموعه ای از خطاهای لینک سازی و روش های جلوگیری از بروز آن ها را رائه می کنیم. با ما همراه باشید.

اشتباهات رایج در لینک سازی و روش های جلوگیری از بروز آن ها به شرح زیر است:

۱- تصور می کنید؛ محتوای بیشتر همیشه بهترین گزینه است.

نوشتن محتوای با کیفیت برای موفقیت شما در زمینه لینک سازی موثر است. بنابراین همواره باید کیفیت را سرلوحه کار خود قرار دهید. در ایجاد محتوای طولانی، تمام تمرکز شما باید روی کیفیت آن باشد. ضمن اینکه قصد دارید محتوایی معتبر و مفید ایجاد نمایید باید به یاد داشته باشید که طولانی کردن نوشته و افزودن اطلاعات در جهت کیفیت است نه کمیت.

در تولید محتوا و داده های تصویری باید تنها از جذاب ترین اطلاعات استفاده کنید. ارائه گزارش یا محتوایی کلی باعث می شود که از درج جزئیات مهم غافل شوید.

 

راهکار جایگزین:

محتوای خود را بررسی کنید و هر چیزی که فاقد فاکتورهای جذابیت، سودمندی و ارتباط مستقیم با مفهوم محتوا است را به سادگی حذف نمایید. تک تک عناوین و بخش های محتوا را از نظر بگذرانید و از خود بپرسید که: «با حذف این بخش چه چیزی را از دست می دهید؟»

در صورتی که با حذف یک بخش، محتوایی سودمند و مرتبط را از دست می دهید، آن را در راستای کیفیت محتوا حفظ کنید. اگر اهمیت محتوا خیلی زیاد نیست و با حذف آن به ساختار و انسجام کلی ضربه ای وارد نمی شود می توان برای حفظ طول مناسب محتوا، آن را حذف کرد.

 

۲- شکستن محتوا به بخش های کوچکتر را فراموش میکنید.

محتوایی با پاراگراف های طولانی به سادگی خواننده را در خود غرق می کنند. بعد از گذشت اندک زمانی خواننده خسته و کسل شده و در نهایت سایت شما را ترک خواهد کرد. یکی از نکات مهم درباره محتوا مربوط به حجم قطعات محتوایی است. محتوایی که شامل قطعات متنی بلند است مانند یک اینفوگرافیک بزرگ، خیلی زود خواننده خود را از دست می دهد.

 

راهکار جایگزین:

در ایجاد محتوای متنی با فرمی طولانی به نکات زیر توجه کنید:

  • – روی عناصر طراحی صفحه سرمایه گذاری کنید.
  • – هدایتگرهای سفارشی تعبیه کنید.
  • – یک ویدئو یا تعدادی تصویر برای متن در نظر بگیرید.

 

در ایجاد اینفوگرافیک ها به نکات زیر دقت کنید:

  • – در طراحی اینفوگرافیک ابتدا آن را به بخش های کوچک تقسیم کنید و شکلی داستانی به آن ببخشید. به این ترتیب علاوه بر بهره وری از استراتژی های بصری، مشاهده و درک مفاهیم آن نیز ساده تر خواهد بود.
  • – بخش هایی برای بازدیدکنندگان متفاوت ایجاد کنید. (توضیح اضافه: به عنوان مثال اگر مخاطب دوست دارد اطلاعات را در قالب نمودار مشاهده کند یک نمودار یا دیاگرام در اینفوگرافیک بگنجانید. درک این موارد بر اساس کسب شناخت درست شما از مخاطبین تان بدست می آید.)

 

۳- در مورد اعتبار دامنه و کیفیت لینک خود نگرانید.

 

شرکت ها برای موفقیت در زمینه لینک سازی، باید از استراتژی های مناسب برای تولید لینک استفاده کنند. شاید خرید لینک روشی آسان باشد اما در دراز مدت برایتان ایجاد مشکل می کند. ضمن اینکه نمی توانید به عنوان یک لینک با کیفیت روی آن حساب کنید.

 

راهکار جایگزین:

فرصت های مناسب برای لینک سازی را هرگز از دست ندهید. برخی افراد متخصص در زمینه سئو  از پارامترهای پیچیده ای برای ارزیابی میزان موفقت لینک استفاده می کنند. نتایج ها حاکی از این است که متخصصان، با گذشت زمان و پس از طی مراحل ارزیابی مشاهده کردند که تنها بخشی از لینک ها عملکردی موفقیت آمیز دارند.

فاکتور Domain Authority یک بازیگر در زمینه سئو است، شاید امروز وجود آن ارزشمند باشد، اما آیا فردا نیز عملکردی مانند امروز خواهد داشت؟

هر لینکی که می سازید را به عنوان یک دانه (جوانه) در نظر بگیرید. برخی از این لینک ها تا زمانی طولانی به بقای خود ادامه می دهند و برخی دیگر عمر کوتاهی دارند. اعتبار و ارزش برخی لینک ها با گذشت زمان افزایش می یابد و برای سایرین با کاهش اعتبار همراه است. با تمام این اوصاف یک لینک خوب و ارزشمند در همه زمان ها ارزشمند باقی می ماند و هرگز نادیده گرفته نمی شود.

 

۴- نمی توانید محتوایی جذاب و شگفت انگیز ایجاد کنید.

محتواهای زیادی وجود دارند که به رغم جذابیت نمی توانند لینک های مناسبی دریافت کنند. بنابراین باید بتوانید بدون در نظر گرفتن زمینه و نوع محتوای تولیدی، محصولی متفاوت و شگفت آور خلق کنید.

 

راهکار جایگزین:

در ایجاد محتوای متنی با فرمی طولانی، پیدا کردن محلی مناسب برای ارائه راهنمایی ها بسیار مهم است. اگر محتوای بصری تولید می کنید، به فاکتورهای غافلگیر کننده توجه کنید. اینفوگرافیک هایی که چندین سال پیش  به دلیل  سادگی در انتقال اطلاعات محبوب بودند، امروز تنها در صورتی که دارای محتوایی غافلگیرکننده همراه با چاشنی خلاقیت باشند، مورد توجه قرار می گیرند.

 

۵- زمانبندی و ایده های فصلی را نادید می گیرید.

به زمانبندی های خود پایبند باشید. انکار زمانبندی فصلی می تواند یکی از اشتباهات بزرگتان در زمینه تولید محتوا به شمار برود.

 

راهکار جایگزین:

اگر ایده خوبی برای ایجاد محتوا دارید ولی احساس می کنید که مناسب انتشار در فصل پاییز است آن را هدر ندهید بلکه در جایی ذخیره و نگه داری کنید تا زمان مناسب آن فرا برسد.

گزارشگران و صاحبان سایت دارای عقیده ای مشخص و از پیش تعیین شده هستند و تا زمانی که نتوانید  با کمک محتوا، آن ها را پوشش دهید، به شما لینک نمی دهند.

 

در حد امکان از مزایای زمانبندی فصلی استفاده کنید:

  • – فصل های ورزشی
  • -فصل های آب و هوایی
  • – فصل تعطیلات
  • – فصل انتخابات
  • – فصول مربوط به صنایع خاص

توجه به زمانبندی های فصلی می تواند محتوای متوسط شما را به موفقیت برساند و محتوای موفق را به سوی موفقتی بزرگتر هدایت کند.

 

۶- در شخصی سازی دستاوردهای خود شکست می خورید.

قانون اول برای شخصی سازی این است که متوجه شوید برای رسیدن به موفقیت نمی توانید تنها از قالب های خسته کنند و قدیمی تولید محتوا استفاده کنید. برای موفقیت در کار خود به خلاقیت بیشتری نیاز دارید.

 

راهکار جایگزین:

باید تلاش کنید تا با افراد ارتباط برقرار کرده و یا بخشی از قالب خود را بر اساس شخصیت افراد طراحی و ایجاد کنید. اطلاعاتی در زمینه روحیات مخاطبین پیدا کنید  مثل:

  • – چه چیزی را دوست دارند و یا از آن متنفر هستند؟
  • – در مواجه با چه مواردی استرس دارند؟
  • – چه چیزی به نظرشان خنده دار یا آزار دهنده است؟

 

در صورتی که اطلاعات و شناخت درستی از مخاطبین خود داشته باشید می توانید محتوایی مناسب و مورد پسند آن ها تهیه کنید. ایجاد ارتباط از طریق محتوا با کشف احساسات مخاطبین میسر است. بر اساس این اطلاعات قالب محتوای خود را ایجاد کردهو با مخاطب ارتباط برقرار کنید. بی شک نتیجه حاصله شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

۷- فهرست دستاوردهای خود را دسته بندی نمی کنید.

در بخش شش چگونگی کسب اطلاع از روحیات مخاطبین و استفاده از آن برای شخصی سازی محتوا را شرح دادیم. حال زمان آن رسیده که اطلاعات بدست آمده از مخاطبین را به صورت فهرست هایی مجزا دسته بندی کنید.

عدم استفاده از قابلیت دسته بندی، یک مانع جدی در استفاده از تکنیک شخصی سازی به شمار می رود. اگر از قابلیت دسته بندی استفاده نکنید دیدگاه کاملی نسبت به اطلاعات مختلف و در دسترس خود نخواهید داشت.

راهکار جایگزین:

در حد امکان فهرست خود را به بخش های مختلف تقسیم کنید:

  • – علاقه مندی ها
  • – صنایع
  • – جغرافیا و..

 

۸- محتوای تان فاقد آسانسور است.

اسانسور یک اصطلاح برای ایجاد بخش هایی مهم در محتوا است. اگر متن شما فاقد آسانسور باشد محتوای شما صرفا دارای یک قالب عمومی و ساده است که به راحتی می توانند آن را نادیده بگیرند. تکنیک آسانسور ساده ترین و کوتاه ترین راه برای بیان ارزشمندی و منحصر به فرد بودن محتوا است. برای رسیدن به بهترین نتیجه باید تکنیک آسانسور را در جای درست و مناسب آن استفاده کنید. به نحوی که مخاطب را مجذوب خود کنید.

 

راهکار جایگزین:

در تکنیک آسانسور، باید سه نقطه مهم در محتوای خود به منظور ارائه مفاهیم کلیدی به مخاطب ایجاد کنید. هر یک از این نقاط نقش مهمی در جذب افراد دارند. هر یک از این سه نقطه به شما کمک می کند تا ایده های خود در مورد اینکه «محتوای این نقاط چگونه به کاربران کمک می کند؟ چه چیزی  را در اختیار افراد و بازدیدکنندگان می گذارد؟ و..» پیاده سازی کنید.

 

برخی از سوالاتی که در مورد نقاط سه گانه آسانسور باید پاسخ دهید عبارت است از:

  • – اگر محتوایی حاوی اطلاعات متنی ارائه می کنید، فکر کنید که این محتوا چه مشکلی را حل می کند؟ این مشکل مربوط به چه کسانی است؟ چه تفاوتی بین محتوای آسانسور با سایر بخش ها وجود دارد؟
  • – اگر محتوای بصری ارائه می کنید، چه نوع آگاهی از آن دریافت می شود؟ چه کسی به آن نیاز دارد؟ چه تفاوتی بین آن و موارد مشابه دیگر وجود دارد؟

 

۹- هنگام ایده پردازی در تعیین استراتژی خود موفق نیستید.

اغلب افراد متخصص در زمینه سئو نیز در هنگام ایده پردازی از دستاوردهای خود غافل می شوند در حالی که این زمان فرصتی مناسبی برای دستیابی به درکی درست درباره اهداف و حذف ایده های ناکارآمد است.

اگر در هنگام ایجاد قالب محتوایی نمی توانید محتوای تولیدی خود را به صورت داستانی سریع و کامل شرح دهید به این دلیل است که از ابتدای کار به استراتژیی محتوای خود فکر نکرده اید.

 

راهکار جایگزین:

هنگام ایده پردازی حتماً برای استراتژی تولید محتوای خود برنامه ریزی کنید. این برنامه ریزی به موقع، به شما کمک می کند تا در صورت مواجه با ایده های پیچیده، غیر جذاب و اغراق آمیز آن ها را به درستی شناسایی و اصلاح کنید.

 

۱۰- خیلی زود تسلیم می شوید.

اکثر تلاش های مرتبط با تولید محتوا و سئو شامل مراحل زیر هستند:

  • – ایده پردازی
  • – اجرا
  • – شکست یا موفقیت ایده
  • – تکرار مجدد

اگر لینک هایی که پیش از این ایجاد کردید، به دلایلی خوب عمل نکردند و آن ها را کنار گذاشتید، باید بدانید که خیلی زود تسلیم شده اید.

 

راهکار جایگزین:

در مواجه با مشکل باید علت آن را پیدا کنید. اگر نمی توانید دلیل آن را شناسایی کنید پس تمام موقعیت هایی که برای پیشرفت داشتید را نیز از دست خواهید داد و راهی برای بهتر شدن  و جبران در اختیار نخواهید داشت.

در صورتی که لینکی ناموفق است، باید علت های عدم موفقیت آن بررسی و مرتفع شوند، یک سری فرضیه های اولیه ایجاد کرده و روی آن ها کار کنید. به عنوان مثال:

  • – اگرکسی ایمیل های شما را باز نمی کند، بنابراین باید در ابتدا عنوان آن را تغییر دهید.
  • – اگر افراد ایمیل را باز می کنند ولی برای پاسخگویی روی لینک کلیک نمی کنند، شاید باید گزینه های جذاب تری را برای عرضه به مخاطب تدارک ببینید.
  • -اگر ایمیل را باز کرده و کلیک می کنند ولی لینک نمی کنند؟ شاید محتوا آن طور که تصور می کنید برای مخاطبین قانع کننده نیست.

تا زمانی که روی رسیدن به پاسخ های درست خود کار می کنید، به تلاش برای اصلاح ادامه دهید و تسلیم نشوید.

 

۱۱- لینک های رقیب خود را دنبال می کنید.

تا زمانی که لینک های مشابه رقیب خود را دنبال می کنید، نمی توانید رتبه بهتری نسبت به او کسب کنید. به طور کلی شما اغلب مجموعه ای از لینک های مفید در حیطه محتوای خود را دنبال می کنید، وجود مشابهت ممکن است گاهی رخ بدهد ولی در صورتی که این لینک ها به صورت ۱۰۰ درصد مطابق لینک های رقیبتان باشد در مدت زمانی کوتاه محکوم به شکست و نابودی خواهید بود.

 

راهکار جایگزین:

اگر رقیبانتان در زمینه های محتوایی با شما دارای مشابهت هستند، آن ها را بررسی کنید. توانمندی ها و منابع خود را برای ایجاد یک استراتژی محتوایی مستحکم شناسایی کنید و از آن ها در راستای ایجاد لینک هایی با کیفیت بالا و منحصر به خود استفاده نمایید.

 

۱۲- استراتژی تان متنوع نیست

لینک سازی فرآیندی سخت و نیازمند تلاش فراوان است. به همین دلیل توضیح نحوه ساخت یک لینک نیز دشوار است. بنابراین شاید بتوانید با بکارگیری یک استراتژی درست چندین بار نتایج خوبی بدست بیاورید.

وب سایت شما با سرعت ثابتی در حال حرکت است؛ در حالی که در دنیای سئو، نکته ای که امروز به شما کمک می کند لزوما فردا نیز به کمکتان نخواهد آمد. بنابراین باید همواره در حال آزمودن روش های جدید باشید. سعی کنید همانطور که به سمت جلو حرکت می کنید، استراتژی های خود را نیز بهینه کنید.

بخاطر داشته باشید در صورتی که فقط از یک نوع لینک استفاده کنید سایر فرصت ها را از دست می دهید. در عوض به صورت مداوم عملکرد خود را در زمینه های زیر ارزیابی کنید:

  • – استراتژی تولید لینک و محتوا
  • – نوع محتوای مورد نظر خود
  • – قالب محتوایی و نحوه ارائه آن

برای دستیابی به نتیجه ای موفقیت آمیز، باید هر یک از بخش های فوق را در بازه های منظم زمانی ارتقا داده و آن ها را مجدداً ارزیابی کنید.

لینک سازی برای سئو
  • کیفیت محتوا
5

خلاصه

حتی متخصصان سئو نیز زمانی که صحبت از لینک سازی می شود ممکن است اشتباهاتی را مرتکب شوند. خطاهای لینک سازی می تواند شما را از دستیابی به فرصت های موفقیت باز دارد. در این مطلب مجموعه ای از خطاهای لینک سازی و روش های جلوگیری از بروز آن ها را رائه می کنیم. با ما همراه باشید.

Sending
User Review
5 (1 vote)
Comments Rating 0 (0 reviews)

فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Sending

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.