«۵ اشتباه رایج که باید برای دوری از پنالتی گوگل از آن دوری کنید»
افزودن داده های ساختار یافته یا Structured Data همواره ایده خوبی به شمار میرود هر چند که پیاده سازی نادرست آن میتواند عواقبی را در بر داشته باشد. بخاطر داشته باشید که اگر به جزئیات کوچک دقت نکنید ممکن است مجبور شوید بهای آن را با از دست دادن جایگاه خود در رتبه بندی پرداخت نمایید.
Structured Data حاوی اسپم، یک واقعیت غیر قابل انکار هستند که گوگل نیز به آن علاقه مند بوده و صفحات پشتیبانی خاصی را به آن اختصاص داده است.
خبر بد اینکه، ممکن است تنها با یک اشتباه کوچک، مجازات های مربوط به Structured Data شامل حالتان شود. حتی ممکن است مجازات های اسپم (یک اقدام دستی است که توسط گوگل اعمال می شود) زمانی رخ دهند که واقعا اسپمی وجود ندارد و تنها یک اشتباه باعث طبقه بندی در دسته اسپم شده است. بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز این اشتباهات، افزایش آگاهی تان در مورد آن ها است.
Table of Contents
پنج اشتباه رایج در Structured Data به شرح زیر است:
- – استفاده نادرست از Structured Data
- – عدم مطابقت Structured Data با محتوای صفحه
- – تخطی از راهنمایی های گوگل برای نوع مشخصی از داده
- – نقض راهبردهای عمومی مربوط به Structured Data گوگل
- – بکارگیری میانبرها و انجام عملیات آزادانه (حاوی دستکاری های غیر مجاز)
۱- استفاده نادرست از Structured Data
این اشتباه زمانی رخ می دهد که در انتخاب های مربوط به Structured Data دچار لغزش در تصمیم گیری می شوید. به عنوان مثال؛ از Structured Data ای استفاده میکنید که برای یک “محصول” طراحی شده است در حالی که شرکت یکی از “خدمات” خود را ارائه می کند. این نکته به ظاهر بی اهمیت میتواند منجر به تحمل جریمه دستی گوگل شود!
۲- مطابقت Structured Data با محتوای صفحه
هر نوع اطلاعاتی که استفاده میکنید مثل “قیمت“، باید مشخصاً منکعس کننده محتوای صفحه ای باشد که برای کاربران قابل مشاهده است. به عنوان مثال در تصویر زیر یک سایت ارائه دهنده آگهی استخدام، محدوده حقوق و دستمزد را برای مشاغل نمایش میدهد اما دامنه حقوق و دستمزدی که برای کاربران قابل مشاهده است با اطلاعات موجود در Structured Data مطابقت ندارد.
۳- عدم موفقیت در خواندن اطلاعات مربوط به نوع مشخصی از داده
در صورتی که راهبردهای مربوط به نوع مشخصی از داده قابل خواندن و پیگیری نباشند زمینه برای بروز خطاهای مختلف فراهم می شود که در نتیجه میتواند منجر به تحمل جریمه دستی گوگل گردد.
بهتر است برای جلوگیری از بروز هر گونه اشتباهی نمونه های موجود در صفحات توسعه دهنده گوگل را از نظر درستی و صحت مجدداً بررسی کنید.(برای رفتن به صفحه ابزار تست Structured Data کلیک کنید) تنها با اختصاص زمانی معادل ۵ دقیقه برای مطالعه راهبردهای موجود، میتوانید از سختی تحمل جریمه های گوگل برای هفته ها مصون بمانید.
در اینجا ۲۰ صفحه اطلاعات ساختاری برای محتوای گوناگون وجود دارد:
- ۱- مقاله
- ۲- کتاب
- ۳- دوره آموزشی
- ۴- مجموعه داده
- ۵- مجموعه کارفرما
- ۶- رویداد یا ایونت
- ۷- بررسی واقعیت
- ۸- ارائه آگهی استخدام
- ۹- تجارت های محلی
- ۱۰- رسانه (به صورت محدود)
- ۱۱- اشتغال
- ۱۲- محتوای پولی (محتوایی که تنها با پرداخت وجه اشتراک به صورت محدود قابل دسترس است)
- ۱۳- پادکست
- ۱۴- محصول
- ۱۵- دستورالعمل
- ۱۶- مرور و بررسی
- ۱۷- برنامه های نرم افزاری (نسخه بتا)
- ۱۸- قابلیت گفتاری (نسخه بتا)
- ۱۹- لیست مکان های برتر (نسخه بتا)
- ۲۰- ویدئو
۴- عدم موفقیت در بررسی و مرور راهبردهای عمومی Structured Data
راهبردها با انواع مشخصی از داده مرتبط هستند. همچنین گوگل راهنمایی هایی را منتشر کرده که تمامی قسمت های Structured Data مورد استفاده را پوشش می دهد. توجه داشته باشید که در صورت کسب آگاهی درست نسبت به قوانین راهبردهای عمومی میتوانید از بروز مجازات های گوگل جلوگیری کنید.
نکته مهم: با وجود اینکه Structured Data تنها در ابزارهای بررسی Structured Data گوگل معتبر هستند دلیلی بر صحت و درستی آنها نیست.
۵- استفاده از میانبر و دستکاری های غیرمجاز
تصویر زیر یک نمونه از سایت هایی است که با وجود عدم ارائه شغل همچنان از Structured Data مربوط به آگهی استخدام استفاده می کند. این مثال یک نمونه از دستکاری، برای جذب کاربر از طریق نتایج جستجوی گوگل است که با وجود عدم ارائه مطالب مرتبط از Structured Data آن استفاده کرده است.
Casey Markee از MediaWyse یکی از افراد خبره در زمینه Structured Data است که نظر خود را در زمینه اشتباهات رایج به شکل زیر بیان می کند:
– یکی از رایج ترین اشتباهات؛ پنهان کردن (Schema) یا طرح صفحه است. به عنوان مثال؛ با وجود پنهان سازی مرورها و ستاره ها موجودیت آنها نمایش داده می شود که قطعا اشتباه است.
– کیفیت، نقش مهمی در از دست دادن ریچ اسنیپت (Rich Snipets) بازی میکند ولی ممکن است شما متوجه آن نشوید.
– یکی از نمونه های شایع این مسأله زمانی است که شما یک صفحه محبوب با تعداد زیادی Structured Data در اختیار دارید ولی به صورت ناگهانی تمامی ریچ اسنیپت قابل دسترس آن را در صفحه نتایج موتور جستجو از دست می دهید.
– این اتفاق اغلب زمانی رخ میدهد که صدها نظر در صفحه مربوطه انباشته شده و سرعت صفحه در حال سقوط است.
– تنها با استفاده از تکنیک های صفحه بندی و کاهش سرعت بارگذاری نظرات، ریچ اسنیپت دوباره به حالت عادی خود باز می گردد.
– اینها برخی از مواردی هستند که در صورت بروز، با تحمل جریمه، ترافیک خود را از دست میدهید ولی گوگل برایتان هشداری ارسال نمی کند.
موارد گفته شده تنها بخشی از اطلاعات مربوط به Structured Data و جریمه های گوگل هستند. برای اینکه ابزار بررسی Structured Data گوگل درباره تان دچار اشتباه نشوند، سعی کنید تمامی نکات مربوط به راهبردها را مطالعه و بازبینی کنید.ضمن اینکه میتوانید تنها با اجتناب از ۵ اشتباه فوق با گام هایی محکم تر در مسیر موفقیت قدم بردارید.
0 دیدگاه