«5 اشتباه رایج که باید برای دوری از پنالتی گوگل از آن دوری کنید»

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

افزودن داده های ساختار یافته  یا Structured Data همواره ایده خوبی به شمار میرود هر چند که پیاده سازی نادرست آن میتواند عواقبی را در بر داشته باشد. بخاطر داشته باشید که اگر به جزئیات کوچک دقت نکنید ممکن است مجبور شوید بهای آن را با از دست دادن جایگاه خود در رتبه بندی پرداخت نمایید.

Structured Data حاوی اسپم، یک واقعیت غیر قابل انکار هستند که گوگل نیز به آن علاقه مند بوده و صفحات پشتیبانی خاصی را به آن اختصاص داده است.

خبر بد اینکه، ممکن است تنها با یک اشتباه کوچک، مجازات های مربوط به Structured Data  شامل حالتان شود. حتی ممکن است مجازات های اسپم (یک اقدام دستی است که توسط گوگل اعمال می شود) زمانی رخ دهند که واقعا اسپمی وجود ندارد و تنها یک اشتباه باعث طبقه بندی در دسته اسپم شده است. بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز این اشتباهات، افزایش آگاهی تان در مورد آن ها است.

 

پنج اشتباه رایج در Structured Data  به شرح زیر است:

  1. – استفاده نادرست از Structured Data
  2. – عدم مطابقت Structured Data  با محتوای صفحه
  3. – تخطی از راهنمایی های گوگل برای نوع مشخصی از داده
  4. – نقض راهبردهای عمومی مربوط به Structured Data  گوگل
  5. – بکارگیری میانبرها و انجام عملیات آزادانه (حاوی دستکاری های غیر مجاز)

 

۱-  استفاده نادرست از Structured Data

این اشتباه زمانی رخ می دهد که در انتخاب های مربوط به Structured Data  دچار لغزش در تصمیم گیری می شوید. به عنوان مثال؛ از Structured Data  ای استفاده میکنید که برای یک “محصول” طراحی شده است در حالی که شرکت یکی از “خدمات” خود را ارائه می کند. این نکته به ظاهر بی اهمیت میتواند منجر به تحمل جریمه دستی گوگل شود!

 

جریمه استفاده از داده ساختاری

۲- مطابقت Structured Data  با محتوای صفحه

هر نوع اطلاعاتی که استفاده میکنید مثل “قیمت“، باید مشخصاً منکعس کننده محتوای صفحه ای باشد که برای کاربران قابل مشاهده است. به عنوان مثال در تصویر زیر یک سایت ارائه دهنده آگهی استخدام، محدوده حقوق و دستمزد را برای مشاغل نمایش میدهد اما دامنه حقوق و دستمزدی که برای کاربران قابل مشاهده است با اطلاعات موجود در Structured Data  مطابقت ندارد.

یکی بودن محتوا و Structured Data

۳- عدم موفقیت در خواندن اطلاعات مربوط به نوع مشخصی از داده

در صورتی که راهبردهای مربوط به نوع مشخصی از داده قابل خواندن و پیگیری نباشند زمینه برای بروز خطاهای مختلف فراهم می شود که در نتیجه میتواند منجر به تحمل جریمه دستی گوگل گردد.

بهتر است برای جلوگیری از بروز هر گونه اشتباهی نمونه های موجود در صفحات توسعه دهنده گوگل را از نظر درستی و صحت مجدداً بررسی کنید.(برای رفتن به صفحه ابزار تست  Structured Data کلیک کنید) تنها با اختصاص زمانی معادل ۵ دقیقه برای مطالعه راهبردهای موجود، میتوانید از سختی تحمل جریمه های گوگل برای هفته ها مصون بمانید.

 در اینجا ۲۰ صفحه اطلاعات ساختاری برای محتوای گوناگون وجود دارد:

  • ۱- مقاله
  • ۲- کتاب
  • ۳- دوره آموزشی
  • ۴- مجموعه داده
  • ۵- مجموعه کارفرما
  • ۶- رویداد یا ایونت
  • ۷- بررسی واقعیت
  • ۸- ارائه آگهی استخدام
  • ۹- تجارت های محلی
  • ۱۰- رسانه (به صورت محدود)
  • ۱۱- اشتغال
  • ۱۲- محتوای پولی (محتوایی که تنها با پرداخت وجه اشتراک به صورت محدود قابل دسترس است)
  • ۱۳- پادکست
  • ۱۴- محصول
  • ۱۵- دستورالعمل
  • ۱۶- مرور و بررسی
  • ۱۷- برنامه های نرم افزاری (نسخه بتا)
  • ۱۸- قابلیت گفتاری (نسخه بتا)
  • ۱۹- لیست مکان های برتر (نسخه بتا)
  • ۲۰- ویدئو

۴- عدم موفقیت در بررسی و مرور راهبردهای عمومی Structured Data

راهبردها با انواع مشخصی از داده مرتبط هستند. همچنین گوگل راهنمایی هایی را منتشر کرده که تمامی قسمت های Structured Data  مورد استفاده را پوشش می دهد. توجه داشته باشید که در صورت کسب آگاهی درست نسبت به قوانین راهبردهای عمومی میتوانید از بروز مجازات های گوگل جلوگیری کنید.

 

نکته مهم:  با وجود اینکه Structured Data  تنها در ابزارهای بررسی Structured Data  گوگل معتبر هستند دلیلی بر صحت و درستی آنها نیست.

۵- استفاده از میانبر و دستکاری های غیرمجاز

تصویر زیر یک نمونه از سایت هایی است که با وجود عدم ارائه شغل همچنان از Structured Data  مربوط به آگهی استخدام استفاده می کند. این مثال یک نمونه از دستکاری، برای جذب کاربر از طریق نتایج جستجوی گوگل است که با وجود عدم ارائه مطالب مرتبط از Structured Data  آن استفاده کرده است.

سو استفاده از داده های ساختاری

Casey Markee از MediaWyse یکی از افراد خبره در زمینه Structured Data  است که نظر خود را در زمینه اشتباهات رایج به شکل زیر بیان می کند:

– یکی از رایج ترین اشتباهات؛ پنهان کردن (Schema) یا طرح صفحه است. به عنوان مثال؛ با وجود پنهان سازی مرورها و ستاره ها موجودیت آنها  نمایش داده می شود که قطعا اشتباه است.

– کیفیت، نقش مهمی در از دست دادن ریچ اسنیپت (Rich Snipets) بازی میکند ولی ممکن است شما متوجه آن نشوید.

– یکی از نمونه های شایع این مسأله زمانی است که شما یک صفحه محبوب با تعداد زیادی Structured Data  در اختیار دارید ولی به صورت ناگهانی تمامی ریچ اسنیپت قابل دسترس آن را در صفحه نتایج موتور جستجو از دست می دهید.

– این اتفاق اغلب زمانی رخ میدهد که صدها نظر در صفحه مربوطه انباشته شده و سرعت صفحه در حال سقوط است.

– تنها با استفاده از تکنیک های  صفحه بندی و کاهش سرعت بارگذاری نظرات، ریچ اسنیپت دوباره به حالت عادی خود باز می گردد.

– اینها برخی از مواردی هستند که در صورت بروز، با تحمل جریمه، ترافیک خود را از دست میدهید ولی گوگل برایتان هشداری ارسال نمی کند.

 

موارد گفته شده تنها بخشی از اطلاعات مربوط به Structured Data  و جریمه های گوگل هستند. برای اینکه ابزار بررسی Structured Data  گوگل درباره تان دچار اشتباه نشوند، سعی کنید تمامی نکات مربوط به راهبردها را مطالعه و بازبینی کنید.ضمن اینکه میتوانید تنها با اجتناب از ۵ اشتباه فوق با گام هایی محکم تر در مسیر موفقیت قدم بردارید.

«5 اشتباه رایج که باید برای دوری از پنالتی گوگل از آن دوری کنید»
  • کیفیت محتوا
5

خلاصه محتوا

افزودن داده های ساختار یافته  یا Structured Data همواره ایده خوبی به شمار میرود هر چند که پیاده سازی نادرست آن میتواند عواقبی را در بر داشته باشد. بخاطر داشته باشید که اگر به جزئیات کوچک دقت نکنید ممکن است مجبور شوید بهای آن را با از دست دادن جایگاه خود در رتبه بندی پرداخت نمایید.

Sending
User Review
2.5 (2 votes)

فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.