۶ مورد مهم که باید در استراتژی سئو پای ثابت باشند
  • » استراتژی ها » ۶ مورد مهم که باید در استراتژی سئو پای ثابت باشند
  • سئو علمی نیست که کسی بتواند ادعا کند آن را کامل یاد گرفته است.

    گوگل هرروز تغییراتی را در الگوریتم خود ایجاد می‌کند و در هر تغییر، بعضی از موارد قبلی که در سئو سایت شما تأثیرگذار بودند، دیگر هیچ اثری ندارند و در عوض نکات و فن‌های جدیدتری را معرفی می‌کند. بااین‌همه مواردی در الگوریتم گوگل وجود دارد که دیگر پای ثابت آن شده‌اند و اگر تغییراتی هم در آن‌ها به وجود بیاید، جزئی هستند و درهرحال شما باید در برنامه استراتژی سئو که می‌نویسید، آن‌ها را در نظر بگیرید.

    مخصوصاً اینکه دیگر وارد سال ۲۰۱۸ شده‌ایم و اگر تا الآن هیچ دقتی بر روی این موارد نداشته‌اید، دیگر وقت آن رسیده است که آنها را جدی بگیرید تا بتوانید در میدان رقابت فروشگاه‌های اینترنتی دوام بیاورید.

    موارد ثابت استراتژی سئو

    1. کلمات کلیدی

    تمامی این مواردی را که بیان می‌کنیم، بارها در خصوص هرکدام و تکنیک‌هایشان صحبت‌ها و مقاله‌هایی نیز نوشته‌شده است. در کلمات کلیدی هیچ‌وقت به دنبال عبارات کلی نباشید. تمرکز کردن بر روی عبارت کلیدی کلی ، اولاً هزینه‌بر است و دوما نیاز به زمان و فعالیت طولانی و سختی دارد تا بتوانید جایگاهی در صفحه اول گوگل به دست بیاورید.

    کلمات کلیدی

     

    در یک عبارت کلی تعداد سایت‌هایی که نشان داده می‌شود، خیلی بیشتر از عبارات خاص‌تر و درواقع سایت شما باید با تک‌تک آن صفحات رقابت کند. هرچه بتوانید رقیبتان را کمتر کنید، بهتر می‌توانید استراتژی سئو خود را کنترل کنید.

    البته نکته مهم این است که کلمات و عبارات کلیدی باید مطابق باهدف و نوع کسب‌وکار شما باشد، در غیر این صورت نتیجه‌ای را که به دست میاورید، هیچ ارزشی برای شما نخواهد داشت.

     

    دو مثال زیر را در نظر بگیرید:

    • سئو

    • بهینه‌سازی فروشگاه اینترنتی

    عبارت اول، یک کلمه خیلی کلی است. وقتی شما آن را در باکس گوگل تایپ می‌کنید، بیش از ۹ میلیون نتیجه را نشان می‌دهد ولی عبارت دوم خاص‌تر و احتمال جستجوی آن‌هم وجود دارد و کمتر ۲ میلیون نتیجه را نشان می‌دهد. به نظر شما رقابت در کدام مورد راحت‌تر است؟

    اگر نظر ما را بخواهید، می‌گوییم اگر برای هردو کلمه انرژی یکسانی بگذارید، نتیجه‌ای که در دومی می‌گیرید، خیلی سریع‌تر است؛ زیرا رقابت شما بین فقط حدود ۲ میلیون نتیجه است نه ۹ میلیون لینک.

    برای آشنایی بیشتر با اندازه و طول کلمات کلیدی این محتوای وب اپراتور را از دست ندهید.

    1. محتوا

    محتوامحتوا پادشاه است، یک جمله‌ی کاملاً کلیشه‌ای اما مهم است که حالا حالاها اعتبار خود را از دست نمی‌دهد. یونیک بودن، در نظر گرفتن انواع محتوا، در نظر گرفتن کاربران، نوع بیان و غیره ازجمله ویژگی‌هایی است که یک محتوای خوب باید داشته باشد.

    هدف شما از محتوا این است که با آن بتوانید به کاربران حداقل یک موردی را آموزش دهید، اگر نتوانید به این هدف برسید، هیچ ارزشی برای شما نخواهد داشت.

     

    آیا تولید محتوای زیاد باعث سئو بیشتر میشود ؟

     

     

    1. حضور در شبکه‌های اجتماعی

    شبکه های اجتماعیاستفاده از شبکه‌های اجتماعی تا حدی فراگیر شده است که فقط کافی است یکی از آن‌ها برای یک مدت محدودی از دسترس خارج شود، به‌راحتی می‌توان گفت زندگی و کسب‌وکار بیشتر افراد به هم می‌ریزد.

    امروزه خیلی راحت شما می‌توانید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی با دوستان و آشنایان خود در ارتباط باشید و با دیگر همکاران و افرادی که در زمینهٔ حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند، همکاری داشته باشید.

    هدف شبکه‌های اجتماعی را ارتباط است و اینکه بتواند شمارا با دیگر افراد مرتبط سازد بدون اینکه لازم باشد همدیگر را ببینید. درواقع کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که حداقل دریک شبکه اجتماعی ساده، اکانتی نداشته باشد، پس چرا از این فرصت برای رشد کسب‌وکار خود استفاده نکنید؟

    هرسال که ما جلوتر می‌رویم، برجمعیتی که از شبکه‌های اجتماعی برای گسترش کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود. سعی کنید برای فروشگاه خود و البته متناسب با آن، یک اکانت در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید. این حتماً باید در برنامه استراتژی سئو شما وجود داشته باشد. همچنین در آخر اینکه با نحوه فعالیت در هر شبکه را به‌خوبی فرابگیرید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

    شاید این مطلب به شما در این زمینه کمک کند : ۷ راه تقویت برند در شبکه های اجتماعی

    1. واکنش گرا بودن

    واکنشگرا بودن در سئو

    امروزه تو دست هرکسی از کوچک گرفته تا بزرگ می‌توانید گوشی موبایل و تبلت ببینید که یا بازی می‌کند یا با نرم‌افزار و سایت‌های اینترنتی فعالیت خود را انجام می‌دهد.

    چیزی که اهمیت دارد ، این است که سایت یا اپلیکیشن شما به‌درستی در این صفحات کوچک نمایش داده شود، به‌صورت کاربر صفحه را برای خواندن مطالب سایت شما بزرگ نکند.

    همچنین تطابق نداشتن صفحه سایت با اندازه‌های مختلف صفحات، جریمه گوگل را نیز به دنبال خواهد داشت.

     

     

     

    1. سئو محلی

    سئو محلییک کاربر وقتی در اینترنت به دنبال فروشگاهی می‌گردد، آن‌هایی را که نزدیک محل سکونتش است را انتخاب می‌کند نه فروشگاهی شهر دیگر یا خیلی دور هستند.

    به این تکنیک که باعث می‌شود سایت شما بر اساس موقعیت مکانی جستجو کننده به‌درستی نمایش داده شود را سئو محلی یا LOCAL SEO می‌گویند. امروزه بیشتر هزینه شرکت‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های خدماتی این است که بتوانند کاری کنند تا سایت آن‌ها در جستجو محلی و مخصوصاً کلمات کلیدی خاص بر روی یک موقعیت در صفحه اول گوگل نمایش داده شود.

     

    1. نقد و بررسی کاربران

    هیچ‌چیزی مانند یک نقد خوب نمی‌تواند باعث افزایش اعتبار کسب‌وکار شما شود. سعی کنید اول‌ازهمه کاربر را تشویق به خواندن مطالب و ارائه نظر بکنید.

    یک کاربر را در نظر بگیرید که اگر مطلب سایت شما به‌خوبی نوشته‌شده باشد، حتماً نظر مثبت خود را بیان می‌کند؛ ولی کاربران کمتر حوصله ارائه نقد منفی دارند و ترجیح می‌دهند که سایت را ترک کنند، پس چه‌بهتر اینکه شما مکان نقد را باز بگذارید تا کاربران نظرات خودشان را با شما در میان بگذارند.

    نظرات مثبت باعث می‌شود که دیگر کاربران جدید، ترغیب به خواندن مطالب و اشتراک‌گذاری آن‌ها شوند.

    [تعداد: 1    میانگین: 5/5]

    درود من فرزین اعتماد هستم تخصص من : +متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مشاور محتوا / +متخصص وبمستر تولز و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل)

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • به سوالات شما در کوتاهترین زمان پاسخ داده خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا