آشنایی با اصطلاحات سئو

به قطعه های ساختاری سایت شما مانند عنوان ، تگ ، نویسنده ، امتیاز و… گفته میشود.

به داده های ساختار یافته شامل تمامی اسنیپت ها که توسط وبمستر یا مدیر سایت به گوگل یا سایر موتورهای جستجو ارائه میشوند ، گفته میشود

یک راه حل جدید تایید شده برای درک موتورهای جستجو از محتوای سایت شما که توسط زبان کدنویسی Microdata , j-son نوشته میشود.

راه حل جایگزین گوگل برای دادن اطلاعات ساختاری به موتور جستجوی گوگل بدون حتی یک خط کدنویسی !

(این ابزار در کنسول جستجو سایت شماست)

رتبه کلمات کلیدی سایت شما در گوگل

میانگین رتبه کلمات کلیدی سایت شما در گوگل

میانگین تعداد نمایش سایت شما در موتور جستجو و میزان کلیک روی نمایش سایت شما توسط کاربران

نقشه سایت حاوی لینک هایی از سایت شماست که به موتورهای جستجو برای دسترسی به مطالب سایت شما کمک میکند.

ابزار بررسی لینک در گوگل است.

(این ابزار در کنسول جستجو سایت شماست)

به ثبت صفحات (مطالب- محتوا) سایت در موتورهای جستجو ایندکس گفته میشود.

به لینک های داخلی – لینک هایی که از یک دامنه باشند گفته میشوند.

به لینک های خارجی – از یک دامنه به دامنه های دیگر داده میشود ، گفته میشود.

به عملیات حذف لینک های مخرب ، که بمنظور بهبود رتبه بندی سایت شما انجام میپذیرد ، گفته میشود.

کسانی که به دلایل امنیتی یا سو استفاده از سئو یا سهل انگاری و یا … از خطوط قرمز مشخص شده توسط موتور جستجو گوگل عبور کنند  ، در مدت معین در پنالتی گوگل بسر میبرند تا این وضعیت را بهبود دهند . وگرنه با جریمه های  تعیین شده مواجه میشوند.

به قدرت یک دامنه گفته میشود (یکی از معیارهای سایت موز است)

از این معیار برای اندازه گیری قدرت یک وبسایت و میزان شهرت و محبوبیت آن برای موتورهای جستجو استفاده میشود.

به قدرت یک صفحه گفته میشود (یکی از معیارهای سایت موز است)

از این معیار برای اندازه گیری قدرت یک صفحه و میزان شهرت و محبوبیت آن برای موتورهای جستجو استفاده میشود.

یک فریم ورک طراحی شده با HTML , CSS توسط گوگل است که وبگردی را برای کاربران موبایلی راحت تر میکند.

گوگل امتیازات خاصی به سایت هایی که از این فریم ورک استفاده میکنند داده است.

به خزنده های موتورهای جستجو که وظیفه خزیدن و جمع آوری اطلاعات را از منابع سایت شما دارند ، گفته میشود.

فایلی حاوی اطلاعات دسترسی برای ربات های موتورهای جستجو است.

تمامی سایت ها باید یک نسخه از این فایل را داشته باشند.عدم وجود این فایل بمنظور دسترسی کامل کرولرها و ربات ها به تمام منابع است. 

معیار و الگوریتم قدیمی رتبه بندی صفحات در گوگل

به گفته گوگل این الگوریتم در حال حاضر مورد استفاده قرار نمیگیرد.

مخفف کلمه search engine results page میباشد. این اصطلاح برای نتایج صفحات جستجو ، در موتورهای جستجو بکار میرود.

به میزان یا درصد بازدید از صفحات سایت شما بر نرخ خروج گفته میشود.

محاسبه بانس ریت در ابزارهای آنالیتیک و مختلف فرق میکند.

برای مشخص کردن محتوای هدف و شاخص سایت شماست که در استراتژی محتوا نیز بکار میرود.

معیار مشخص شده توسط سایت سئو یواست نامگذاری و انتخاب شده است.

به لینک هایی که از دیگر سایت ها به سایت شما داده میشود بک لینک گویند.

خبری است که حالت تبلیغاتی دارد که از طرف شما در سایت های دیگر نمایش داده میشود.

معمولا این اخبار برای هدف برندینگ و تقویت سئو خارجی صورت میگیرد.

به ارزش سرازیر یک لینک به لینکی دیگر لینک جویس گفته میشود.

متخصصان سئو معتقد هر لینک از نظر گوگل و سایر موتورهای جستجو ارزشی دارد که میتواند آن را به لینکی دیگر منتقل کند.

لینک ها از نگاه ربات های موتورهای جستجو ۲ ساختار فالو و نوفالو دارند.

لینک های نوفالو توسط این ربات ها دنبال نمیشوند و مورد بررسی قرار نمیگیرند.

لینک ها از نگاه ربات های موتورهای جستجو ۲ ساختار فالو و نوفالو دارند.

لینک های فالو توسط این ربات ها دنبال میشوند و مورد بررسی قرار میگیرند.

لینک هایی که از هیچ رلی استفاده نشده باشند بصورت پیشفرض فالو هستند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از اصطلاحات میتوانید از منوی بالا قسمت جستجو اصطلاح مورد نظر را تایپ نمایید.