معرفی 9 سایت تعیین رتبه سایت در ایران و جهان

منتشرشده توسط فرزین اعتماد در تاریخ

تعیین رتبه سایت توسط (PR) یا پیج رنگ گوگل

سرویس رتبه صفحه از گوگل محبوب ترین روش برای اندازه گیری کیفیت و محبوبیت یک سایت است، اما به اندازه کافی برای ارائه یک گزارش مطلوب نیست.سایت های اسپم بیشماری وجود دارد که دارای PR های بالا هستند، بنابراین ما نمی توانیم به PR تنها اعتماد کنیم.

اطلاعات بیشتر در مورد PR گوگل پیج رنک

 

تعیین رتبه سایت توسط سایت Alexa

برخلاف PR، الکسا سایت ها را در گروه های ۱ تا ۱۰ تقسیم نمی کند. بلکه آنها را در یک لیست قرار می دهد.

محبوب ترین ها ، مانند گوگل، فیس بوک یا توییتر، در بالای این رنکینگ قرار دارند.

هرچه رتبه یک سایت در الکسا بالاتر باشد بازدید آن کمتر و هرچه رتبه پایین تر باشد بازدید آن بیشتر است. سایت هایی با رتبه بندی الکسا از ۱۰K تا ۳۰K از محبوبیت بسیار بالا برخوردار هستند.

 

بررسی رتبه سایت توسط Compete

Compete.com اطلاعات خود را بصورت نمونه ای از ۲ میلیون کاربر در ایالات متحده جمع آوری می کنند، این به این معنی است که میتوانیم محبوبیت سایت خاصی را در ایالات متحده آمریکا بررسی کنیم.

 

بررسی رتبه سایت توسط Quantcast

Quantcast هم یک سایت در زمینه بررسی رتبه است ولی وبمستر باید برای تجزیه و تحلیل بهتر این سایت کد این سایت را در سایتش قرار دهد.

همچنین این سرویس از ASP ها یا خدمات دهندگان اینترنت اطلاعات مورد نیاز خودش را دریافت میکند که نمیتواند گزینه خوبی برای تجزیه و تحلیل سایت ها باشد.

 

بررسی رتبه سایت توسط CustomRank.com

یک سرویس که چندین معیار را برای یک رتبه بندی مشترک ارائه می دهد که عبارتند از:

MozTrust

MozRank

PageAuthority

DomainAuthority

Alexa

که سعی میکند با تجزیه و تحلیل به شما آماری قابل استناد تر و منصفانه تر ارائه کند.

 

بررسی رتبه سایت با ابزارهای MozTrust و MozRank

MozTrust، MozRank، همراه با DomainAuthority و PageAuthority همه متد هایی هستند که توسط SEOmoz، یکی از معتبرترین سایت ها در زمینه سئو ایجاد شده اند. بنابراين مي توان نتيجه گرفت كه اين دو معيار براي رتبه بندی های سئو  و بهینه سازی بسيار مفيد هستند.

MozTrust میزان امتیاز اعتماد یک لینک را در معیار جهانی را اندازه گیری می کند، در حالی که MozRank اندازه گیری محبوبیت یک لینک است. هر دو MozTrust و MozRank از مقیاس های ۱ تا ۱۰ استفاده می کنند و در اینجا حکم بالاتر است، بهتر است.

 

بررسی رتبه سایت توسط گوگل ترندز

Google Trends گوگل ترندز عمدتا در مورد حجم جستجو یا همان محبوبیت کلمات کلیدی است، اما یکی از کاربردهای کمتر شناخته شده آن این است که مقایسه کنیم چگونه دو سایت یا دو برند در بازه زمانی مشخص ، حجم جستجو یا محبوبیت بیشتری دارند.

(الکسا یک خط روند سعودی یا نزولی برای یک سایت را در طول زمان ارائه می دهد)

 

بررسی رتبه سایت توسط Ranking.com

Ranking.com یکی دیگر از سایت های خدمات ارائه رتبه سایت است. در این سایت فقط ۱ میلیون سایت برتر دنیا قرار گرفته اند. پس اگر نام دامنه موردنظرتان را وارد کردید و به شما پیام موجود نبودن نام دامنه در دایرکتوری را داد یعنی سایت مورد نظر شما جزو یک میلیون سایت برتر نیست!

رنکینگ دات کام رتبه بندی خود را از یک نوار ابزار در مرورگر IE جمع آوری میکند. بدین معنا که کاربرانی که از فایرفاکس ، اپل ، کروم استفاده میکنند شامل این رنکینگ نمیشوند.

دسته‌ها: آموزش سئو

فرزین اعتماد

درود من فرزین اعتماد هستم - متخصص سئو محتوا و سئو سایت / مدرس دوره های سئو و بازاریابی محتوا / +متخصص وبمسترتولز (کنسول گوگل) و گوگل آنالیتیک (سرتیفیکیت گوگل) / بخشی از مطالبی که قرار میدم دستخط خودمه و بخشی دیگه از سایت های بزرگ و معتبر سئو گرفته و ترجمه شده/ توی اینستاگرامم همیشه ریز نکات سئو و جدیدترین اخبار بهینه سازی رو قرار میدم. https://instagram.com/farzinetemad / باعث افتخاره که مهمانم هستید / ♥ وب اپراتور ♥

بهاران · ( دوشنبه ، ۲۸ آبان ، ۱۳۹۷ ) در ۴:۰۰ ب.ظ

عالی بود مفید و پاور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.